Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() |
Reinsdyrskav / finnbiffgryte ( bilder)Butikken hadde tilbud på reinsdyrskav og jeg tok med meg en pose hjem. Det hele tilberedes i en god stekepanne evt jerngryte. Jeg har en litt stor panne med høye kanter så meste tilberedes i denne. Har man bare en vanlig stekepanne er det bare å helle det hele over i en vanlig gryte etter det er stekt. 1 pose reinsdyrskav evt finnbiff ca 200 gram sopp 1 løk 1,5 dl vann 2dl creme fraiche salt pepper 2-3 knuste enebær Ha kjøttet i en varm stekepanne mens det ennå er frosset, la surre litt før løk og sopp haes i, Skru ned varmen og la det hele surre godt til løken er myk og soppen har litt farge. Tilsett 1, 5 dl vann og 2 dl creme fraiche og la det hele koke lett i 20 min, smak til med salt pepper og enebær og la dette koke med siste 5 min eller lengre. Ønsker en mer farge på sasuen kan noen dråper sukkerkulør tilsettes. Serverte det hele med kokt blomkål og brokkoli og rørte tyttebær . Jeg vil tro atblomkålmosog vil smake godt til. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Trøndelag
![]() |
Sv: Reinsdyrskav / finnbiffgryte ( bilder)Dette så godt ut ja :-) |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Sånn ca Fedon :-)
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 40
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Reinsdyrskav / finnbiffgryte ( bilder)mm ser snadder ut |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT
![]() |
![]() |
#4 |
Juniormedlem
Medlem siden: Jan 2009
![]() |
Sv: Reinsdyrskav / finnbiffgryte ( bilder)Jeg pleier også å bruke snøfrisk-ost i, som erstatning for geitost som det tradisjonelt skal være. Bruker også rømme istedenfor creme fraiche. I tillegg blander jeg i litt tyttebær på slutten av koketiden. Man kan gjerne ha i litt bacon-biter også, og timian. Blir snadder |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo, nært opptil Lindberg
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() |
Sv: Reinsdyrskav / finnbiffgryte ( bilder)Takk for tips om snøfrisk - skal huske den |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Trøndelag
![]() |
Sv: Reinsdyrskav / finnbiffgryte ( bilder)
Ja, det er kjempegodt! Jeg lagde denne gryta med rådyrkjøtt i går. Kjempegodt :-) |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Sånn ca Fedon :-)
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Drammen
![]() |
Sv: Reinsdyrskav / finnbiffgryte ( bilder)Pleier å lage dette selv, men steker opp kjøttet med bacon, sopp og løk (rødløk eller sjalottløk) og sper ut med kremfløte og creme fraiche. That's it. Gøttgøtt. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF / Generell Lavkarbo
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Bilder! | Hyper | Lavkarbo generelt | 84 | 22-08-13 12:19 |
Bilder for de som vil se! | Indiana | Ketolysekuren | 18 | 27-05-10 08:44 |
Bilder? | Fridolina | Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger | 13 | 26-07-06 15:00 |