Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvorfor er jeg ikke sulten?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 14-05-11, 17:39   #1
Paris
Seniormedlem

Paris sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 49
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Hvorfor er jeg ikke sulten?

Har ikke spist siden frokost. Da spiste jeg kun litt salat med fetaost og olje. Nå kjenner jeg at jo det kan vært godt med mat. Men det blir jo så sjelden jeg er sulten. og spiser ikke så mye pr måltid heller.

Hva betyr igrunn dette for vektnedgangen? Føler ikke for å spise for å spise heller -- det var jo det som jeg gjorde på høykarbo - gikk å snuska etter noe å putte i munnen. nå har jeg ikke dette behovet - tar heller et glass vann.

men fortell..dere som vet dette

Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 17:42   #2
kamp
Seniormedlem

kamp sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor er jeg ikke sulten?

Fordi kroppen bruker eget fett til energi.

Gammel 14-05-11, 17:48   #3
Paris
Seniormedlem

Paris sin avatar

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Fordi kroppen bruker eget fett til energi.

jippi er det? Så vanvittig deilig da

Gammel 14-05-11, 19:09   #4
Trj
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Jeg har notert meg at sult føles annerledes på lavkarbo. Aldri dette deperate suget, men mer følelsen av "tom mage" som man kan leve med timesvis. For meg er det likevel lurt å spise relativt faste måltider (og heller mindre) for ikke å bli slapp og kraftløs. Dette kjenner du på sjøl !

Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 22:15   #5
Paris
Seniormedlem

Paris sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Trj, her.

Jeg har notert meg at sult føles annerledes på lavkarbo. Aldri dette deperate suget, men mer følelsen av "tom mage" som man kan leve med timesvis. For meg er det likevel lurt å spise relativt faste måltider (og heller mindre) for ikke å bli slapp og kraftløs. Dette kjenner du på sjøl !

Ja skjønner hva du mener... og jeg tror jeg har vekslet tørst og sult tidligere - nå drikker jeg kanskje litt lite sammenlignet med begynnelsen - fordi jeg ikke er så tørst heller lenger. skal skjerpe meg med vanninntak.

Gammel 14-05-11, 23:15   #6
xRainx
Medlem

xRainx sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Alder: 36
xRainx er på en erverdig vei

Har det på samme måte! Men når man er vant til å spise masse, så blir også magesekken større. Mens når man endrer kostholdet og venner magen til mindre, så blir også magesekken litt mindre.
Men anbefaller også det som de andre sier. Lag deg et lite måltid selv om du ikke føler deg så sulten, men for å få mer energi så du slipper å gå på tomgang.

xRainx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt Lindberg, litt tips fra andre og litt egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 23:46   #7
Antoinette6
Seniormedlem

Antoinette6 sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 65
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

. . .og så blir man så mett av alt fettet. Jeg elsker det ! Og deilig å ikke fokusere sånn på maten ! Spiser to måltider om dagen, jeg, som regel. Og er lykkelig med det !

Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 15:34   #8
Camomilla
Seniormedlem

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 52
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Jeg spiser også to måltider om dagen. Har alltid innbilt meg at jeg "må" ha frokost - selv om jeg strengt tatt ikke er sulten før i ti-tiden på en vanlig arbeidsdag. Fantastisk å oppdage at kroppen fungerer helt fint uten dette måltidet, som egentlig bare var stress for et b-menneske som meg. Spiser lunsj i 11-tiden, et stort måltid, noen nøtter i bilen på vei hjem fra jobb (har lang reisevei) og middag i 18-tiden. Og det er det Må presisere at begge måltidene mine er store, men nå har jeg ikke såååå mye ekstra på kroppen lenger å tære på. Jeg har heller ikke merket noen sammenheng mellom vektnedgangen og måltidsfrekvens/matmengde - har opplevd å gå ned både på lite og mye mat.

Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 22:24   #9
Katepotet
Juniormedlem

Medlem siden: May 2011
Katepotet er på en erverdig vei

interessante betraktninger her - jeg synes også at sulten er helt anderledes på LCHF-kosthold. Les mere her:

Kroppen min: http://kroppenmin-kate.blogspot.com/

vh

Katepotet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Arg, hvorfor så sulten idag? sirib Lavkarbo generelt 5 15-03-11 10:35
Er ikke sulten! divachris Spørsmål og svar 1 04-03-11 18:07
Er syk og ikke sulten Sincity Spørsmål og svar 9 21-05-10 09:01
Hvorfor er jeg så vanvittig sulten? Caroline79 Generell diskusjon 13 30-10-09 07:34
Ikke sulten ... isabella Lavkarbo generelt 14 10-10-08 14:55

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:29.