Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Fortsatt litt forvirret...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 09-08-11, 11:48   #1
Restart
Gjest

Fortsatt litt forvirret...

Har jeg forstått det riktig hvis det er sånn at man ikke bare kan se på karbohydratinnhold?

Man må se på potetstivelse og sånn, selv om det er lavt karbohydratinnhold? Eller?

Hvordan er det da når det står at noe inneholder, maisstivelse og gelatin? Er det da noe vi må unngå?

Fant nemlig en ny pose med ferdig blomkålsuppe, "Erlings Blomkålssuppe" fra Nordfjord sin serie Norske Klassikere, og den hadde vært så fin å varme i mikro i blandt til lunsj eller noe.

Det står at den bare inneholder naturlige råvarer, og næringsinnholdet er Protein:1g, Karbohydrat:1g og Fett:2g

Men jeg blir alltid litt i tvil når det under ingredienser står, vann, blomkål (31%),fløte,gelatin,maisstivelse, salt og pepper.

Hvorda er det med den da?

Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 11:52   #2
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Fortsatt litt forvirret...

Gelatin er malte dyrebein osv, så det er det bare proteiner i Ellers må du nesten bestemme dette selv. Jeg hadde ikke brydd meg om så små doser, men mange gjør det.

Gammel 09-08-11, 11:54   #3
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Jeg styrer unna "sukker" med alle variantene på innholdslista. Men om det er en dert med stivelse i så er det med i det daglige KH-budsjettet, bare... Og husk, ned er ned... Om du har det bra og eller går ned så er det fint!

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 12:06   #4
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

I norge skal ingredienser deklareres i mengde-rekkefølge (etter vekt, tror jeg). Så her er det mindre maisstivelse enn gelatin. Mesteparten av de totale karbohydratene kommer nok fra blomkålen og fløten.

Under candidadietten skulle jeg holde meg unna sånt tilsatt sukker/stivelse, men nå spiser jeg mat med litt i. Sånn som f.eks spekepålegg og røkelaks.

Gammel 09-08-11, 12:06   #5
Restart
Gjest

Takk for oppklaring!
Da er jeg litt mer med igjen.

Prøver å spise så rent som mulig som en hovedregel, men da vet jeg litt mer hvordan dette fungerer de dagene det passer bedre med et alternativ.

Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er litt forvirret Newstart Lavkarbo generelt 10 25-04-11 15:00
Litt forvirret Tonje85 Lavkarbo generelt 8 10-09-10 18:49
Litt forvirret Diwa Dr Lindbergs 1 01-03-10 11:10
Fortsatt litt usikker på hvor jeg hører hjemme zee Dr Lindbergs 3 03-03-09 21:01
Nå er jeg litt forvirret *Tulla* Dr Lindbergs 9 24-04-05 21:38

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:32.