Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Lurt å gå ut av ketose ved vektstopp?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 18-06-11, 00:07   #1
Dolly
Seniormedlem

Dolly sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 42
Dolly har en fantastisk aura rundt segDolly har en fantastisk aura rundt seg

Lurt å gå ut av ketose ved vektstopp?

Såg et innlegg hvor noen hadde spist høykarbo en dag og så på lavkarbo hadde vekten gått ned... Men er dette sunt.. Stått stille i 2 uker nå og gått opp 200 gram... Kan det hjelpe å spise bittelitt mer karber? Har jo ikke lyst på høykarbomat egentlig... Men må man spise mye for å få effekt eller holder det med bare litt? Ut og inn i ketose på en dag feks.. Tenkerpå en dag jeg spiste 2 boller på morgenen ca 70 karb hele dagen og var i ketose på kvelden igjen.. Det kunne jeg klart men ikke mer

Dolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 14:41   #2
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Lurt å gå ut av ketose ved vektstopp?

Jeg har en gang gått ned igjen i vekt av å spise mer karber. Men de andre gangene jeg har gjort det har det ikke fungert. Jeg tror skaldeman skriver at det kan være lurt å spise litt mer karber en liten periode hvert år (sensommeren/høsten), for det har vært naturlig for oss i nordeuropa. Jeg ville nok ikke valgt boller, men det er fordi jeg blir skamdårlig av bakverk. Ville nok valgt et par søte frukter heller.

Når det er sagt så er to uker uten vekttap veldig lite og det er slettes ikke sikkert det å spise mer karber vil hjelpe på. Måler du deg? Jeg har ikke gått ned et eneste kilo de siste 3 mnd. Men jeg har blitt mindre fordi om.

vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 15:00   #3
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Lurt å gå ut av ketose ved vektstopp?

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Når det er sagt så er to uker uten vekttap veldig lite og det er slettes ikke sikkert det å spise mer karber vil hjelpe på. Måler du deg?

To ukers stillstand er veldig lite. Jeg ville ikke vurdert karbedag som en mulig løsning før det hadde stått stille et par måneder, i alle fall. Og det virker ikke helt sånn for alle, nødvendigvis - når jeg spiser noe jeg ikke skal, fører det som regel heller til enda en lang stund med stillstand.

Vet at det er vanskelig å være tålmodig, men det beste er å slappe av og stole på at kroppen holder på med sitt, selv om den ikke vil si det til deg via tallene på vekta.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Aspartam/acesulfam k - vektstopp? Tidl. medlem Lavkarbo generelt 7 16-05-11 22:25
Vektstopp? Hjelp! LeneM Mer enn 30 kg overvekt 13 07-02-11 23:54
Vektstopp i 3 uker nå supha Lavkarbo generelt 8 20-02-09 14:45
Brøderstatning=vektstopp? supha Ketolysekuren 25 20-12-08 18:53
Sukkerfri godteri og vektstopp? Karbokarbo Ketolysekuren 11 16-12-08 19:35

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:50.