Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Juniormedlem
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 56
![]() |
Hvor konsekvente er dere?En del av dere hær på forumet har vært på lavkarbo leeeenge og mistet mange kilo, som fersking ble jeg litt nysjerrig etter hva savner du tråden, er dere bestemt på aldri mere ekte sukker, poteter, ris osv eller skeier dere ut av og til? Feks tar en tur på Peppes, spiser en is eller en pose seigmen osv, jeg mener tar dere fri fra lavkarboen feks en lørdagskveld, eller holder dere konsekvent til lavkarboerstatninger av det dere har lyst på, eller har dere aldri lyst på det dere spiste før? Selv om jeg trives på lavkarbo tror jeg at jeg kommer til å unne meg noen utskeielser når målvekten er nådd, vet jo at lavkarbo er en livstil for mange av dere men kan man slutte helt å ha lyst på matvarer man har spist ett helt liv?
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor konsekvente er dere?Hva skal jeg svare... De første månedene var jeg veldig kosnekvent og hadde omtrent ikke utskeielser, gikk både mye og fort ned i vekt. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen!
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor konsekvente er dere?Etter å ha lest ferdig den siste boken til Gary Taubes - Why we get fat and what to do about it, så kjenner jeg at min lyst på sukker, ris og potet er ganske liten
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor konsekvente er dere?Jeg har vært nitid konsekvent. I de siste ukene har jeg imidlertid reist en del, noe som ikke har vært problemfritt matmessig. Jeg er fortsatt konsekvent på at jeg ikke spiser "forbudte" ting, men fordelingen fett/karbohydrater/proteiner har vært litt forstyrret. Jeg skeier ut med svært sukkerfattig vin hver helg. Dette får selvfølgelig innvirkning på fettforbrenningen. Men... skitt la gå... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor konsekvente er dere?Jeg er blant de som blir rimelig uvel av å spise karber, null problem å styre unna. Å "unne" meg hodepine, oppblåst mage, full stopp i magen, ømme pupper og ekstra smerter i kroppen er lite kult, og sjeldent verdt det |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Hvor: Bergen
Alder: 40
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor konsekvente er dere?Jeg har holdt meg unna sukker så lenge nå (ikke se på når jeg meldte meg inn, det var etter at jeg hadde gått ned mesteparten) at sukker ikke smaker godt lengre. Litt sånn som visst man ikke bruker salt i maten og plutselig får en "normalt" saltet rett, det smaker bare for mye. Ergo, er ikke interessert. Har i tillegg kuttet ut maltitol helt, blir så dårlig av det.
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 61
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor konsekvente er dere?Det har vært møe frem og tilbake for meg, men når jeg er på kur er jeg på kur. Koste hva det koste vil, men jeg koser meg med mat!! Før bakte jeg ikke og prøvde heller ikke ut oppskrifter noe særlig. Det har jeg forandret på denne gangen og da er det jo veldig møe enklere. All denne nydelige maten er for meg i seg selv en trigger for ett liv i lavkarbo
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Hvor: 770 meter over havet
Sv: Hvor konsekvente er dere?Et godt og gammelt ord sier man ikke skal tenke på hva man spiser eller drikker mellom jul og nyttår. Det er det man spiser mellom nyttår og jul som betyr noe.
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Alder: 36
![]() |
Sv: Hvor konsekvente er dere?Jeg er konsekvent med å spise lavkarbo, har prøvd å spise en cupcake, men fikk sinnsykt vondt i magen i mange timer. Det samme skjedde når jeg spiste "ekte" sjokolade, så av erfaring så kan jeg ikke skeie ut med høykarbo-produkter. Men jeg har laget sjokoladekake i mikroen noen ganger, kost meg med noen små biter av Cavalier-sjokolade, og nå i påsken har jeg laget bounty-sjokolade og mørk lavkarbosjokoladekake som jeg virkelig har kost meg masse med. Har også spist fruktkarameller fra helsekosten, nam! Jeg liker å ha noe jeg kan kose meg med og det finnes jo så mye godt man kan lage som er lavkarbo! Sist redigert av hannedt : 23-04-11 kl 00:47. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor konsekvente er dere?Jeg har hatt en utskeielse i dag med suksess kake! Den var kjempegod! Men i morgen er det tilbake til eggene mine..... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#11 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Jul 2008
![]() |
Sv: Hvor konsekvente er dere?Prøver så godt jeg kan og holde meg til lavkaro. Det er ikke så vanskelig når jeg er hjemme og kan ordne all mat sjøl. Når jeg er på besøk hos min datter m/fam går det rimelig greit, men da tillater jeg meg å skeie ut, feks ut å spise sammen med dem (men jeg prøver også da å spise minimalt med karbo), spise is sammen med barnebarna mine når vi har vært på handlerunde. Det betyr litt å kunne gjøre sånne ting for meg. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
![]() |
![]() |
#12 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
Sv: Hvor konsekvente er dere?Jeg er nok temmelig standhaftig. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Skaldeman-inspirert, egenkomponert
![]() |
![]() |
#13 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor konsekvente er dere?Min sambo med matintoleranse er fullstendig hakkende nazi-streng, av nødvendighet. Vi snakker vaske tallerkener hjemme hos sine egne foreldre selv om de kommer ut av skapet. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen
![]() |
![]() |
#14 |
Seniormedlem
Hvor: hamar
Alder: 47
![]() ![]() |
Sv: Hvor konsekvente er dere?jeg skal spise frukt på stranda i sommer. vannmelom og jordbær |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lchf
![]() |
![]() |
#15 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Sv: Hvor konsekvente er dere?
