Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Sulten hele døgnet!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 16-09-10, 13:24   #1
Lurvelille
Nytt Medlem

Medlem siden: Aug 2010
Lurvelille er på en erverdig vei

Sulten hele døgnet!

Har i noen uker gått sakte over til lavkarbo. Allerede er jeg fire kg lettere! Hurra! Men.. Jeg er sulten hele tiden.. Må liksom spise og spise hele tiden.
Greier ikke lenger å skille mellom frokost, mellomåltid, lunsj..
Jeg har vel ingen klar kostholdsfilosofi, annet enn jeg skal kutte karber..
Kan jeg virkelig spise så mye jeg orker? Hele tiden?

Lurvelille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 13:56   #2
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Sulten hele døgnet!

Har du husket å legge til fett ettersom du har kuttet ned på karbohydrat? Du må jo få energi et sted fra. Fett skal holde deg mett lenge, så min første mistanke er at du får i deg for lite.

Hva angår å spise ubegrenset - om man spiser veldig mye mer enn man forbruker, så går man ikke ned, uansett sammensetning av kosten. Når man ligger lavt på karbohydrater tåler man dog mer kcal enn på høykarb-kosthold. Stort sett regulerer dette seg selv, så lenge du spiser nok av det du skal; fett metter som sagt godt.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 14:44   #3
LilleM0r
Seniormedlem

LilleM0r sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 65
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

4 kilo er et flott vekttap - gratulere!!

Siden du er sulten hele tiden kan det som 157cm sier, tyde på at får for lite fett. Men er det "sug" derimot får du kanskje for mye karbohydrater?
Et lavkarbo kosthold skal ta fra deg litt matlyst (sug/sult) og det skjer først for min del når jeg har et inntak av karber under 20 g pr. dag.

I tillegg vil jeg anbefale deg å finne en filosofi som passer deg, enklere å følge dersom du er litt uerfaren på området. Så kan du eksperimentere litt senere

Uansett, lykke til! Du er på god vei

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 14:53   #4
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Man kan også ofte mistolke sultfølelse for å være tørste, prøv med et glass vann og se om det ikke hjelper.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 15:46   #5
Lurvelille
Nytt Medlem

Medlem siden: Aug 2010
Lurvelille er på en erverdig vei

Takk for gode tips.
Jeg ser ikke helt hvordan jeg skal få i meg ENDA mere fett, men skal skrive litt ned hva det er jeg spiser, så kan jeg regne totalen på karbohydrater.
Et lite problem for meg er at jeg ammer enda, og vil helst ha i meg litt karbo av den grunn. Derfor tror jeg ikke jeg kan kutte ytterligere heller..
Vann, er nok et godt tips.. Jeg er IKKE god til å drikke vann, noe som ofte fører med seg hodepine..

Lurvelille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er sulten hele tiden ... milja Lavkarbo generelt 4 22-04-10 16:34
Sulten hele tiden Tingeling62 PCOS og karbohydratkontroll 1 12-03-09 22:03
Sulten hele tiden lill Ketolysekuren 13 15-04-08 19:37
sulten hele tiden.... nita58 Ketolysekuren 13 01-11-06 23:28
Hjelp. Jeg er sulten hele tiden + jeg er så svimmel og dårlig.... Iset Lavkarbo generelt 10 23-07-04 17:17

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:06.