Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Kåseri - forslag til tema?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-04-11, 21:31   #1
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Kåseri - forslag til tema/tips om ting å skrive om?

Skal skrive et kåseri som har innlevering i morgen (og ja, jeg liker å utsette ting til siste øyeblikk ), men kommer liksom ikke på noe å skrive om. Jeg så for meg at det å skrive om de norske kostholdsrådene kunne være morsomt, men kan hende det blir litt for omfattende å gjøre det på en humoristisk måte.

Så, noen idéer? Evt. ting jeg kan kommentere ift kostholdsrådene?

__________________


Sist redigert av Julie : 10-04-11 kl 22:45.
Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 21:38   #2
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: Kåseri - forslag til tema?

Ja! Skriv om de statlige kostholdsrådene Det tror jeg kan bli supert. Det som iallefall er viktig å huske på når man skal skrive kåseri, er at man skriver om noe man faktisk har et engasjement for. Da vil teksten som regel bli mye mye bedre!

Lykke til!

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 21:57   #3
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kåseri - forslag til tema?

Hvor enkelt det er å være ung i dag ?
- alt feies unna for å gjøre hverdagen friksjonsfri
- lett å være fornøyd med kroppen sin - ingen press der nei, sps ikke fra staten selv (div. TV debatter om kostholdsrådene)
- lett vei til god jobb, slett ikke mange om "beinet"
- kjempegøy å skrive CV, siden dine foreldre garantert hadde råd til privat- undervisning på kulturskolen ( ballet, piano og hva er det ikke alt du behersker av høykultur!)
- ingen studielån - vi har jo alle så søkkrike foreldre...
- støtte og motivasjon - hvor mange er det ikke som stiller opp for at du skal ha et godt liv- ingen tabu å snakke om psykisk helse, alle; foreldre, slektninger og ikke minst naboer stiller gladelig opp for å heie deg gjennom 15 års skolegang, minst
- besteforeldre - har jo såå god tid til barnebarna sine. De har jo ikke noe eget liv som betyr mer...

Vel - her er vel nok av ting å ta tak i.. bare husk på å overdrive skikkelig og hold ironien helt gjennom. Tvitvi!

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 22:26   #4
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: Kåseri - forslag til tema?

Har bare skrevet et kjapt utkast nå, men dette har jeg altså så langt:

Sitat:

"'Det var en gang ei lita jente ved navn Paris Hilton, som skulle vise seg å vokse til å bli en av de største kjendisene i Amerika.'

Høres dette kjent ut? Ikke? La meg skrive det om...

'Det var en gang en liten potet, som skulle vise seg å vokse opp til å bli en av de største kjendisene i Norge...'

Ja, vi snakker altså om vår beste lille venn, den godmodige poteten. Du vet, han lille fyren som ligger på tallerkenen din, smiler opp med de bedårende skjønnhetsflekkene sine og venter på at du skal spise ham?

Det er kanskje ikke så mange som ser sammenhenget mellom Paris og poteten. Derimot har vel de fleste sett den lille chihuahaen som Paris Hilton bærer rundt på. Vel, se for deg henne som går nedover Hollywood Boulevard, med høyhælte sko og chihuahaen i veska. Ta så og bytt ut Paris Hilton med Ola Nordmann, de høyhælte skoene med ski, og chihuahaen med poteten. Jo, for poteten kan vel egentlig sies å være “Ola Nordmanns beste venn”. Vi har jo tross alt gjort nesten det samme som Paris Hilton har gjort med chihuahaen sin: hun har kledd den ut i jakker, og vi har kledd ut poteten som chips. Hun har kledd ut hunden i solbriller, og vi har kledd ut poteten som pommes frites. Den eneste forskjellen er vel egentlig at Paris Hilton aldri i verden hadde turt å gå nære alt det fettet vi friterer pommes fritesen i, for frykt av at hun kanskje kom til å veie mer enn chihuahaen sin. Man skulle nesten tro hun hadde litt å gå på i forhold til de enorme satelittlørene en chihuaha har, men med det lasset med extensions hun bærer rundt på, er det jo nesten nok hår til å lage enda en liten chihuaha."

__________________


Sist redigert av Julie : 10-04-11 kl 22:33.
Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 22:39   #5
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: Kåseri - forslag til tema?

"hun har kledd den ut i jakker, og vi har kledd ut poteten som chips."


Haha.

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Forskning på lavkarbo og relaterte tema HP Spørsmål og svar 11 20-10-10 02:12
Kåseri på NRK ninagronn Lavkarbo generelt 1 03-08-10 00:28
Et guffent tema: Avføring ... Obsidaisi Ketolysekuren 4 01-02-10 21:20
Heeelt utenfor tema.. Summer Generell diskusjon 11 04-09-04 15:18
Helt utenom tema.... cathrine Atkins kosthold 5 27-02-04 18:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no