Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hjelp til brokkoli!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 13-04-05, 21:14   #1
Amica
Seniormedlem

Amica sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 40
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt
Talking

Hjelp til brokkoli!

Hjeelp, jeg har vært å kjøpt meg brokkoli. Fersk denne gangen, men MÅ jeg koke den? Synes det er så kjedelig..Vil ha noe å knaske på, blir så mye styr med koking Men kan den ikke spises rå så gjør jeg selfølgelig det..(koker`n asså ). Kan jo selfølgelig prøve..Men kanskje noen andre som også lurer? Eller noen andre som også veit?

noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 13-04-05, 21:18   #2
boble
Seniormedlem

boble sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Hvor: buskerud
Alder: 52
boble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Lita84

Hjeelp, jeg har vært å kjøpt meg brokkoli. Fersk denne gangen, men MÅ jeg koke den? Synes det er så kjedelig..Vil ha noe å knaske på, blir så mye styr med koking Men kan den ikke spises rå så gjør jeg selfølgelig det..(koker`n asså ). Kan jo selfølgelig prøve..Men kanskje noen andre som også lurer? Eller noen andre som også veit?

Det beste jeg vet å gjøre med brokkoli er å koke den litt(så vidt mør) og så helle av vannet,og helle i fløte.
La det stå og puter en stund,til brokkolien har gått i "oppløsning" og det har blitt til en grøt. = Brokkolistuing! Salt og pepper på og server til all slages stekt kjøtt. Namme-namm

Gammel 13-04-05, 21:22   #3
Amica
Seniormedlem

Amica sin avatar

Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Jeg har ikke fløte da, men det hørtes godt ut Vet du om jeg kan spise den rå?

Gammel 13-04-05, 21:44   #4
luringen
Seniormedlem

luringen sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Alder: 57
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

blomkål er bedre rått enn broccolli synes jeg, men du kan jo bare prøve om du liker det...

broccolli med smelta ost på er godt.

Gammel 13-04-05, 22:31   #5
magdalena
Seniormedlem

magdalena sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Du kan frese den raskt på varm panne,da blir den litt crispie og krydre den.

Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-04-05, 22:42   #6
Amica
Seniormedlem

Amica sin avatar

Hei, takk for alle tips. Spiste den til Lost, så jeg fikk ikke lest. Jeg kokte den så vidt, var vel mere rå enn kokt, men vertfall litt lysere grønn. Men alt var jo ikke like godt da, den tykke stilken på den ferske var ikke så god..

Men takk for tips, har over halve igjen til imorgen

Gammel 13-04-05, 22:56   #7
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Jjeg koker ALDRI brokkolien. Mister jo alle vitaminene + det er så kjedelig. Jeg smørdamper den alltid. Har en god klump meierismør i gryta, lar det smelte og har i brokkolien (jeg bruker som regel frossen). La det surre under lokk til de er ferdige, rist litt på gryta innimellom. Mmmmmm.

Gammel 13-04-05, 23:31   #8
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Enten damper jeg den, - ellers legger jeg den oppi kaldt vann, lar den koke opp og tar den av plata, - og lar den renne av. Da blir den akkurat passe sprø og varm.

Gammel 14-04-05, 21:32   #9
Tidligere bruker
Gjest

Har også et brokkolispørsmål:
Når jeg skal steke biter på pannen, skal den være kokt først??

Svar med sitat
Gammel 14-04-05, 21:50   #10
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av LindaSD

Har også et brokkolispørsmål:
Når jeg skal steke biter på pannen, skal den være kokt først??

nei !!!!

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkins' diett - farlig eller genial? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 27 22-05-08 08:08
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Kveite kan bli forbudt i EU mofe Generell ernæringsdebatt 5 10-03-05 21:33
Glutamin friflex Kosttilskudd 9 08-02-05 14:50
er du sukkerslave? sommerfugl Generell ernæringsdebatt 4 26-01-05 18:26

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:10.