Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Nov 2010
![]() |
Hva bør man ha i skapet?Jeg er ny her og lurer på hvilke type lavkarbo erstatninger for mel, sukker, bakesjokolade osv. man børr bruke, og hvor man får kjøpt det? plis hjelp meg |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva børr man ha i skapet?
Lurer jo litt på hva du skal med alle erstatningene? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 40
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva børr man ha i skapet?Du får ikke baket på samme måten som vanlig høykarbo uansett.. Ingenting kan erstatte vanlig hvetemel på den måten.. Og for mye kunstig søtning er heller ikke så bra.. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Sv: Hva børr man ha i skapet?Handleliste for startere og mye annet nyttig for en nybegynner!
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
![]() ![]() |
Sv: Hva bør man ha i skapet?Det jeg har i skapet av must er: nøtter (mandelr, hasselnøtter, paranøtter), frø(solsikkefrø, sesamfrø, linfrø)- disse bruker jeg som fyll når jeg lager "boller" i microen, blander det i med egg og litt fløte. Sukrin og kakao blir også brukt til å lage meg noe godt når sjokoladesuget melder seg, noe det helst gjør i starten. Ellers har jeg JBK og cocosa, har tenkt å kjøpe fibehusk til baken, har kokosmel og lager mandelmel selv stort sett
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva bør man ha i skapet?Bør man bruke det i alt uansett? Jada, man kan kjøpe både jbkj, fiberhusk, sukrin, kakao etc, men smaken av baksten blir nok ikke til forventningene stort sett. I de første ukene av lavkarbo bør man dessuten holde seg til mest mulig ren mat. Har det ikke hatt en mor eller kommet fra moder jord, så ikke spis det |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 52
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva bør man ha i skapet?Jeg skal bare innrømme at jeg bakte endel de første par ukene. Følte lissom at det ikke ble SÅ sært på den måten. Nå gomler jeg pålegg uten brød(erstatning) nesten helt uten sjenanse, så det er en vanesak. Lavkarbo-brød blir ofte ganske mye "fuglefrø" - smaken kan være veldig god, men jeg tenker at kroppen har bedre nytte av kjøtt, grønnsaker og egg
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Sv: Hva bør man ha i skapet?
Det tror jeg også |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva bør man ha i skapet?
Det er helt sikkert ganske vanlig for alle på lavkarbo det der. Du vet at her på bjerget har vi jo vokst opp med brød og brunost i morsmelka og nåde den som spiser noe annet til dagens 5 av 6 måltider, det siste måltidet er selvsagt potetmiddag. Så når man går over på lavkarbo leter man jo seff etter alternativer til det elskede brødet og den elskede kakebiten til kaffen etter middag, rett og slett fordi det er en vane. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
Sv: Hva bør man ha i skapet?Jeg har spist lavkarbo siden 1. juli og kjøpte mine første erstatningsgreier først nå i desember; sukrin, sukrinmelis og johannesbrødkjernemel. Har ikke prøvd så mye, men sukrinmelis i kransekake ble vel sånn passe ok, sukrin kunne absolutt IKKE erstatte sukker i strull og jeg var vel bare sånn passe fornøyd med brun saus jevnet med jbk-mel også. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Skaldeman-inspirert, egenkomponert
![]() |
![]() |
Emneord |
erstatning bake |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Må-ha i lavkarbo skapet! | ladygaga | Spørsmål om matvarer og oppskrifter | 4 | 02-08-10 15:38 |