Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Nok et spørsmål om ketose og fettforbrenning

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 20-02-11, 21:59   #1
halkatlala
Seniormedlem

halkatlala sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 47
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Nok et spørsmål om ketose og fettforbrenning

hei.
får krype til korset og kvinne meg opp til å spørre...

leser stadig vekk at det tar 4-8 uker før fettforbrenningen starter skikkelig når man er i ketose. da lurer jeg på om dette også gjelder etter en sprekk en lørdagskveld, dersom man går rett tilbake på ketogen kost dagen etter?

(har lurt på dette en god stund og ikke turt å spørre da det sikkert er et fryktelig dumt spørsmål. har søkt og søkt men finner ikke svaret på det )

halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 22:15   #2
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Nok et spørsmål om ketose og fettforbrenning

Det er ikke fettforbrenningen som tar såpass lang tid for å starte opp, egentlig, det er kroppens evne til å bruke ketonene som brennstoff som kan ta litt tid å optimalisere!
Fettforbrenningen starter nesten så for kroppen er tom for tilgjengelig karbohydrater/glukose, men siden kroppen slett ikke er vant til å bruke ketoner som brennstoff, trenger den litt tid til å venne seg til den prosessen!

Uansett vil en stor nok sprekk medføre at man blir satt noe tilbake, om en ikke helt tilbake til null!
Faller man ut av ketose, må man jo først inn igjen før det er tilgjengelige ketoner feks!

Ingen spørsmål er dumme, forresten!

Gammel 20-02-11, 22:25   #3
halkatlala
Seniormedlem

halkatlala sin avatar

halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

tusen takk for svar
det var betryggende. det hadde kommet svarte seigmenn på markedet igjen som ungene hadde til lørdagsgodt i går, og jeg klarte da selvfølgelig ikke å bare se på - og når jeg først var igang så klemte jeg etter med en god dose potetgull og en appelsin. nei som jeg angra på det da magesmertene og kvalmen satte inn som værst

Gammel 20-02-11, 22:39   #4
ccgirl1982
Medlem

ccgirl1982 sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
ccgirl1982 har en fantastisk aura rundt segccgirl1982 har en fantastisk aura rundt seg

Dropper du dietten å spiser masse karb, reverseres forbrenningen til det normale, og di følgende 2-4 dager mister du det vekttapet du ellers ville ha fått. Verre er det ikke.... (refererer fra torkil si bok s 79)

Så ingen fare med at du legger på deg fett hvis det bare er for en dag, men kroppen suger til seg ekstra vekt i form av væske pga karb- lagrene fylles opp ,så det kan jo kanskje være det viser 1-2 kg opp, men bare vann ikke fett

Men det beste er jo å være i ketose å ikke gå inn og ut, det er ikke bra- da kan du forstyrre den gode forbrenningen du får da.

Er nå inne i runde nr 2 med livstilsendring og Ketolyse
Tok av 10 kg sist. Er ikke av di største å tyngste men vil ner til idealvekta mi som er om ca 5-10 kg
ccgirl1982 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysedietten/ Skaldemann/LCHF Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 22:49   #5
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av ccgirl1982, her.

Dropper du dietten å spiser masse karb, reverseres forbrenningen til det normale, og di følgende 2-4 dager mister du det vekttapet du ellers ville ha fått. Verre er det ikke.... (refererer fra torkil si bok s 79)

Så ingen fare med at du legger på deg fett hvis det bare er for en dag, men kroppen suger til seg ekstra vekt i form av væske pga karb- lagrene fylles opp ,så det kan jo kanskje være det viser 1-2 kg opp, men bare vann ikke fett

Men det beste er jo å være i ketose å ikke gå inn og ut, det er ikke bra- da kan du forstyrre den gode forbrenningen du får da.

Så er det noen av oss som ikke går ned i vekt på uker og måneder etter litt for mange turer ut og inn av ketose, så å skeie ut for ofte kan straffe seg lenger enn hva man skulle tro

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 22:56   #6
halkatlala
Seniormedlem

halkatlala sin avatar

har ikke gått noe opp i vekt siden i går, og fryktelig lite ned i vekt for tiden også. har kanskje nådd idealvekta mi eller noe? men har fortsatt en del magefett jeg gjerne skulle ha blitt kvitt
ellers så synes jeg ketose er helt genialt på mange måter: bedre humør, bedre form og ikke minst er det første vinteren min på det jeg kan huske som jeg ikke har vondt i alle ledd og jeg har heller ikke vært syk pleier å gå konstant forkjøla hele vinteren og med influensa rundt juletider.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Endringer ifh. til endringer i fettforbrenning etter lang tid i ketose? Tiki Ketolysekuren 7 10-11-10 16:17
Spørsmål om ketose kamp Atkins kosthold 3 12-02-09 18:57
Hei, jeg har et spørsmål om ketose slanky Spørsmål og svar 2 09-02-09 20:24
Ketose og fettforbrenning Selma Ketolysekuren 4 06-11-07 20:30
ketose - et spørsmål roseblood Lavkarbo generelt 8 30-05-06 19:25

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:38.