Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Sliter med å finne syltetøy!

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 19-05-11, 12:02   #1
Elanessë
Seniormedlem

Elanessë sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sliter med å finne syltetøy!

Noe som kan hjelpe meg??
Selvsagt sukkerfritt, men med minst mulig karbohydrater... Før spiste jeg Heistad sitt, men det har jeg skjønt er utgått. Ryktes at Eldorado har tatt over det. Men når jeg er på butikker som fører Eldorado, så har de kun med sukker i, eller sukkerfri med kh-innhold på rundt 30. Jeg mener bestemt på at det skal finnes noe med mye mindre innhold. Jeg spiste Lerums for ikke så lenge siden, mener å huske at det lå på rundt 14 kh kanskje?? Uansett, i dag når jeg skulle handlet det på Rema igjen, så finnes det ikke!
Gaaah!

Så hvor må jeg dra for å få tak i et bringebærsyltetøy med lav kh-innhold?? (nei, jeg lager ikke selv )

Gammel 19-05-11, 12:05   #2
manne
Seniormedlem

manne sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 49
manne er ny på veien

Sv: Sliter med å finne syltetøy!

Lage selv og lage selv... syltetøy har vi erstattet med rørte bringebær+splenda. Ikke noe koking, tilsetning og lagring. Bare rører sammen der og da. Går like bra med ferske bær som frosne bær. Funker som jernet og er MYE bedre enn såkallt sukkerfritt syltetøy.

Gammel 19-05-11, 12:10   #3
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Elanessë, her.

Så hvor må jeg dra for å få tak i et bringebærsyltetøy med lav kh-innhold?? (nei, jeg lager ikke selv )

Uhhh... er det ikke på Kiwi jeg kjøper Lerum sitt da tro? Det er jeg nestenganskesikker på at det er

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 12:23   #4
Elanessë
Seniormedlem

Elanessë sin avatar

Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Uhhh... er det ikke på Kiwi jeg kjøper Lerum sitt da tro? Det er jeg nestenganskesikker på at det er

Ja det var der jeg kjøpte det sist. Nå var jeg riktignok på Rema i dag, for de fører jo også Lerum, men der var glasset blitt større og med mye mer kh i.
Men får se til helgen om jeg får tatt meg en tur innom Kiwi da...

Uansett så søker jeg likevel et syltetøy med enda mindre kh i. Må jeg altså røre det sammen selv..?

Gammel 19-05-11, 12:39   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Uansett så søker jeg likevel et syltetøy med enda mindre kh i. Må jeg altså røre det sammen selv..?

Røre bær med litt sukrin....
Tar ikke lange stunda, du kan lage masse og fryse ned

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 12:43   #6
Falco
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2011
Falco er på en erverdig vei

Hva med:
ISIS JORBÆR SYLTETØY

ISIS Strawberry Jam gir deg den gode, deilige smaken av ferske plukket jordbær. Nyt den på brød, yoghurt, eller kaker og desserter. Og nyt den med god samvittighet. ISIS Strawberry Jam, inkluderer: hele 85% færre kalorier enn tradisjonell syltetøy, og det er ikke tilsatt sukker - men med et naturlig innhold av sukker fra frukten.

Næringsinnhold pr 100 g:
Energi KJ/kcal 85/20
Karbohydrater 5 g
- hvorav sukkerarter 2,5 g
Fett 0-1 g
Kostfiber 1 g

Falco er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 12:55   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Falco, her.

Hva med:
ISIS JORBÆR SYLTETØY

ISIS Strawberry Jam gir deg den gode, deilige smaken av ferske plukket jordbær. Nyt den på brød, yoghurt, eller kaker og desserter. Og nyt den med god samvittighet. ISIS Strawberry Jam, inkluderer: hele 85% færre kalorier enn tradisjonell syltetøy, og det er ikke tilsatt sukker - men med et naturlig innhold av sukker fra frukten.

Næringsinnhold pr 100 g:
Energi KJ/kcal 85/20
Karbohydrater 5 g
- hvorav sukkerarter 2,5 g
Fett 0-1 g
Kostfiber 1 g

Lurer på hva den er tilsatt for å "tyne" ned karboinnholdet, siden jordbær har 6,6 karber pr 100g. Det stod ikke innhold på siden der som jeg fant....

Gammel 19-05-11, 12:58   #8
Bravo
Medlem

Bravo sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Bravo er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Lurer på hva den er tilsatt for å "tyne" ned karboinnholdet, siden jordbær har 6,6 karber pr 100g. Det stod ikke innhold på siden der som jeg fant....

Jeg kjenner ikke dette produktet, men det høres ikke så rart ut - om de andre ingrediensene er lavere eller null på karbo, så vil jo syltetøyet få lavere karbohydratinnhold per 100 gram enn jordbær i seg selv gjør.

Bravo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 13:01   #9
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Opprinnelig lagt inn av Bravo, her.

Jeg kjenner ikke dette produktet, men det høres ikke så rart ut - om de andre ingrediensene er lavere eller null på karbo, så vil jo syltetøyet få lavere karbohydratinnhold per 100 gram enn jordbær i seg selv gjør.

