Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvorfor kvalm av ribbe?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 12-09-11, 22:35   #1
kamp
Seniormedlem

kamp sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Hvorfor kvalm av ribbe?

Hvorfor blir noen kvalme av å spise ribbe??

Gammel 12-09-11, 22:36   #2
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor kvalm av ribbe?

Kanskje på grunn av det skelvende fettet

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 22:37   #3
Lulla84
Seniormedlem

Lulla84 sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: I nærheten av sentrum
Alder: 41
Lulla84 er ny på veien

Eller eti alt for mye

Gammel 12-09-11, 22:51   #4
kamp
Seniormedlem

kamp sin avatar

kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Jeg ble nemlig ikke særlig kvalm av ribbe før

Gammel 12-09-11, 23:06   #5
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Både for gubben og meg går det i bølger! En jul satt vi igjen med masse ribbe fordi det bød oss i mot, julen etter måtte vi kjøpe mer!

Griller vi ribbe om sommeren, blir alt spist opp den ene gangen og knapt rørt den neste.

Og så har vi jo gallen, da, som gjerne vil ha et ord med i laget om det blir mye fet mat på en gang!

Gammel 12-09-11, 23:11   #6
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Er det snakk om en gang eller flere ganger? Det kan være ar den ikke er helt fersk på denne tida av året, og at det slår inn.

Gammel 12-09-11, 23:13   #7
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Derfor surkål, surt er bra i forbindelse med feitt.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 23:23   #8
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Bitterstern, er supert kosttilskudd ved inntak av fettrik mat
Om du er av dem som reagerer med kvalme.

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 06:46   #9
kamp
Seniormedlem

kamp sin avatar

Har skjedd 2 ganger nå med samme ribbe.. Men har begynt å reagere med kvalme i det siste på flere ting uten at jeg finner noe sammenheng. Men ingen tvil om at det var ribben som tok meg sist..

Spiser egentlig ribbe jevnlig så jeg ble litt overrasket over at jeg skulle bli så kvalm denne gang.

Kan prøve å ha noe surt til neste gang Samt ta en større doser HCl og enzymer!

Gammel 13-09-11, 11:19   #10
KarMa40
Seniormedlem

KarMa40 sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Vanlig juleribbe-oppskrift holder til ett måltid i året for meg også.

Men sambo har funnet en italiensk variant, google 'jamie oliver' og 'porchetta'. Det skal egentlig lages med hel spegris - dette er gatemat i Italia, intet marked uten. Og oppskriften bruker gjerne pork belly eller buklist.
Buklisten burde være billigere enn ribbe, men noen har skjønt at det blir luksusmat ut av det...

KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 08:02   #11
kamp
Seniormedlem

kamp sin avatar

Nå har jeg ikke spist ribbe på 3 uker men hadde en bit i går og ble kvalm med en gang.. begynner å lurer på om det er noe psykisk med ribbesmaken..

Gammel 15-10-11, 10:35   #12
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Reagerer du på alt av svin? Kan det være fettet? Kan ribba være fra i fjor og harsk? Harsk svin er skikkelig kvalmende....

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 16:49   #13
kamp
Seniormedlem

kamp sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Reagerer du på alt av svin? Kan det være fettet? Kan ribba være fra i fjor og harsk? Harsk svin er skikkelig kvalmende....

Kjøpt i år hos slakter..

Reagere ikke på nakkekoteletter, spare ribs o.l. jeg har i slow cooker.

Er bare ganske merkelig egentlig!

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg vil ha ribbe! Veggpryd Lavkarbo generelt 18 12-10-11 22:39
Tilbehør til ribbe? Tone-Rose Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 12-08-11 09:19
NRK 11/11-10: Ribbe er medisin arnakristin Nyheter / media 3 11-11-10 21:28
Hvorfor så kvalm? Bubbi Ketolysekuren 4 29-01-10 15:57
Jeg vil ha ribbe! Photobscura Generell diskusjon 11 29-04-09 00:09

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:01.