Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
![]() |
![]() Synger på siste vers ...Jeg synes dette rett og slett er for vanskelig. Jeg har ikke ork til stå så mye på kjøkkenet, planlegge hver eneste lille detalj når det kommer til matlaging, ikke spise brødskiver sammen med sønnen min osv. Orker ikke trene, har ikke overskudd til det. Hvis vekten hadde gått riktig vei og jeg virkelig hadder sett resultater, hadde det vært noe helt annet. Men har holdt på nesten en måned nå, og sist veiing har jeg gått opp 500 gram... Ganske uforståelig. Og disse partystopperne.. You can never win... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Fra Grete Roede til Ketolyse
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Synger på siste vers...Fedon Lindberg
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Synger på siste vers...Hei, |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Sv: Synger på siste vers...Det kommer jo litt an på hva du gjør utav det da. Mannen min planlegger ikke så voldsomt mye, etter en stund blir det jo en vane. Han spiser mye egg/bacon og lignende til frokost, eller kanskje en kyllingfilet fra dagen før + litt grønt. Til lunsj er det som regel middagsrester, jeg sørger alltid for å lage ekstra middag så det er nok til ham til dagen etter.
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Sv: Synger på siste vers...Desverre er det sånn for oss insulinresistente at kroppen gjerne vil fikse det før den slipper kiloene
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
![]() |
Sv: Synger på siste vers...
Neida, jeg har gått ned 3,1 kg tilsammen, men første uken teller jeg ikke så mye med, for det er jo "bare vann". Synes de neste ukene som kommer er viktigere, og når det da er 300 gram og 100 gram så synes jeg ikke det er de helt store resultatene, ergo ikke verdt det.. I forhold til GR hvor man (jeg) pleier å ha en jevn vektnedgang, hvis jeg følger kostholdet like godt som jeg har gjort her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 57
Sv: Synger på siste vers ...Jeg er enig med Nellie.. Fedon Lindberg |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Synger på siste vers ...Enig med Nellie og Lisbeth, prøv Fedon.. Kjøp fiberrik og spis til frokost.. Kok egga kvelden i forveien slik at du kan ha dem til frokost dagen etter, det gjør jeg ofte.
Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Sv: Synger på siste vers ...Ja, for noen passer jo Fedon bedre. Jeg ville heller gått for Fedon enn Grete Roede altså. Spesielt om du har insulinresistens. Fedon er jo ikke så veldig ulikt det du vil spise heller, siden du sier du vil gå på Grete Roede med færre karber, det er jo på en måte Lindberg det. Bortsett fra margarinen og det andre crapet.
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Akershus
![]() |
Sv: Synger på siste vers ...Har du lest noe om Fedonprinsippene? Uten å være ekspert på området skulle jeg tro det var bra for deg å spise mat med lav/middels GI, og det er vel ikke det GR først og fremst er kjent for. Selv om jeg selv stortrives med mye fett og protein og lite karbohydrater, så kan jeg godt forstå at ikke alle synes det er like stas. Min innvending mot GR er i hovedsak at jeg ikke kjenner NOEN som har tatt bare et kurs. Alle jeg kjenner som har gått på GR går opp igjen etterpå, og må på kurs igjen senere. Fint for GR, men ikke så fint for mine venninner. Jeg tror mye av grunnen til at så mange trives - og holder seg til lavkarboprinsippene (over tid) er at man tror på det. Av den grunn returnerer man ikke til de uvanene eller det kostholdet som medførte overvekten, man lærer seg å trives med lavkarbokosthold og man vet at man for sin egen del har funnet nøkkelen til både trivselsvekt og et ganske uanstrengt forhold til mat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 35
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Synger på siste vers ...Jeg er heller ikke så fan av å kokkelere så mye om morgenen, både pga tid og fordi jeg er trøtt. Jeg lager dermed alt klart kvelden før og det tar virkelig ikke så lang tid. Vil jeg ha sånn frokostpannekake så klasker jeg sammen røra, setter den i kjøleskapet og hiver den i panna før jeg stikker på badet. Da er den klar til jeg kommer ut
Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D
![]() |
![]() |
#12 |
Seniormedlem
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
![]() |
Sv: Synger på siste vers ...
Jeg var innom siden isted, og prøvde å skimme gjennom det som var der. Fikk ikke helt taket på det, så hvis noen vil skrive prinsippene her blir jeg glad |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 41
![]() |
Sv: Synger på siste vers ...Jeg er veldig lik i tankegangen som trådstarter om dagen..men tok meg i det..så istedetfor å styre rundt om morgenen, har jeg kjøleskapet fullt av tupperware..en med paprika skåret opp, en med løk, en med salat, en med tomat, en med ost, en med..ja ,you name it. så idag tidlig hev jeg bare en del av alt på en tallerken og stekte meg en entrecote..hehe..tok ca 4 minutt |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
![]() |
Synes det virker veldig likt, bortsett fra at man ikke teller karbohydrater kanskje... |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Jeg kan og jeg vil!
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Sv: Synger på siste vers ...Hvorfor ikke se på Fedon? Der kan man bruke mye mer av andre råvarer enn f.eks. på en ketosebasert diett. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: 1
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem
![]() |
Jeg føler jeg har prøvd altså.. Med å ha ting klart osv. Men hvis det plutselig går en dag uten planlegging, så er det liksom gjort. (Skal sies at jeg er student, så prøver alltid å ha med mat, men plutselig blir det kluss og ikke lite lett å få tak i mat heller.) Prøver å undersøke dette med Fedon.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem
![]() |
Absolutt |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Seniormedlem
Men, siden du ikke er på GR nå.... Så må det jo være noe som ikke funket med det også?
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem
![]() |
Hehe, sant det ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Fortrinnsvis ikke. Fett og karbohydrater brytes ned til energi i kroppen. Proteiner KAN også brytes ned til energi, men i form av aminosyrer. Veldig krevende prosess. Du vil sannsynligvis bli syk og dårlig av det. Og kroppen MÅ ha fett. Helt pokka nødt til å ha fett. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
![]() |
![]() |
#22 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 65
Sv: Synger på siste vers ...Jeg har gått ned 25 kg på LCHF...da sa det stopp og jeg sto stille i over et halvt år...så gikk jeg lei...nå har jeg forsøkt noe som skulle være en kryssning mellom Grete og Fedon i noen uker...og joda, 5 kg ned...men så kom den store karbosprekken!!!
![]() |
![]() |
#23 |
Seniormedlem
Så med andre ord er det mest vanen du sliter med, ikke suget?
![]() |
![]() |
#24 |
Medlem
![]() |
Var det godis du sprakk på, eller pasta og sånn? eller alt?? Hvordan spiser du nå? |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Medlem
![]() |
Jeg vet ikke...? Jeg vet bare at jeg unngår f.eks å lage frokost, for jeg synes det er tiltak i forhold til å smøre meg to brødskiver. Samme med smaken på lavkarbobrød, knekkebrød osv. Klarer ikke spise de opp, smaker ikke godt. Ingenting kan ertsatte tacoskjell, pizzabunn, brød. yoghurt med kesam osv. |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
De siste kg/cm ... | cilemora | Spørsmål og svar | 7 | 02-02-08 21:45 |
Ha lommetørklet klart, en liten jente som synger ... | mofe | Generell diskusjon | 3 | 28-03-07 23:40 |
De siste fem kg? | Håkon | Spis deg ned i vekt med Skaldeman | 4 | 20-02-07 12:50 |
Siste dag, siste 2 dager.. | Fjonken | Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger | 5 | 08-06-06 12:39 |