Oh shit, da ville jeg blitt dødsdårlig! Skjelvinger, flytte inn på do, sovne stående osv. Så nei, jeg skeier ikke ut med en pose seigmenn
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#16 |
Medlem
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Østfold
Alder: 45
![]() |
Sv: Hvor konsekvente er dere?I starten var jeg veldig konsekvent. Nå som jeg har gått ned det jeg skal er jeg fortsatt konsekvent, men unner meg mye mer lovlige lavkarbo godter nå enn tidligere |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
![]() |
![]() |
#17 |
Seniormedlem
Hvor: Gol
![]() ![]() |
Sv: Hvor konsekvente er dere?Å jeg skulle ønske jeg kunne være så streng som jeg burde vært, men inni mellom så faller jeg litt av lasset gitt.. Jeg gikk på ketolyse i 3 måneder, men av helsemessige årsaker måtte jeg gå over til generell karbo, ligger under 45 karber daglig.
![]() |
![]() |
#18 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Hvor konsekvente er dere?Har holdt på i 8 uker og gått ned 8,5 kg.Skal ned 5 kg til,men i går spiste jeg eplekake.Må si jeg angret da jeg fikk vondt i magen,det hadde jeg virkelig ikke trodd.I morgen er det back in business.Føler meg mye bedre på lavkarbo,har mye mer energi rett og slett.Men jeg tror også at jeg kunne spist mer fett,lurer på å spise mer avocado |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Seniormedlem
![]() ![]() |
Jeg pleier å lage avokado med reker og majones
![]() |
![]() |
#20 |
Juniormedlem
![]() |
Det høres godt ut.Skal prøve det i morgen.Takk fopr tips |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Seniormedlem
![]() ![]() |
Jeg elsker loff med majones og reker! Så syns det var et godt alternativ til det i hvertfall
![]() |
![]() |
#22 |
Supermoderator
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 55
Sv: Hvor konsekvente er dere?Hold dere til tema for tråden. Jeg har moderert bort upassende innlegg. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse
![]() |
![]() |
#23 |
Juniormedlem
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Buskerud
![]() |
Sv: Hvor konsekvente er dere?Jeg spiser ikke lavkarbo for å gå ned i vekt, men fordi jeg merker at kroppen min fungerer best på lavkarbo kost. Pleier å ligge på rundt 15 - 30 kh daglig, men kan skeie ut med snop e.l innimellom. Har jeg lyst på en seigmann, spiser jeg en seigmenn - men ikke hele pakken |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Kortvokst mat ;)
![]() |
![]() |
#24 |
Juniormedlem
Alder: 56
![]() |
Sv: Hvor konsekvente er dere?Jeg merket med selvsyn i går at jeg ikke kan ha begge deler, vi var på besøk i går og de hadde bakt kake, gjærbakst med vaniljefyll jeg tror det heter prinsessekake, men ihvertfall jeg tok ett stykke til kaffen og etter få minutter fikk jeg så kraftig mageknip og luft i magen at jeg måtte finne på en unnskyldning å kjøre hjem, så jeg ser for mitt vedkommende at jeg antagelig må være meget forsiktig med utskeielsene om jeg vil eller ikke, og eventuelt teste hjemmer først om jeg tåler ting.
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
For dere som veier maten, hvor mye spiser dere for dagen? | beate | Lavkarbo generelt | 13 | 28-02-10 19:06 |
Hvor mye trener dere når dere går på ketolyse? (Helt ny her og lurer jo litt) | Bubbla | Ketolysekuren | 24 | 09-02-10 00:01 |
For dere som veier maten, hvor mye spiser dere for dagen? | beate | Generell diskusjon | 2 | 11-11-09 10:18 |
Til dere som slanker dere: Hvor ofte skeier dere ut? | Iselilja | Lavkarbo generelt | 12 | 09-07-09 19:45 |