Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Døgnrytme og forbrenningVekta mi har stått ganske så stille ei stund nå, og til og med gått opp litt, sjøl om jeg har vært i ketose hele tida. Det siste håper jeg kommer av økt muskelmasse, og jeg er uansett glad jeg ligger godt under utgangspunktet! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Døgnrytme og forbrenningEr litt nysgjerrig på hvorfor du tror svinekjøtt skal være en stopper?
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Sv: Døgnrytme og forbrenningDet sies vel at når man er i ketose så funker fettforbrenninga like bra hele dagen. Personlig har jeg litt vanskelig for å tro på det... Både puls, stoffskifte, muskler, kroppstemperatur osvosv skrur seg ned, så synes det høres rett og rimelig ut at til og med ketoseforbrenninga skrur seg litt ned, når resten av kroppen slapper av.
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Døgnrytme og forbrenningjeg vet ikke om dette har noe med saken å gjøre men.. jeg veier alltid mindre når jeg våkner enn når jeg legger meg.. selv om jeg ikke har gått på do på morgenen.. kan noen forklare det? hvor blir de gramma av? Er det noe som blir forbrent eller hva skjer egentlig på natta :P Kan variere nesten med en kilo fra jeg legger meg til jeg står opp jeg |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Sv: Døgnrytme og forbrenning
Jeg lurte på det samme en gang og fikk som svar at det kommer av at man svetter på natten, selvom man kanskje ikke merker noe særlig til det
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Døgnrytme og forbrenningHøres litt ekkelt ut om jeg svetter ut en kilo om natten, usj :P hehe.. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Døgnrytme og forbrenningMener å ha lest en plass at det er viktig med nok søvn når en skal ned i vekt .pga kroppen stresser og kommer i ubalanse hvis en ikke får nok søvn. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Sv: Døgnrytme og forbrenningHomeostasen er avhengig av at alt er som det skal for å fungere optimalt. Og for å fungere optimalt trenger kroppen nok søvn. Men nok søvn er relativt da.. Er ikke et visst antall timer som er riktig for alle. Det er jo under søvnen kroppen kvitter seg med det den skal kvitte seg med og forhåpentligvis reparerer det den trenger å reparere
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Sv: Døgnrytme og forbrenningJeg har også slitt en del med forskjøvet og uregelmessig døgnrytme, men det avgjørende for evt vekttap er bare om jeg får nok søvn. (Og god nok søvnkvalitet, selvsagt.)
![]() |
![]() |
#10 |
Sperret
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
Sv: Døgnrytme og forbrenningJeg går ned i vekt når jeg er sikker på at jeg kommer til å gjøre det,jeg, som om denne mentale innstillingen lager rom for at det forbrennes mer. Når jeg er redd jeg kommer til å gå opp i vekt eller stagnere stagnerer det også. Så det å spise på en måte som jeg er trygg på vil føre meg dit jeg vil er avgjørende. All handling starter med en tanke. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
![]() |
![]() |
#11 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Døgnrytme og forbrenning
Livet har ført meg på andre veier enn inn på forumet her i det siste, men svar skal du da få, sjøl om det kommer seint. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Ang forbrenning og ketose | Lillebjørn | Spørsmål og svar | 3 | 26-10-10 13:54 |
Forbrenning - når? | Paris | Lavkarbo generelt | 3 | 01-09-09 22:08 |
Tegn på god forbrenning? | cilemora | Lavkarbo generelt | 1 | 26-05-08 15:08 |
Forbrenning? | Helinor | Spørsmål og svar | 3 | 01-03-07 15:27 |
Forbrenning | amo | Generell ernæringsdebatt | 2 | 18-06-06 23:48 |