Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Avhengighet

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 12-03-04, 10:31   #1
Fedonisten
Supermoderator

Fedonisten sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 54
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Avhengighet

I mange år har jeg egentlig visst at jeg er avhengig av sukker/karboser - eller DRIT-mat som jeg kaller det. Men først det siste halve året har jeg klart å si det høyt. Det er for flaut liksom. Misforstå meg rett - men hadde det enda vært alkohol, piller eller annet dop, så hadde jo folk flest forstått hva jeg snakket om. Det er jo aksepterte avhengigheter.

Nå har jeg steike meg fått en ny avhengighet! Og den har jeg ikke tenkt til å skamme meg over eller være flau for å utbasunere;

Jeg er avhengig av Karbojunkie!

Selv om det er en avhengighet for meg - så er det samtidig en hyllest til alle dere som gjør forumet til det det er! Og takk for det!

- så får det heller være når mannen min ikke skjønner hvem jeg snakker om når jeg refererer til HP, Nille, Scorpia, Iset, MHM osv. osv. Kan jo ikke skjønne alt han heller?

Si at jeg ikke er alene som denne avhengigheten da....

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 12-03-04, 10:46   #2
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

hehehe. kjenner jeg meg igjen? næææææh....

har vært avhengig av karbo i flere år jeg og. noe så sinnsyk. det begynte da jeg ble VEGETARIANER i 1997 faktisk! jeg erstattet kjøttet med baaare karbohydrater, brød, pasta, ris, osv osv. fikk ikke i meg proteiner utenom fisk en gang i uka...
la på meg ca 30 kg på 5-6 år på den måten. man tror vegetarianere er så tynne. HAH!!

jeg begynte heldigvis med kjøtt igjen da jeg var gravid (2 mndr på vei). fikk sinnsykt craving på kjøtt. tror fosteret fikk for lite proteiner faktisk. kroppen er utrolig flink å si fra.

gjett om min italienske mann og svigerfamilie ble glad da jeg begynte med kjøtt igjen? hehe. svigerfar mente omtrtent jeg skulle ta igjen for alle vegetar-årene, og presset i meg parmaskinke, biff og salsitchia (vet ikke hvordan det skrives, er en italiensk pølse) for harde livet hehehe.

er avhengig av karbojunkie jeg og ja. må nok innrømme det

Gammel 12-03-04, 11:15   #3
MHM
Ikke flink, men god...;-)

MHM sin avatar

Hvor: Hedmark
Alder: 50
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Kanskje bittelitt-ørlittegrann-hele-dagen-fra-morgen-til-kveld avhengig....???
Kanskje det aller første jeg må gjøre om morgenen og kanskje det aller siste jeg må om kvelden/natta før jeg legger meg? Kanskje???

Alle i min omgangskrets som trodde at HP er en chilisaus, har måttet tro om igjen. Og Scorpia er ikke skorper nei, og Iset er ingen is. Nille er selvfølgelig ingen butikk! Skjønn det da!

Jeg synes HP er en utspekulert luring, for han vet: En person som kan bli avhengig av karbohydrater - han eller hun er tilbøyelig til å bli avhengig av hva som helst..... for eksempel en NETTSIDE! For eksempel HANS nettside! At vi ikke skjønte planen hans!

Men en liten trøst: Det første skritt for å jobbe seg ut av en avhengighet, er å tørre å innrømme at man er avhengig! Så får vi la det gjelde karbossene og ikke Karbojunkie, for vi må da fortsette å "treffes" her - avhengig eller ei!

MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 12-03-04, 11:31   #4
Kristian
Seniormedlem

Kristian sin avatar

Hvor: M & R
Alder: 58
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Iset, har du fortalt Mfus at du ble fet av vegetarkost, han har nemmelig hevdet at vegetarianere i hovedsak holder seg slanke, noe jeg har bestridet både på slankenettforum og Dagbladet's debattsider.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 12-03-04, 11:34   #5
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

javel? jeg blir ikke overrasket over at noe sånt kommer fra det mennesket.
men det spørs vel hva man erstatter kjøttet med da, jeg erstattet det jo med kun karbos, og spiste mer søtsaker (fikk MER søtsug, kan ikke huske å ha hatt det før) og spiste deretter. (hva tenkte jeg med??).

dersom en kjøtteter går over til vegetarkost, men erstatter kjøttet med bønner og masse grønnsaker ellers, vil de nok holde seg slanke. det kommer nok an på HVORFOR et menneske blir vegetarianer. jeg ble det av etiske grunner, og tenkte da ikke på sunnhet.

Gammel 12-03-04, 11:39   #6
MHM

MHM sin avatar

MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Apropo avhengighet..... ville bare slenge inn mitt innlegg nr 100 før jeg stikker i "kantina" og spiser lunsj...

MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 12-03-04, 11:41   #7
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

gratulerer det blir nok 100 nye før du har rukket å snudd deg

Gammel 12-03-04, 12:01   #8
HP
Systemutvikler

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Alder: 49
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Jeg er AVHENGIG!

Og jeg er VELDIG takknemlig for at jeg alltid har ment at alkohol er meningsløst, og aldri fått meg til å smake...

Ingen baktanker, men når jeg ser på tittelen så skjønner jeg hva du mener MHM!

Gratulerer med de hundre!

Gammel 12-03-04, 16:07   #9
Skorpia
Seniormedlem

Skorpia sin avatar

Hvor: Drammen
Alder: 65
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Vegetarianer,hmmm.

Min mor ble vegetarianer da jeg var jentunge og er det fortsatt,om man kan kalle det det?
Hun spiser fortsatt fisk,men kuttet ut kjøttet.
Hun spiser også melkeprodukter og egg.
Hva er hva?
Er det de såkalte veganer som kun spiser fra planteriket?
Dette har vel du greie på ISET.

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 12-03-04, 16:45   #10
cathrine
Seniormedlem

cathrine sin avatar

Hvor: Akershus
cathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snill
Talking

Godt vi er fler...

Jeg MÅ bare sjekke hvordan det er med dere alle sammen før jeg går på jobb,i butikken,på trening,før jeg lager middag,støvsuger,legger meg osv....
Mannen min sa i dag morges,da jeg logga på i 6-tiden...og vi hadde fri; " har det skjedd noe siden du logga deg av igår kveld? Hvor mange spørsmål har dere da??? Er det ingen av dem som sover eller???"
Tror han er rimlig oppgitt over min avhengighet til dette forumet !!!
Men som han sier til meg;"hvis det er dette som skal til for å holde motivasjonen oppe og humøret på topp,så kos deg med det....."
Men nå roper poden om han kan få is (for femte gang...),så det er kanskje best å gå før han river ut alt i fryseren selv !!!

cathrine

cathrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF? Svar med sitat
Gammel 12-03-04, 17:06   #11
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Skorpia

Vegetarianer,hmmm.

Min mor ble vegetarianer da jeg var jentunge og er det fortsatt,om man kan kalle det det?
Hun spiser fortsatt fisk,men kuttet ut kjøttet.
Hun spiser også melkeprodukter og egg.
Hva er hva?
Er det de såkalte veganer som kun spiser fra planteriket?
Dette har vel du greie på ISET.

jepp det har jeg. det er veldig mange grener innenfor vegetarismen.

