Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.). |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Supermoderator
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 45
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Blodsukkermålinger - Forbedring ikke som forventetJeg hadde svangerskapsdiabetes og for et halvt år siden sjekket jeg ståa igjen og det viste seg at jeg hadde sterk nedsatt glukosetoleranse. Hadde to-timers verdi på 10.9 og legen sa i praksis var jeg diabetisk. Fastende blodsukker var 6.7 og Hba1c var 5.8. Ved det tidspunktet ammet jeg og prøvde derfor å leve Fedonsk, men i praksis lå jeg nok nærmere statens anbefalinger enn Fedon sine |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Sv: Blodsukkermålinger - Forbedring ikke som forventetTil å ha nedsatt glukosetoleranse/være insulinresistent syns jeg de verdiene var helt fine, jeg!
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2009
Alder: 48
![]() ![]() |
Sv: Blodsukkermålinger - Forbedring ikke som forventetJeg var borti en fin tabell en gang der HbA1c og gjennomsnittsblodsukker var temaet, men nå finner jeg den selvsagt ikke igjen. Fant denne da, og den ser ved første øyekast ut til å være noe av det samme: http://www.bayerdiabetes.no/Om-diabe...le-blodsukker/ |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: En kombinasjon av Lindberg og Hexeberg tenker jeg
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() |
Sv: Blodsukkermålinger - Forbedring ikke som forventetEn ting til -med insulinresistens er det en kjempejobb å nå "normalverdiene", så du kan absolutt være fornøyd med de tallene du har. I tillegg vil all vektreduksjon føre deg enda nærmere perfekte tall, så det er bare å klappe seg på skulderen over vel utført jobb og fortsette videre i samme retning |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: En kombinasjon av Lindberg og Hexeberg tenker jeg
![]() |
![]() |
#5 |
Supermoderator
Sv: Blodsukkermålinger - Forbedring ikke som forventetTakk for svar |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Supermoderator
Sv: Blodsukkermålinger - Forbedring ikke som forventet
Takk for det. Motivasjonen min er jo å holde denne prediabetiske tilstanden i sjakk uten å måtte ty til medisiner samt slippe å måtte ta egne blodsukkermålinger (ser på det som stress), og sist men ikke minst, ikke utvikle full diabetes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Supermoderator
Sv: Blodsukkermålinger - Forbedring ikke som forventetNå venter jeg bare i spenning på å få kolestrolverdien. Den var noget høy ved forrige måling. Legen var minst like spent som meg på den, hun vet ikke så mye om lavkarbo men hun er nysgjerrig og var veldig imponert over resultatet jeg har hatt så langt med vekttapet mitt |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Sv: Blodsukkermålinger - Forbedring ikke som forventetHar du tatt høyde for alder på de verdiene? Trodde 5.5 var for de under 30?
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#9 |
Supermoderator
Sv: Blodsukkermålinger - Forbedring ikke som forventetJeg har ikke tatt høyde for noenting, har bare lest det på nettet og der sto det ingenting om alder |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Noen som har opplevd forbedring ift pollenallergi ved omlegging til lavkarbokost? | Sunnisol | Spørsmål og svar | 8 | 17-03-11 08:48 |
Søvnproblemer og forslag til forbedring? | mallilen | Generell diskusjon | 41 | 19-01-11 12:59 |
Forventet vekttap? | Issy1 | Spørsmål og svar | 3 | 17-09-09 22:59 |
Blodsukkermålinger -er dette "bra nok"? | Megvel | Fysisk og mental helse | 2 | 02-09-09 10:29 |
Forslag til forbedring av søk | Areola | Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger | 8 | 27-02-09 08:50 |