Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Skal maltitol telles som karbo?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 18-10-10, 18:28   #1
Paine
Juniormedlem

Medlem siden: Oct 2010
Paine er på en erverdig vei

Skal maltitol telles som karbo?

Får bare beklage hvis det finnes lignende tråder, men det er vanskelig å vite hva man skal søke på, syns jeg.
Jeg blir ikke klok på dette med sukkeralkoholer, i "til alle nybegynnere på lavkarbo"-tråden står det at sukkeralkoholer ikke skal regnes som karbo, mens andre steder står det at maltitol har høy GI og er nesten like ille som vanlig sukker... jeg synes Atkins Advantage-barene er fryktelig gode, og jeg får heller ikke vondt i magen av de, men hvis de telles som karbo/sukker sier det seg selv at jeg bør kutte de ut.

Paine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 20:40   #2
marjusen
Seniormedlem

marjusen sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 42
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Skal maltitol telles som karbo?

Du skal ikke telle med sukkeralkoholene nei. Heller ikke malitol. Så i atkins barene er det ca 2 net carbs. Da skal du bare telle 2.

Om du ikke får vondt i magen, ikke får vektstagnasjon av den så kan du spise dem ja. Selv stagnerer vekta om jeg spiser flere i uka, men holder jeg meg til en på lørdager går det helt fint. Jeg får heller ikke vondt i magen av den.

Men det er ikke farlig å prøve seg fram litt. Du merker fort om du synes vekta står stille, og da prøver du bare å kutte den ut event, men som sagt kan det gå helt fint.

Marius

marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 18:39   #3
Paine
Juniormedlem

Medlem siden: Oct 2010
Paine er på en erverdig vei

Sv: Skal maltitol telles som karbo?

Takk så mye for oppklaring! Da får jeg bare prøve meg fram litt, og se om det går bra.

Paine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilke 0-karboprodukter skal man alikevel regne karbo på? Lollypop! Ketolysekuren 20 12-09-10 12:10
Hvorfor telles ikke kalorier? Julie Spørsmål og svar 38 05-09-10 11:17
Maltitol elian Lavkarbo generelt 26 04-12-08 23:07
Når man blir mett etter ca 10 g karbo, men skal ha 15-20. Hva gjør man da? Lollypop! Ketolysekuren 14 30-09-07 16:54
Maltitol Skorpia Lavkarbo generelt 8 13-03-04 19:29

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:06.