Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Skal på kinarestaurant, hjelp

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 18-06-11, 22:33   #1
Cardio
Nytt Medlem

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Sandnes
Cardio er på en erverdig vei

Skal på kinarestaurant, hjelp

Skal på kina i morra, der har de buffet hver søndag..Alt av kinamat er på bordet omtrent..

Er det noe der jeg kan spise? Noe som ikke inneholder for mye carbs? Er jo for det meste ris og sursøte sauser osv,kylling i div friterte varianter,erter,gulrøtter etc.. På forhånd takk for svar

Cardio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min egen,prøver å kutte ned på carbs,tilpasser kostholdet etter treningsmengde. Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 22:38   #2
Foksy
Medlem

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oppland
Alder: 48
Foksy er på en erverdig vei

Sv: Skal på kinarestaurant, hjelp

Opprinnelig lagt inn av Cardio, her.

Skal på kina i morra, der har de buffet hver søndag..Alt av kinamat er på bordet omtrent..

Er det noe der jeg kan spise? Noe som ikke inneholder for mye carbs? Er jo for det meste ris og sursøte sauser osv,kylling i div friterte varianter,erter,gulrøtter etc.. På forhånd takk for svar

Håper du får svar her fra noen som har peiling, for dette lurer jeg også på

Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 22:48   #3
Imp
Seniormedlem

Imp sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 47
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Du kan jo snakke med personalet, si at du ikke tåler hvetemel og sukker og spørre om noen av sausrettene inneholder det. Innbakt er det sikkert hvetemel i, og sursøt er heller ikke så lurt å spise.

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!

Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 22:53   #4
Camomilla
Seniormedlem

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 52
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Mener jeg leste et sted at kineserne jevner sausene sine med potetmel, ikke hvetemel - derfor de får den blanke, fine finishen. Det er vel sannsynligvis ikke noe særlig bedre enn hvetemel vil jeg tro, sett fra en lavkarbers synspunkt. Jeg personlig ville sørget for ikke å være sulten når jeg dro, og tatt "pynteporsjoner" av den "minst verste" maten; biff chop suey f.eks. Gå for så rent kjøtt som mulig og styr unna innbakt og slikt - tror ikke du greier å få dette heeeelt innafor, altså, men der får andre rette meg om jeg tar feil

Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 23:34   #5
littleme
Medlem

littleme sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 35
littleme har en fantastisk aura rundt seglittleme har en fantastisk aura rundt seg

Jeg elsker kinamat! Betyr dette at Kinaresturanter generelt utgår på lavkarbo?

littleme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt forskjellig Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 23:48   #6
Nannah
Seniormedlem

Nannah sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 65
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Kineserne bruker Maisena til jevning. Så sausen er ikke den optimale, men styr ihvertfall unna de søte typene. Gå for biff og kylling med minst mulig saus. Scampi (ikke inbakt) bambusskudd, vannkastanjer, sopp...masse du kan spise egentlig.Tørrstekt biffkjøtt er godt. Spør om å få en grønn salat du kan spise til.

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 01:45   #7
Imp
Seniormedlem

Imp sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 47
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Det er ikke miljøvennlig å spise scampi, bare så det er sagt Men de har jo som regel masse godt da. Knaksje det går an å be dem bare steke litt kjøtt og grønnsaker i krydder til deg? Evt droppe jevningen, du trenger jo strengt tatt ikke det.

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!

Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 09:58   #8
Cardio
Nytt Medlem

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Sandnes
Cardio er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Imp, her.

Det er ikke miljøvennlig å spise scampi, bare så det er sagt Men de har jo som regel masse godt da. Knaksje det går an å be dem bare steke litt kjøtt og grønnsaker i krydder til deg? Evt droppe jevningen, du trenger jo strengt tatt ikke det.

Hva mener du med at Scampi ikke er miljøvennlig?

Takker for alle svar, blir spennende å se hva jeg finner

Cardio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min egen,prøver å kutte ned på carbs,tilpasser kostholdet etter treningsmengde. Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 11:07   #9
Camomilla
Seniormedlem

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 52
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Nannah, her.

Kineserne bruker Maisena til jevning.

Ikke potetmel? Jeg var så sikker på dette Uansett - hverken maisena, potetmel eller hvetemel er vel særlig lavkarbo.

TS skriver at det skulle være buffet, så da spørs det vel om kjøkkenet lager noe spesielt til henne. Når det gjelder sauser og slikt på restaurant, skal jeg innrømme at jeg ikke tar særlig hensyn til hva den er jevnet med når jeg en sjelden gang spiser ute. Sausen er en stor del av matopplevelsen, og tar man vekk både denne, rotgrønnsakene, potetene/risen/pastaen - vel, da er det ikke stort igjen. Vi får håpe verden snart blir litt mer lavkarbovennlig

Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 13:48   #10
littleme
Medlem

littleme sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 35
littleme har en fantastisk aura rundt seglittleme har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Cardio, her.

Hva mener du med at Scampi ikke er miljøvennlig?

Takker for alle svar, blir spennende å se hva jeg finner

Er det ikke fordi det er utrydningstruet? Det har jeg hørt iallefall..

littleme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt forskjellig Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 00:11   #11
Alynna
Seniormedlem

Alynna sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Om man dropper risen, kan det aller meste lages lavkarbo, bruk jbkm i sausen istedet for maizena.

Lager ofte suppe eller wok selv. chop suey er superenkelt, og igrunnen passer veldig mye lavkarbo grønnsaker i kinamat. Kålsorter som bok choi osv, bambusskudd, paprika, løk/vårløk, fersk spinat, bønnespirer, (litt) gulrot, osv Nam nam!

Bruker mye sopp, omelett i strimler og rent strimlet kjøttt, kan også lage suppeboller o.l.

Smakene kan være typisk asiatiske som soyasaus, østerssaus, chili, ingefær, hvitløk, sesamolje osv. Bare se opp for chilipastaer og sauser tilsatt sukker, lag heller selv med sukkererstatninger!

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Karrisaus på kinarestaurant? Vektoppgang? Dolly Ketolysekuren 1 13-06-11 00:09
Skal ned 5-8kg nå, hjelp? anjad Spørsmål og svar 4 18-02-11 01:03
Kinarestaurant Student84 Spørsmål og svar 0 06-02-11 12:49
Kinarestaurant? merethe1 Generell ernæringsdebatt 4 23-01-10 23:21
Lavkarbo på kinarestaurant? Stormagepus Spørsmål og svar 3 26-09-08 09:24

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:25.