Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Lavkarbo egnet for sviktende lukkemuskel?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 18-10-11, 15:58   #1
naturlignok
Nytt Medlem

Medlem siden: May 2011
naturlignok er på en erverdig vei

Lavkarbo egnet for sviktende lukkemuskel?

Hei.
Vi har en venn av oss som har problemer med lukkemuskelen til mavesekken og etterhvert betennelse i spiserøret. Kan noen gi tilbakemelding hvorvidt lavkarbokosthold hjelper og andres erfaring med disse problemene (kanskje vennen vår har Gastroøsofageal refluks)?

Dersom det foreligger positive erfaringer fra andre med tilsvarende problemer, vil jeg nevne det for vennen.

naturlignok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 17:20   #2
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo egnet for sviktende lukkemuskel?

Jeg har ikke GØS da, men lavkarbo forer ikke baktierier. Og jeg har ikke halsbrann på lavkarbo, hele tiden når jeg spiser brød, frukt, sukker osv.

Merker feks at jeg blir fortere frisk av streptokokker i halsen når jeg ikke spiser noe som fòrer bakteriene( som sukker, nudler, is og annen sykemat)..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 17:28   #3
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Det jeg kan fortelle av du bør ikke bruke mye magnesium hvis du har muskler som er svekket..

Jeg har vært syk i lang tid og har tatt magnesium i den tro at den skulle hjelpe meg å sove bedre. Men magnesiumen slakker ALLE muskler, også den i halsen som sannsynligvis er med på sykdomsproblematikken min. Ikke bra.. Noen muskler vil gjerne IKKE sløves..

Gammel 18-10-11, 18:32   #4
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Det jeg kan fortelle av du bør ikke bruke mye magnesium hvis du har muskler som er svekket..

Jeg har vært syk i lang tid og har tatt magnesium i den tro at den skulle hjelpe meg å sove bedre. Men magnesiumen slakker ALLE muskler, også den i halsen som sannsynligvis er med på sykdomsproblematikken min. Ikke bra.. Noen muskler vil gjerne IKKE sløves..

Man bør iallfall ikke ta magnesium før man går ut i horisontalen. Trenger man tilskudd av magnesium kan man jo forsøke å ta den på dagtid i stedet. En annen trille er at det visst ikke er alle magnesiumtyper som virker muskelavspennende/søvndyssende.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Egnet trening for dårlige knær MissPivotal Trening 22 23-08-11 14:34
Er Sulaproduktene egnet på ketolyse? Maylinn26 Spørsmål og svar 0 30-03-11 15:40
Lavkarbo eller ikke lavkarbo? hermanlizm Spørsmål og svar 11 24-02-11 15:55
Lavkarbo Brownies, men er den egentlig lavkarbo?? Jolly Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 03-02-11 20:05
Olje egnet til majones-laging martefie Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 23-12-10 20:29

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:40.