Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Allergier uten de typiske tegn

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 22-05-11, 02:42   #1
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Allergier uten de typiske tegn

Sønn er allergisk mot; katt, hund; kanin, noe pollen og divers, osv,
og husmidd.
han har ingen kløe i øyne, ingen nysing, kun kløe på huden.
Legen som tok prøvene sa; "han må være den mest allergiske personen på.. (vårt hjemsted) "

Lurer derfor på om allergi kan slå ut som noe annet, feks overvekt?
Vi spiser begge lavkarbo,men sønn legger til litt annet som er utenfor huset, og som jeg ikke har kontroll på.
Han tar medisin hver dag, og merker ikke noe til allergiene sine. men som legen sa, han vet ikke hvordan det er å være frisk!

Noen som vet noe om dette?

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 03:15   #2
Olive Oil
Medlem

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Østfold
Olive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snill

Sv: Allergier uten de typiske tegn

Hva var verdiene på blodprøvene? Jeg har skyhøye utslag på f.eks. gress (timotei) og tar medisiner hele året. Når gresset blomstrer, blir jeg noe trang i øynene (kan dra ut laange verktråder), men det mest merkbare er ekstrem tretthet. Da snakker jeg akutt tretthet, slik at jeg må kjøre bilen inn på siden for å ikke sovne bak rattet. Tror ikke allergier i seg selv fører til overvekt, men medisinene kan nok være en medvirkende årsak. Jeg har gått sakte og sikkert opp i vekt etter at jeg begynte på Cetrizin og Seritide.

Olive Oil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 03:25   #3
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Det er så lenge siden sønn tok prøvene, så jeg vet ingen verdier. men som sagt,
legen sa han var den mest allergiske..

Han er veldig trøtt, sovner ofte på ettermiddagen. han har også lavt stoffskifte..
Og får medisin for dette.
Medisinen er nok ikke (alene) årsak til vektoppgang,da han var stor før han fikk
medisin.
Jeg vet noe er arv, noe er at han er mer stillesittende nå enn før, men man kan jo lure..

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 22-05-11, 05:32   #4
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Lavt stoffskifte fører ofte med seg vektøkning, men har aldri hørt at allergi har den virkningen.
Her har vi sterk allergi og astma på meg + tre av sønnene + jeg har mange i omgangskretsen med allergi, og ingen har fått noe vektøkning av allergien.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Barn med allergier Monicha Barns kosthold 0 15-05-11 12:03
Hva er deres typiske frokost? Ju9ta Ketolysekuren 53 27-03-11 21:59
Allergier Eplemia Fysisk og mental helse 1 25-08-10 14:05
Allergier og lavkarbo Vibeke-67 Fysisk og mental helse 12 20-05-08 12:45
Allergier og lavkarbo Fibrilla Lavkarbo generelt 3 09-03-08 11:52

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:15.