Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Østerrike
![]() |
Ovnsbakt Fennikel - BilderDa jeg var ute og handlet i på lørdag kom jeg over fennikel. Jeg har aldri laget noe av det selv, men har spist det før og huske at det var godt. Så det ble med hjem.
![]() Hvitløken presser du og blander i fløten. Ha så fennikel åtene i en ildfast form, ha over muskat før du heller over fløten. Pass på at hvitløken sprer seg og ikke havner på et sted. Ha over osten og baconbitene. ![]() Fløten skal ikke dekke helt opp, er meningen at det skal bli en litt sprø skorpe. 20min inn i ovnen på 200C og den er klar til å nytes. ![]() ![]() Jeg hadde et nydelig marinert kjøtt stykke til. Kan enten brukes som eneste grønnsak eller som en av flere. Fløte her nede i Østerrike oppfører seg ikke slik som i Norge, så sausen til fennikelen ble veldig tynn. Meningen er at den skal tykne litt. Helst skal det være fløte med 48% fett, her nede er den 36%. ![]() Hos meg ble det rester. De skal jeg prøve å hive litt mer ost over i morgen på grill funksjonen i ovnen og får samme gode skorpe. Sist redigert av Shrinking Line : 23-05-11 kl 07:25. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Ovnsbakt FennikelOi, spennende! Jeg er veldig glad i fennikel, men spiste meg litt lei på det for et års tid siden - denne oppskriften inspirerer til gjensyn.
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Østerrike
![]() |
Sv: Ovnsbakt Fennikel - BilderJa, dette var virkelig snadder. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Medlem siden: Apr 2011
![]() |
Sv: Ovnsbakt Fennikel - BilderMmm, skal prøve denne, takk |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Fennikel | Idamor | Spørsmål om matvarer og oppskrifter | 4 | 11-08-10 16:32 |
Svinestrimler med fennikel fra Matprat | EmilyB | Middag | 11 | 19-12-09 21:43 |
Ovnsbakt sei | Enid | Middag | 1 | 30-06-09 18:03 |
Karboinnhold i fennikel, noen som vet? | aldrimerjollycola | Spørsmål og svar | 2 | 29-01-09 12:41 |
Karbs i fennikel? | nita58 | Ketolysekuren | 2 | 06-10-06 10:04 |