Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Askim
![]() |
Prosjekt: IFORM løpet 2011Nå har jeg gjort noe jeg aldri har gjort før, nemmelig meldt meg på et løp... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2004
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Prosjekt: IFORM løpet 2011:)Jeg har meldt meg på Sentrumsløpet (10 km) i mai, og har lært ørlite om hvordan jeg skal trene..
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Sv: Prosjekt: IFORM løpet 2011:)Og ja forresten, jeg vurderer løpet selv.. når var datoen igjen, og kostet det mye?
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
![]() |
Sv: Prosjekt: IFORM løpet 2011Tusen takk for utfyllende svar mofe |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
![]() |
Sv: Prosjekt: IFORM løpet 2011Gleder meg som en drittunge til i morgen for da skal jeg trene |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
![]() |
Sv: Prosjekt: IFORM løpet 2011Jaja, da har man kommet igang med treningen mot løpet og det går helt greit Sist redigert av kirami : 23-02-11 kl 11:14. Årsak: feil navn... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Sv: Prosjekt: IFORM løpet 2011Leste om hold i går, og det som gjaldt da var å ikke spise 2 siste timene før, og bare lite og lett i tilfelle (ikke noe tungt fordøyelig), også å varme opp godt og begynne forsiktig
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
![]() |
Sv: Prosjekt: IFORM løpet 2011
Takk for tips og sorry for navn surr... Tenkte for en gangs skyld å stole på hukommelsen, men neida.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Prosjekt: IFORM løpet 2011Om du spiser ketogent, og holder deg mett lenge, kan det være greit å vente 3-4 timer etter mat. Får du hold da..., da virker kanskje bare det gamle kjerringrådet, å holde en stein i motsatt hånd mens du løper |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
![]() |
Sv: Prosjekt: IFORM løpet 2011Ja spiser ketogent, så er i grunn sjeldent jeg spiser rett før trening. Spiser gjerne lunsj/frokost i 10 tiden og trener mellom kl 14 og 15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
![]() |
Sv: Prosjekt: IFORM løpet 2011Er helt ny med det å løpe intervaller så har noen spøsmål jeg håper noen kan svare på: |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 41
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Prosjekt: IFORM løpet 2011Du kan gjerne kjøre samme fart i alle fire drag. Det beste er å investere i en pulsklokke som viser prosent av makspulsen din - da får du mest nøyaktig måling, og kan bare tilpasse farten etter hvilken puls du har. I dragene bør du ligge på 92-95 % av maks. Jeg syns det er litt lenge med 3 min gåing/lett jogg, kutt ned til halvannet til to minutter - det holder. Viktig før intervalløkten: Varm opp GODT før du trår til. Dvs: Gå/småjogg som du pleier de første 10 min. Deretter jobber du deg sakte opp i fart, fra den hastigheten du har når du småjogger - til 9 km/t (når du i dragene ligger på 10,5 km/t). Dette bruker du 10-15 minutter på - SÅ kjører du rett på det første draget - 10,5 km/t i 4 min.
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
![]() |
Sv: Prosjekt: IFORM løpet 2011Tusen takk for utfyllende svar |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 41
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Prosjekt: IFORM løpet 2011Så bra - da har du jo opptilflere målsetninger på en gang: Bedre kondis, lengre/raskere løpsintervaller, bedret/økt hjertekapasitet - dette går jo hånd i hånd.
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
![]() |
Sv: Prosjekt: IFORM løpet 2011Ja, dette er en vinn vinn situasjon |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 48
![]() ![]() |
Sv: Prosjekt: IFORM løpet 2011Angående lav puls i pause, ta det som et "kompliment" dersom pulsen faller fort i pausen, det tyder på god form og du klarer å komme kjapt opp igjen når draget starter. Mange kjører 4x4 alt for hardt, mens det i realiteten handler om å bruke det første minutter eller to til å komme seg opp i "sone". Man skal bli andpusten, men ikke stiv. Det er en enkel tommelfinger-regel. Jeg kjører en to ukers-bolk nå med 14 stk 4x4 og for at jeg da skal være "fit" til neste dag er det veldig viktig å ikke kjøre seg stiv. Pulsen min på dagens økt faller ned til 50% av maks ganske fort, så bruker jeg siste minuttet av pausen til å øke litt, opp til cirka 60%, så smeller jeg til igjen på draget.
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem
![]() |
Sv: Prosjekt: IFORM løpet 2011Tror ikke jeg kjører de for hardt... Mot slutten av det siste settet er jeg skikkelig svett og sliten, men stivner ikke. Har ikke lang erfaring med å trene med pulsklokke, men har regna ut pulssonene mine og prøver å bruke de aktivt. Syns ofte pulsen min blir veldig høy, men så lenge det føles bra, spiller det vel ingen rolle |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 48
![]() ![]() |
Sv: Prosjekt: IFORM løpet 2011Høy puls er slettes ikke farlig nei
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Mitt prosjekt: halvmaraton 2011 | LenaBeatrice | Trening | 50 | 28-09-11 11:19 |
http://www.iform.no/pub/art.php?id=1078 | Platon | Artikler | 3 | 30-05-10 13:33 |
BioSignature Modulation, i siste nr av Iform | Lava | Generell diskusjon | 2 | 28-02-09 16:14 |
Reduser fettinntaket ditt(fra iform.no) | morten1234 | Trening | 14 | 11-03-08 08:50 |
iForm | Ablazed | Generell diskusjon | 9 | 01-03-06 12:39 |