Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Går så fryktelig sakte

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 15-06-11, 22:20   #1
fremtid
Medlem

Medlem siden: May 2011
Hvor: akershus
fremtid er på en erverdig vei
Unhappy

Går så fryktelig sakte

Jeg føler at det går så sakte...Har bare gått ned 400 gr på en uke...redd jeg gjør noe feil...Har hatt mensen denne uken da, den stoppet for i går og jeg har veiedag i dag...kan det ha noe med saken å gjøre....Noen andre som har opplevd at det går veldig sakte, trodde at det skulle gå en del fortere i og med at jeg har mye å ta av og at dette bare er 3-4 uke med lakarbo, begynte vel rundt den 18 mai, men har hatt 1 planlagt sprekk for 2 uker siden.

fremtid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karber, mer mosjon. Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 22:24   #2
Georgine
Supermoderator

Georgine sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 55
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Går så fryktelig sakte:(

Mange har stillstand rundt mens så det er helt normalt.
Og med sprekk så må du regne med at det tar lengre tid, det beste er å ikke sprekke så kroppen får kommet ordentlig i fettforbrenningsmodus og blitt der.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 10:27   #3
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Går så fryktelig sakte

Er enig med Georgine. Ein må dessutan vere litt tolmodig! Kroppen treng litt tid å omstille seg. Berre stress ned, og ikkje heng deg for mykje opp i vekta.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 18:53   #4
mama67
Seniormedlem

mama67 sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Jeg har gått ned 8 kilo siden november i fjor. Går ikke akkurat fort dette, men jeg tenker først og fremst at dette er en livsstil, ikke en slankekur, og det er så mange helsefordeler med lavkarbo, at vekttapet får ta den tiden det tar

mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 19:14   #5
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Helt vanlig at det stopper opp litt (for noen går det også litt oppover ) i uke 3/4 samt ved mens

Så bare fortsett å spis riktig, så vil det løsne

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 21:14   #6
fremtid
Medlem

Hvor: akershus
fremtid er på en erverdig vei

Hmm...nå bytter jeg altså veiedag...I dag veide jeg et mye bedre resultat enn i går, sånn var det forrige uke også...Så tror ikke det går så sakte allikevel..4,6 kg ned på 3,5 uke er vel ikke det verste liksom Må nok bare begynne å stole på meg selv og tro på at det funker. Har til og med fått spørsmål i dag om hvor mye jeg hadde gårr ned nå, for nå syntes det på siden av overkroppen...

fremtid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karber, mer mosjon. Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 21:27   #7
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Jeg har hatt total stillstand i vekta i nesten halvannet år, har ikke gitt opp ennå

DU må gi det minimum 6 uker og aller helst 3 mnd før kroppen har omstilt seg. Les deg opp på relevant litteratur og vær nøye med at du faktisk spiser "riktig". Sjekk ved å bruke diett.no.

Lavkarbo er ingen vidunderkur som gjør at man raser ned mangfoldige kg i uka, selv om det er det man hører. Ofte mister man en del i begynnelsen (Første par ukene) for vannet går ut av kroppen, så starter man å miste fett for alvor.

Du går jo faktisk ned i vekt og jeg synes heller du skal fokusere på det enn at du bare har gått ned 400 g - du går ned i vekt!!! Husk også at vekta kan variere med +/- 2-3 kg i forhold til syklus, vann i kroppen. Det er helt normalt. Prøv heller å ta fokuset vekt fra vekt og kjenn på om du føler deg i bedre form og at du faktisk kan spise mye god mat. Ha en fast veiedag i uka fremfor å gå på vekta hver dag, det stresser bare og stress er en rimelig effektiv stopper for vektnedgang. Bruk målbånd aktivt, mange mister cm og ikke så mye i vekt, det er like viktig som et par tall på ei vekt. OG tenk positivt, alt er så mye enklere når man fokuserer på det positive i stedet for å stresse med alt det negative

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 23:08   #8
mysil
Medlem

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Akershus
Alder: 44
mysil er på en erverdig vei

Jeg brukte 5 mnd på å gå ned det samme som du nå har gått ned, så du går absolutt ikke sakte ned i vekt. Tålmodighet, tålmodighet og mer tålmodighet

mysil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 23:14   #9
Mithila
Medlem

Mithila sin avatar

Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 40
Mithila er på en erverdig vei

Ja, du er heldig! Eg starta i januar og har til nå gått ned fem kilo og så opp igjen ein...

Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 23:58   #10
jannesnuppa
Seniormedlem

jannesnuppa sin avatar

Hvor: Kristiansand
jannesnuppa er ny på veien

Syns du har et fint vekttap jeg.. på deg ang fortsettelsen
Lykke til videre.. KLem

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fryktelig mye spm fra meg nå lykkepillen© Lavkarbo generelt 1 30-04-10 10:35
Er så fryktelig kresen soffelotta Lavkarbo generelt 6 03-09-09 14:45
Fryktelig ny og nysgjerrig Irenesol Ketolysekuren 7 11-01-09 11:47
Er det fryktelig dyrt med ... MorStine Ketolysekuren 16 23-05-07 10:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:15.