Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvor mye er ødelagt av en sprekk?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 09-04-11, 20:51   #1
Bixi
Juniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
Bixi er på en erverdig vei

Hvor mye er ødelagt av en sprekk?

En veldig kjip dag kombinert med altfor mange fristelser, og dermed kom min første (og eneste!) sprekk
24g sjokolade og 50g sørlandschips ble det på meg i dag. Huff, hvor jeg skammer meg nå. Men, jeg passet iallfall på, midt i elendigheten, å ikke komme over 70 karber.

Hvor mye tror dere denne tragedien har å si for ketolysen min? Stillstand hvor lenge? Opp i vekt?
Sukk

Bixi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 20:57   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye er ødelagt av en sprekk?

Det er ikke sikkert det komemr til å gjøre noe
Kanskje noen dagers stagnasjon, ikke værre enn det.

Det viktige er at du hanker deg inn igjen med en gang og fortsetetter i god lavkarbo stil
De aller fleste av oss har snubla slik. Vi er bare mennesker.

Så børst det av deg og stå på videre
Du er en erfaring rikere

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 21:00   #3
Bixi
Juniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
Bixi er på en erverdig vei

Ja klart jeg fortsetter
Stagnasjon....jaja, det har jeg hatt i to uker minst. Var vel derfor smellen kom nå tenker jeg.
Jaja, ny dag ny sjanse i morgen.

Bixi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 21:58   #4
sistegang
Seniormedlem

sistegang sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 62
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Bixi, her.

En veldig kjip dag kombinert med altfor mange fristelser, og dermed kom min første (og eneste!) sprekk
24g sjokolade og 50g sørlandschips ble det på meg i dag. Huff, hvor jeg skammer meg nå. Men, jeg passet iallfall på, midt i elendigheten, å ikke komme over 70 karber.

Hvor mye tror dere denne tragedien har å si for ketolysen min? Stillstand hvor lenge? Opp i vekt?
Sukk

Jeg har "tryna" skikkelig i dag (pølse i brød,softise med sjokostrø og en pose sørlandschips - fullpakke) Så det tar nok 3 - 4 dager før jeg er i ketose igjen.

Så da er ikke sprekken din så stor, så det vil nok knapt merkes tenker jeg.

Det viktigste med sånne sprekker er å begrense de i tid - så i morgen er jeg på rett spor igjen.

sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 22:56   #5
Sweet Pink Kitty
Medlem

Medlem siden: Apr 2010
Sweet Pink Kitty er ny på veien

Jeg tenker at så lenge det ikke er en vane så er det heller ikke så farlig. I jula tenker jeg ikke på lavkarbo, og sånn er det når jeg har bursdag også. Men jeg har holdt både vekt og nedgang i størrelsene allikevel. Alt med måte, jeg synes ikke det er så mye å skamme seg over.

Sweet Pink Kitty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 00:39   #6
marjusen
Seniormedlem

marjusen sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 42
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Også var det jo knallsterkt av deg å faktisk ha en så kontrollert utskeielse. Du hadde en viss kontroll på mengde og antall kh.

Mener det værtfall viser at du har bra vilje jeg, og at du helt klart kommer til å klare å fortsette. Når du tenker etter, har det så mye å si om du bruker 2 uker ekstra på å nå målet ditt? Det er jo noe som skal vare livet ut. Og ja vel, så går vi på noen smeller, men det er bare mennesklig. Kanskje var det dette som sku til for at du klarer det, og da tipper jeg det var verdt det.

Som noen skriver over her også, det er jo ikke dette som er hverdagen. Dette er noe som kan skje engang i blandt. Da er det viktig og ikke bli for streng mot seg selv. Men heller tenke framover og lære litt av det.

Lykke til videre

marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 11:32   #7
Livsglede
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 57
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Bixi, her.

Sukk

Tror egentlig ikke at denne sprekken har så mye å si, da den tross var litt kontrollert alikevel Ikke så store mengder du inntok. Jeg spiste sushi på fredag, men det ble bare det måltidet at jeg inntok "feil" karber. så jeg nøt de og sjekket med stix igjen igår ikveld altså kun en dag etter feil mat, vips tilbake i ketose Så ikke fortvil, du lurer kroppen litt, så den blir litt lettere forvirret, men du vil fortsette å gå ned. Kan være at det var dette som skulle til for at du fikk løsnet på platået ditt Stå på og nyt din nye livsstil et liv med lavkarbo mat er bare nydelig, særlig for en middagselsker som meg.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har jeg ødelagt alt? Liza EE Spørsmål og svar 20 09-02-10 19:29
Har jeg ødelagt Ketolysekuren? Tagimpo Lavkarbo generelt 5 08-06-09 20:36
Sprekk, hvor galt kan det gå? Heksehylet Spørsmål og svar 18 01-08-08 12:15
Hjelp, er det ødelagt ? Ole Brumm Oppskrifter 3 22-10-06 16:56
Har jeg ødelagt alt nå? nita58 Ketolysekuren 13 04-10-06 23:01

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:44.