Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Supermoderator
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Trenger tips om bake-eksperimenteringJeg har i den senere tiden fått tilbake litt av lysten på å eksperimentere på kjøkkenet. Det jeg har eksperimentert litt med tidligere er stort sett bare middagsmat og ulike krydder, men nå har jeg lyst til å prøpve meg på litt baking. Jeg har veldig lite erfaring med baking generelt, hverken høykarbo eller lavkarbo, men jeg har et par oppskrifter på kaker som jeg elsker og som jeg gjerne vil forsøke å gjøre lavkarbovennlige. Hvordan vil dere anbefale meg å gå frem? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2004
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger tips om bake-eksperimenteringHei, kansje du får bedre svar i Oppskrifter-delen av forumet? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 40
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Trenger tips om bake-eksperimenteringmandelmel er svindyrt.. betalte 90 kr for en liten pose.. så tror ikke du kan bruke store mengder av det i noe... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT
![]() |
![]() |
#4 |
Juniormedlem
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
![]() |
Sv: Trenger tips om bake-eksperimenteringOm man har utstyr tilgjengelig, kan man jo alltids male opp sine egne mandler. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
![]() |
![]() |
#5 |
Supermoderator
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
Sv: Trenger tips om bake-eksperimenteringTakk for svar |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
![]() ![]() |
Sv: Trenger tips om bake-eksperimenteringMandelmel og kokosmel er ikke fullverdige erstatninger for mel, de fungerer ikke bindene, så må tilsette egg, eller eggehvite i slike blandlinger. Kan heller ikke bruke store mengder av det, slik som mel.
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 37
![]() ![]() |
Sv: Trenger tips om bake-eksperimenteringKokosmel finnes jo, det heter Aman Prana eller noe slikt. Har 4g karbo per 100 g. Veldig bra saker visstnok!
Hentet fra http://healthyindulgences.blogspot.com/ |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
Sv: Trenger tips om bake-eksperimentering
Mandelmel er ikke helt det samme som malte mandler, men i mange tilfeller er det sikkert ikke noe problem å bruke det. Kokosmel er ikke fullt så dyrt som mandelmel, men det suuuger til seg væske!
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Trenger tips:) | Retta | Ketolysekuren | 2 | 07-09-10 21:31 |
Trenger et tips ... | Trin | Ketolysekuren | 10 | 27-03-10 12:18 |
Hei jeg er ny og trenger tips | Thea_84 | Spørsmål og svar | 4 | 29-06-09 22:20 |
Hvis jeg skal bake, hva trenger jeg? | Lisekir | Ketolysekuren | 6 | 12-05-09 19:27 |
Bake soyabrød med LETTRØMME? Trenger svart fort! | Iset | Lavkarbo generelt | 3 | 20-09-05 23:48 |