Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ketose og kvalmhet

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 25-03-11, 22:57   #1
Tiril77
Seniormedlem

Tiril77 sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 48
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Ketose og kvalmhet

Nå lever ikke jeg på noe veldig strengt ketogen kosthold, eller LCHF. Men en litt strengere variant av Lindberg. Ingen brød, pasta, ris. etc. .men tillater meg av og til noen ryvita og litt frukt (blir dette som Hexeberg tro?? ) Men uansett: Jeg trener endel spinning, zumba og aerobick. Trent 3 ganger allerede denne uka. Jobbet først 8,5 time og dro på 1 time spinning rett etter jobb.. Spiste noen kalde røkte kjøttpølser en time før jeg dro fra jobben, og tok en dobbel lavkarbo proteinshake etter trening.. Da jeg kom hjem var jeg kvalm og frøs som et aspeløv.. Synes dette var litt merkelig.. Er jeg så sliten at jeg er kvalm tenkte jeg?? Tok for moro skyld en ketostix test, og den slo positivt ut gitt.. Sånn midt i mellom på fargeskalaen.. Jeg vet at flere fryser når de er i ketose, men er det vanlig å være kvalm??

Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 22:59   #2
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 52
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketose og kvalmhet

Kvalme er nok en av "bivirkningene" ja, been there had that kan du si.
Det går over

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 23:00   #3
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Hodepine, kvalm, uvel, diare, slapp og en ånde som kan drepe stueplanter!
Jada, alt er like normalt!

Gammel 25-03-11, 23:08   #4
Tiril77
Seniormedlem

Tiril77 sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 48
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Takk for kjapt svar jenter Litt moro at jeg er i ketose da, når jeg ikke teller karber og jobber veldig aktivt for å komme i ketose. (klart, lever jo lavkarbo og spiser mest egg, grønnsaker og kjøtt. .Men jeg spiser jo endel andre ting også da..) .Er det min harde fysiske trening som har gjort sitt på ketosen kanskje??

Sist redigert av Tiril77 : 25-03-11 kl 23:40.
Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketose - inn og ut av ketose...? hva skjer da? Chumpsy Lavkarbo generelt 31 16-07-11 21:01
Ketose/ut av ketose - ødelagt stoffskifte på sikt? Yatta! Spørsmål og svar 2 05-09-10 19:53
Ketose eller ikke ketose? aliasdictus Trening 25 03-09-10 21:42
Ketose - ikke ketose IdaMarie Lavkarbo generelt 15 28-08-10 11:17
På vei til ketose??? Georgine Lavkarbo generelt 4 28-02-06 18:56

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:03.