-veganer = spiser ingen animalske produkter, eller biprodukter (melk, egg, honning osv).
-lakto-vegetarianer = spiser ikke kjøtt og fisk, men bruker melkeprodukter
-lakto-ovo-vegetarianer = spiser ikke kjøtt og fisk, men egg og melkerodukter
-pesche-vegetarianer (kalles også semi-vegetarianer tror jeg?) = spiser ikke kjøtt, men fisk (og egg/melkeprodukter).

er flere også, noe med "spiser bare frukt og nøtter", osv osv. men disse er de vanligste jeg var den siste. nå er jeg hardbarka kjøtteter

Gammel 12-03-04, 17:16   #12
MHM

MHM sin avatar

Opprinnelig lagt inn av cathrine

Mannen min sa i dag morges,da jeg logga på i 6-tiden...og vi hadde fri; " har det skjedd noe siden du logga deg av igår kveld? Hvor mange spørsmål har dere da??? Er det ingen av dem som sover eller???"
cathrine

Jeg satt oppe til kl. 02.30, men turte ikke lage nye innlegg da, og legge igjen "spor". Noen kunne jo tro jeg hadde blitt AVHENGIG.....
Men det skulle jeg jo gjort, så kunne du hatt litt lesestoff når du logget deg på grytidlig. Kan vi ikke gjøre det slik at alle B-menneskene plikter å legge ut noe morsomt slik at A-menneskene har noe å lese når de står opp? Og i gjengjeld så skriver A-menneskene innlegg i soloppgang, slik at B-menneskene noen timer senere kan gni søvnen ut av øya med nye innlegg?

Gammel 12-03-04, 17:20   #13
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

høres bra ut
i natt og i morgen tidlig er det min SOVEDAG så jeg kan sitte oppe leeeeenge endelig få sove hele natta gjennom

Gammel 12-03-04, 17:31   #14
Skorpia
Seniormedlem

Skorpia sin avatar

Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Er det så nøye da,jeg logger meg på både i tide og utide,og det hender jeg våkner på natta og skriver innlegg også.

Tror jeg presterte å skrive et innlegg 4.30 forrige helg:-)
for jeg reagerte på det og tenkte,nå ser de når jeg har skrevet dette.
Men det var jo sånn at jeg våkna og fikk ikke sove,så jeg tok en tur innom

Men det har vært dager hvor en ikke har noe å skrive om og liksom.

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 12-03-04, 20:57   #15
Maz
Medlem

Maz sin avatar

Hvor: Trondheim
Alder: 59
Maz har en fantastisk aura rundt segMaz har en fantastisk aura rundt seg

Er nok avhengig jeg også men det har vært ganske mye her noen uker. Er innom og leser selv om jeg ikke engasjerer meg så veldig mye.

Maz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg of sorts.... Svar med sitat
Gammel 12-03-04, 21:28   #16
cathrine
Seniormedlem

cathrine sin avatar

Hvor: Akershus
cathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snill
Talking

*ler*.....

Jammen er det bra det ikke bare er meg som er avhengig !!! Vi er med andre ord i samme "bås" alle sammen!!
Men det er jo inmari fint at vi kan legge inn ting vi lurer på eller ting vi føler for å dele med andre...Det er ikke alltid like mye forståelse å møte blandt "de andre"..(Les; de som spiser karboh)
..nå hører jeg gubben kommer opp å hører hvor det blir av meg...skulle jo bare legge poden jeg(!!!),så måtte jeg bare innom her en tur da...*gliser*...
Nei,jeg får gå ned og være litt sosial...-men se ikke bort ifra at jeg "stikker" innom etterpå..

cathrine

cathrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF? Svar med sitat
Gammel 12-03-04, 21:35   #17
ayliah
Medlem

ayliah sin avatar

Hvor: norway
ayliah er ny på veien

avhengig???hmm.....;O)

Ja..kan vel kalles avhengig ja....er innom her så ofte som jeg kan jeg...om dagen føler jeg bare at"jeg må bare se om det står noe nytt"..selv om unga maser og er urolige..og sambo bare..."hva driver du med nå da??er du der igjen??" hehe...
vel...får være litt sosial jeg også..men akkurat nå er han dratt til butikken..så jeg sitter her litt til jeg..hihi Men når han kommer...får jeg vel sette meg ved siden av han....god som han er

Gammel 13-03-04, 13:12   #18
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av MHM

Apropo avhengighet..... ville bare slenge inn mitt innlegg nr 100 før jeg stikker i "kantina" og spiser lunsj...

