Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Vanskelig

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 03-11-10, 20:43   #1
Terjemat
Juniormedlem

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Vestfold
Alder: 46
Terjemat er på en erverdig vei

Vanskelig

Jeg ville bare fortelle at jeg synes det er latterlig vanskelig å vite hvor mye jeg skal spise og hvor ofte. "Spis til du er mett" betyr ingenting for meg.

Terjemat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 20:46   #2
senorita
Seniormedlem

senorita sin avatar

Hvor: Sunnmøre
Alder: 40
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Vanskelig

får du ingen metthetsfølelse?? Jeg ble "aldri" mett før, men nå blir jeg styggkvalm etter bare 2 små kyllinglår til og med.. helt snodig..

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 20:51   #3
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Terjemat, her.

Jeg ville bare fortelle at jeg synes det er latterlig vanskelig å vite hvor mye jeg skal spise og hvor ofte. "Spis til du er mett" betyr ingenting for meg.

Da syns jeg du skal ta en titt på oppskriftene i Ketolyse- boken! Mange av dem er til en person, så får du en viss peil på hva som regnes for normalt i hvert fall!

Hvor ofte må jo bli når du har fylt opp dagskvoten med det du skal ha i deg av fett, proteiner og karber!

Jeg laget mat til 4 personer og passet på at de andre forsynte seg først. Da var den siste fjerdedelen til meg!

Gammel 03-11-10, 21:21   #4
Skippy
Seniormedlem

Skippy sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 57
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Det er ikke alle som har noen ide om hva som er en passe porsjon, eller når en er passe mett. For meg var mett=har ikke plass til mer. Etter lengre perioder på ketolyse så har jeg fått litt mer øyemål og litt mer følelse med hva som er passe mett. Men det tok lang tid(mange måneder). Jeg gjorde som som Kitt anbefalte her, delte opp porsjonene. Syntes det så fryktelig lite ut, så noen ganger spiste jeg for både to og tre. Gav ingen problemer med vektnedgangen det.
Men være klar over at når du går ut av ketose og drister deg til å smake på høykarbo mat igjen, så kan det trigge en ulvehunger av rang. Jeg gikk i den fella i en litt sånn dårlig periode i livet, så nå må jeg slanke meg inn i bunaden igjen. Ja, ja, kanskje jeg lærer av feilene jeg gjør.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 22:49   #5
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 36
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Terjemat, her.

Du må jo gjøre noe rett i og med at du har et fint vekttap
Spis når du er sulten og spis til du er mett. Mett er en variabel. Så lenge du spiser rett, er det det samme av mengde, antall måltid og slike eventualiteter. Jeg spiser meg passe mett to ganger for dag, har litt mellommåltider med osteskiver og nøtter hvis jeg er lengre kvelder på skolen. Normalt spiser jeg to måltider for dag, av passelig mengde. Så lenge jeg er trygg på maten, så går det andre sin gang

Metthetsfølelse er som sagt en variabel. Noen blir behagelig mett og trives med det, mens andre er kanskje mer vante med å spise til de må rulles til sofaen. I've been there and done that. Før var det farlig, for karbisene lagret seg jo, men nå spiser jeg til det sier naturlig stopp.

Kan du definere litt mer hva som er problematisk?

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 00:57   #6
Terjemat
Juniormedlem

Hvor: Vestfold
Alder: 46
Terjemat er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Du må jo gjøre noe rett i og med at du har et fint vekttap
Spis når du er sulten og spis til du er mett. Mett er en variabel. Så lenge du spiser rett, er det det samme av mengde, antall måltid og slike eventualiteter. Jeg spiser meg passe mett to ganger for dag, har litt mellommåltider med osteskiver og nøtter hvis jeg er lengre kvelder på skolen. Normalt spiser jeg to måltider for dag, av passelig mengde. Så lenge jeg er trygg på maten, så går det andre sin gang

Metthetsfølelse er som sagt en variabel. Noen blir behagelig mett og trives med det, mens andre er kanskje mer vante med å spise til de må rulles til sofaen. I've been there and done that. Før var det farlig, for karbisene lagret seg jo, men nå spiser jeg til det sier naturlig stopp.

Kan du definere litt mer hva som er problematisk?

Det er vel det jeg egentlig har skrivd her: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=37683 får ikke noe greie på det

Terjemat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vanskelig med mat laffenxxx Ketolysekuren 3 03-02-10 17:55
Vanskelig snartsnelle Ketolysekuren 4 17-09-09 17:09
Vanskelig kur K`s choice Ketolysekuren 19 15-10-08 15:12
Vanskelig! Miriell Stoffskifte / hormonproblemer 0 14-01-08 15:03

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:23.