Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Dere som har gått ned så det synes ...

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 23-10-11, 01:45   #1
modart81
Nytt Medlem

Medlem siden: Oct 2011
modart81 er på en erverdig vei

Dere som har gått ned så det synes ...

slettet

Sist redigert av modart81 : 27-01-13 kl 17:25.
modart81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 02:19   #2
Marina
Seniormedlem

Marina sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som har gått ned så det synes..

Jeg får sjeldent høre det om jeg ikke nevner det selv Folk er så redd for å såre. Sier de "Så fin du har blitt" kan det bli oppfattet som "Du var ikke fin før". En god venninne sprute hvor mye jeg hadde gått ned, men før jeg fikk svart ble hun rød i ansiktet og sa "det skal du selvfølgelig ikke svare på, unnskyld" og begynte å snakke om noe annet. Og jeg som var SÅ klar for å skryte av mine 8 kilo

Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-10-11, 02:43   #3
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem

<insert_scary_name_here> sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Jeg har etterhvert fått kommentarer fra veldig mange hold. Familie og venner er veldig flinke til å gi ros for vektnedgang, også nå når jeg har stått stille i et halvt år Jeg blir stadig vekk anklaget for fortsatt å forsvinne
Heldigvis er det stort sett hyggelig med kommentarer. Det er i noen settinger, og med noen personer, jeg helst ikke vil diskutere vekt(nedgang), da blir det litt kleint. Jeg jobber i butikk, og har ikke et ønske om å diskutere alt med alle kunder... men det er veldig personavhengig - noen ganger blir jeg veldig glad når (enkelte) kunder kommenterer det.
Det beste "beviset" på at folk så det var vel egentlig at selv min pappa kommenterte det. Ikke "av seg selv", men han sa seg enig med min bror. Det hadde jeg faktisk ikke forventet skulle skje med det første...

Gammel 23-10-11, 10:59   #4
modart81
Nytt Medlem

modart81 er på en erverdig vei

slettet

Sist redigert av modart81 : 27-01-13 kl 17:25.
modart81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 21:43   #5
vannhull
Juniormedlem

Medlem siden: Jun 2011
vannhull er på en erverdig vei

Sv: Dere som har gått ned så det synes ...

Den "søteste" kommentaren jeg har fått var fra en skolekammerat jeg ikke har sett på tre- fire mnd før vi var ute sammen en gang i høst. Etter noen øl så måtte han bare spørre om jeg hadde blitt tynnere - han turte nemlig ikke før han var litt brisen haha..

Men jo, jeg får endel kommentarer på at jeg har gått ned i vekt. Jeg tar det med ett stort smil og syns det er hyggelig! Jeg føler meg jo mye bedre og i bedre form nå - så det er fint når andre ser det også

Gammel 02-11-11, 22:13   #6
Imp
Seniormedlem

Imp sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 47
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Jeg fikk mange kommentarer på jobben, og gjør det fremdeles, spesielt når jeg møter folk som ikke har vært der en stund av forskjellige grunner. Har jo ca 400 kolleger...

Ellers har mamma sagt det, men hun er ikke spesielt positiv. Nå må du ikke gå ned mer, det kler deg ikke, osv.
Resten av familien har kommentert det, en onkel sa jeg var blitt så pen...veldig hyggelig å høre det.
Ellers av og til av folk jeg treffer nå og da, barselvenninner, andre venner.

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!

Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 12:47   #7
Khi
Medlem

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Khi er på en erverdig vei

Jeg får stadig høre det - og nyter det

Gammel 03-11-11, 14:20   #8
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Ettersom det er så mange som tar det opp i verste mening om man kommenterer vektnedgang ("Var jeg stygg før da?!") så sier jeg ikke et klyva ord om det. Sånn er det bare.

Det skal da også sies at det skal _mange_ kilo til før jeg ser det.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 15:21   #9
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Jeg har hatt store nok speil til å ha fått med meg at jeg var vesentlig mye større for 26 kilo siden. At andre også legger merke til det er helt naturlig, synes jeg.

Det hender da sannelig jeg får med meg om noen har byttet hårfrisyre også, uten at jeg har hatt særlig tanker om at vedkommende var stygg på håret før

Liker ikke tanken på å være så usynlig at andre ikke oppfatter forandringer jeg.

Leit om det blir slik at man ikke tør å gi hverandre komplimenter/bekreftelse i frykt for å såre...

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 17:06   #10
sistegang
Seniormedlem

sistegang sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 62
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Jeg får høre det av kjent og helt ukjente. Jeg jobber på en skole, og foreldre til elever jeg ikke har, har kommentert vektnedgangen min. Siden jeg har sett meg i et speil, behøver jeg ikke å lure på om jeg var "styggere" før - for det var jeg. Heldigvis har ingen sagt noe om endra personlighet, bare at jeg beveger meg lettere enn før.
Det eneste som irriterer er at folk sier at nå må jeg ikke gå mer ned. Jeg er fortsatt 10 kg overvektig, og bruker størrelse 46 i skjørt og bukser.

sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-11-11, 18:03   #11
surfeline
Medlem

surfeline er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av modart81, her.

Får dere høre det fra familie, venner og mennesker rundt dere?

Det er liksom et tema (helt uten at jeg legger opp til det) veldig ofte jeg møter noen jeg ikke har sett siden jeg var stor. Men også mennesker jeg har sett regemessig de to siste årene bemerker det. Det er på en måte mest menneskene rundt meg og i mindre grad speilbildet som bekrefter at jeg har gått ned. Jeg har fått en rekke tilbakemeldinger fra hold jeg aldri hadde forestilt meg:

♥ En dame jeg knapt snakker med: - Ikke for å være frekk, men du har gått ned en del vel?

♥ Naboen: -Du har gått ned mye! Trener du mye Du har blitt så stram og fin i kroppen!

♥ Broren til mannen min: -Du var jo mye større før!

♥ Svigerfar: Jeg tror du har gått ned mye!

♥ Venner og folk på jobb: Du har gått ned mye! ol.

♥ Familie (til og med fjernere slekt): -Ser at du har minka altså! ol.

Det er faktisk veldig gøy, stas og smigrende. Føler at jeg får igjen for strevet og selvtilliten øker. Men på en annen side forundrer det meg litt.

Jeg synes på en måte det er litt skremmmende og trist hvor mye vekt og utseendet har å si for selvfølelsen. Det burde ikke være sånn, men det virker som det er sånn. For meg føles det rart og litt godt, men samtidig skremmende! Tenk om jeg går opp igjen. Får jeg høre det da?

Søsteren min har gitt sterkest uttrykk for forandringene: "Du har blitt en helt annen person!" -Den er litt drøy da, jeg er jo meg selv, men jeg skjønner jo på en måte litt hva hun mener. Selvtilliten har steget, og det føles bra (den var nærmste ikke-eksisterende for 2 år siden).

Hva har dere fått høre? Og fra hvilke hold?

Den beste jeg har fått er: hmmmm - du er veldig fin på håret nå! Det er mange "som ikke skjønner helt hva som har skjedd med meg" Personlig synes jeg det er litt strevsomt. Jeg ønsker egentlig ikke den oppmerksomheten - men for de som synes det er hyggelig - så er det hyggelig Gratulerer med bra resultat!

surfeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg - Fedon Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva synes dere? Dorothy Generell ernæringsdebatt 5 11-04-06 23:30
Hva synes dere om dette? musikeren Lavkarbo generelt 23 22-03-06 19:39
Hva synes dere? (ang. journalbesøk) Summer Generell diskusjon 5 05-10-04 20:53
Hva synes dere??? HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 6 01-09-04 14:37

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:02.