Jeg har 164 - er jeg mer avhengig enn deg da?

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 13-03-04, 14:12   #19
magdalena
Seniormedlem

magdalena sin avatar

Hvor: Langt Nord
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Må nok komme med mine innrømmelser jeg og..Jeg logger meg straks inn her og på slankenett hver gang maskinen skrues på. Er ikke så flittig til å skrive,men følger med det gjør jeg.Sambo er skikkelig irritert over dette,og at han aldri får sitte på nett .Er så nysgjerrig om det har kommet nye innlegg!Fysj og fy sier nå bare jeg,for det stjeler masse tid som jeg heller kunne brukt på lekser og husarbeid f.eks. For et gjeng vi er!

magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-03-04, 16:07   #20
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Avhengig av forum ??? Jeg ????? Neeeeeeeida !!

Dere har kanskje lagt merke til at jeg har vært her mindre enn jeg har pleid siste uke ?? Det er bare fordi at forum hoppingen min gikk over alle grenser. Det har gått utover jobben min og stakkars mannen min. Hvert ledige øyeblikk foran PC'en......har ikke lest ut ei bok på månedsvis, - jeg som pleide å lese 2-3 bøker i uka !! Mannen min snakker til meg og får bare enstavelsesord til svar. Han har etter hvert blitt "kjent" med mange av mine nettvenner, - og klager ikke på aktiviteten min heller - men vennene mine gjør. De sier jeg har blitt usosial !! JEG ??? Og når jeg tenker etter har jeg tilbragt mange timer på nett ! Jeg er med et par mer eller mindre akrive grupper i Atkins by the book forumet....... Og veldig aktiv i Forum Low carber, hvor jeg vel har snart 1500 innlegg.....siden september. Det er vi en tett knyttet gjeng av nettvenninder som også har en viss kontakt utenom sidene (mail / post) etc. Men som sagt var det ikke mange der som skjønte problemet med å gjøre Atkins her i Norge, - produkter etc.

DERFOR ER JEG GLAD FOR AT JEG FANT DERE !! .... OG TAKK TIL ISET SOM FANT MEG I ATKINS FORUMET !!

Jeg heter Nille og jeg er forumavhengig !

Gammel 13-03-04, 19:42   #21
Skorpia
Seniormedlem

Skorpia sin avatar

Vanskelig å si noe her da etter alle svarene dere har gitt,men ok jeg er vel avhengig jeg også.

Er stort sett bare opptatt av hva som skjer på karbojunkie

Gammel 15-03-04, 01:39   #22
Anitra
Seniormedlem

Anitra sin avatar

Hvor: Skien
Alder: 55
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Og jeg da..som er ganske ny her inne..og som skriver som en gal for å komme over "juniormedlem" Jeg har også blitt avhengig

Gammel 28-02-05, 03:35   #23
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

*fnis*

Så morsomt å lese denne gamle tråden!

*legge igjen spor kl. halv fire natt til mandag*

Gammel 28-02-05, 04:12   #24
friflex
Seniormedlem

friflex sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Sunnmøre
friflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt avfriflex har veldig mye å være stolt av

Hehe selv om det ikke er et år siden en gang, virker det som eldre historie på en måte

Men avhengigheten fortsetter tydeligvis, for de fleste som skrev i tråden da er her fortsatt riiiimelig ofte

Status per 20.02.05: 84,9kg fordelt på 183cm
Endelig mål: underkant av 80kg om jeg ikke er fonøyd med fasongen innen den tid
friflex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert sunnkost a la lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 28-02-05, 09:46   #25
Summer
Klar for nytt år!

Summer sin avatar

Hvor: Mer sentralt
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

*fnis*

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:02.