Ja, det skjønner jeg, at de tilsetter noe uten/med mindre karber
Men hva? De er pliktige til å opplyse om det.
Noen slike såkalte "lavkarbovarer" er tilsatt masse man ikke vet hva er slags ingredienser

Gammel 19-05-11, 13:03   #10
Bravo
Medlem

Bravo sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Bravo er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Ja, det skjønner jeg, at de tilsetter noe uten/med mindre karber
Men hva? De er pliktige til å opplyse om det.
Noen slike såkalte "lavkarbovarer" er tilsatt masse man ikke vet hva er slags ingredienser

Var det det du mente, ja. Misforsto deg litt.
Enig i at det er ønskelig å vite ingrediensene.

Bravo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 13:30   #11
Falco
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2011
Falco er på en erverdig vei

På ISIS sine hjemmesider http://www.isisfoods.dk/Produktvisni...oductID=PROD52 finner du mer informasjon om produktene.

ISIS Jordbær marmelade ikke tilsat sukker, men med et naturligt indhold af sukker, der stammer fra frugten. Indeholder sødestoffer.

Ingredienser: 50% jordbær, vand, frugtsaft, fortykningsmidler (pectin, xanthangummi), surhedsregulerende middel (citronsyre), konserveringsmiddel (kaliumsorbat), sødestoffer (sucralose, acesulfamkalium).

Falco er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-05-11, 14:19   #12
arkine
Seniormedlem

arkine sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 71
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

spis deg slank har jo syltetøy du kan bestille

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 20-05-11, 23:03   #13
Elanessë
Seniormedlem

Elanessë sin avatar

På Lerums står det "karbohydrat 37,5 gram (av dette 31 gram tilsett sukker)"
Hva betød det igjen?? Var dette noe som skulle trekkes fra? Eller tenker jeg feil? Husker ikke hva jeg engang lærte

Gammel 20-05-11, 23:05   #14
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

På Lerums står det "karbohydrat 37,5 gram (av dette 31 gram tilsett sukker)"
Hva betød det igjen?? Var dette noe som skulle trekkes fra? Eller tenker jeg feil? Husker ikke hva jeg engang lærte

Da der det 37,5 gram karber. 31 av de er rent sukker, resten er fra bærene......

Det er kun sukkeralkoholer som kan trekkes fra

Gammel 20-05-11, 23:06   #15
Elanessë
Seniormedlem

Elanessë sin avatar

Det var det jeg hadde mistanke om ja! Takk for raskt svar Gerd. Vil ikke bli lurt inn i noe nei

Gammel 20-05-11, 23:13   #16
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Hva med syltetøyene fra www.iHerb.com ?
Er de sukkerfrie? Står at dette ikke er tilsatt sukker....
http://www.iherb.com/St-Dalfour-Wild...4-g/27293?at=0

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 20:19   #17
Elanessë
Seniormedlem

Elanessë sin avatar

Takker så masse for tips og innspill her.
I dag dro vi faktisk på harryshopping på grensa... noe vi gjør hvert halvannet år ca. Så da måtte jeg jo se etter bringebærsyltetøy. Og fant noe jeg syns så ok ut! Onos heter det, med 6 gr kh. Får gå det til min ene ss jeg spiser på pannekaken til frokost.

Gammel 21-05-11, 20:28   #18
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Jeg bruker Nora bringebærsyltetøy uten sukker, inneholder 16 g kg/100 g, derav 9,2 g sukkerarter. Men jeg spiser jo ikke 100 g i slengen. Har kjøpt det på de aller fleste dagligvarer.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 20:42   #19
Cassiopeia
Seniormedlem

Cassiopeia sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Lerum har ei serie ganske små (350 g) syltetøyglass uten sukker.
Bringebær med eple, eple/pære og jordbær mener jeg det er. Det er liten, men litt forskjell på karbeinnholdet.

Bringebærsyltetøyet er søta med isomalt og sukralose, og inneholder 14,5 g KH, av dette er 9g sukkeralkoholer og 5,5 g fra eple og bringebær.

Her jeg bor selges det alle steder som fører Lerum.

Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 21-05-11, 22:21   #20
Elanessë
Seniormedlem

Elanessë sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Cassiopeia, her.

Lerum har ei serie ganske små (350 g) syltetøyglass uten sukker.
Bringebær med eple, eple/pære og jordbær mener jeg det er. Det er liten, men litt forskjell på karbeinnholdet.

Ja var det jeg hadde før, som jeg spiste opp her om dagen. Men nå var det altså borte fra alle butikkhyllene her.

Gammel 22-05-11, 00:06   #21
Cassiopeia
Seniormedlem

Cassiopeia sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Ja var det jeg hadde før, som jeg spiste opp her om dagen. Men nå var det altså borte fra alle butikkhyllene her.

Sjekk Kiwi, Spar, Meny, Joker, Bunnpris og Rema. Mener alle de har Lerum. -Og har de ikke inne, så spør. Det finnes nemlig i sortimentet. Noen ganger må vi som forbrukere fortelle hva vi vil ha.

Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Til alle de som sliter med å finne en diagnose på seg selv bigmum Fysisk og mental helse 24 06-03-11 10:30
Sliter litt med å finne frem i oppskriftene ... Stor&liten Ketolysekuren 5 10-08-10 23:51
syltetøy mokki Lavkarbo generelt 4 23-08-09 12:01
Sliter med å finne bra alternativer til frokost limala Spørsmål om matvarer og oppskrifter 11 14-03-09 18:40
Sliter med å finne ut hva jeg skal velge etter Ketolyse ... Millsi Lavkarbo generelt 8 01-03-08 12:27

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:32.