Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Salat til frokost

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 02-11-11, 20:09   #1
Newstart
Seniormedlem

Newstart sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Salat til frokost

Det var ei en dag som reagerte sånn på at jeg spiser salat til frokost. Jeg er litt matlei så jeg lager meg en salat med skinke og agurk. Og olje på for det syns jeg er så godt. Er det gale å starte dagen med en salat? Begynner å tvile helt jeg nå .

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 20:11   #2
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Salat til frokost

Finner du en eneste god grunn til at det skulle være en dårlig idè?

Gammel 02-11-11, 20:13   #3
Bønna200
Seniormedlem

Bønna200 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 48
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Enig med nellie. Det kan vel ikke finnes noe galt med det?!

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 20:13   #4
Alyssa
Seniormedlem

Alyssa sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Salat til frokost syns jeg høres ut som en veldig god idé

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 20:14   #5
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Newstart, her.

Det var ei en dag som reagerte sånn på at jeg spiser salat til frokost. Jeg er litt matlei så jeg lager meg en salat med skinke og agurk. Og olje på for det syns jeg er så godt. Er det gale å starte dagen med en salat? Begynner å tvile helt jeg nå .

Nei, det er da ikke galt med salat til frokost! Hun var sikkert bare misunnelig!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 20:17   #6
Alynna
Seniormedlem

Alynna sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Høres veldig bra ut! P.s. kokosolje inneholder laurinsyre som kickstarter forbrenningen din, og holder seg flytende i romstemperatur i alle fall på sommertid, og kanskje om du har den i et skap med lysrør under på vinterstid. Om du kjøper en smaksnøytal kokosolje (pure) så får du et veldig godt utgangspunkt for dressing. Den kan stivne om du helder den over mye kjøleskapskaldt da . Eller lag rømmedressing av creme fraiche, seterrømme, eller en majonesbasert dressing. Olivenolje er heller ikke feil.

Synes en salat med skinke høres bra ut Så lenge du har noe fett i, er salat veldig bra mtp at man oftest har sunne grønnsaker i.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 20:18   #7
Newstart
Seniormedlem

Newstart sin avatar

Huff ja jeg ble helt paff for hun ble så rar. Så jeg tenkte hva i all verden kan være galt med det? Det er så godt sa jeg. Da himlet hun med øynene. Så.... kanskje hun rett og slett var misunnelig ja. Det har jeg ikke tenkt på.

Gammel 02-11-11, 20:19   #8
Bønna200
Seniormedlem

Bønna200 sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Eller hun ikke liker grønnsaker?
"Hvorfor spise det?" lissom... Møtt noen sånne, når jeg bestiller salat istedenfor kake f.eks...

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 20:55   #9
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Ikke noe galt med salat, men jeg ville nok hatt noen næringsrike grønnsaker i og ikke bare salat og agurk som i grunn bare er vann. I allefall noe paprika i.

Jeg spiser ofte salat jeg, med skinke eller kyllng og dressing av halvblandet rømme og majones for fett, og gjerne osteterninger i. Men jeg har i godt med grønnsaker.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 22:34   #10
Newstart
Seniormedlem

Newstart sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Høres veldig bra ut! P.s. kokosolje inneholder laurinsyre som kickstarter forbrenningen din, og holder seg flytende i romstemperatur i alle fall på sommertid, og kanskje om du har den i et skap med lysrør under på vinterstid. Om du kjøper en smaksnøytal kokosolje (pure) så får du et veldig godt utgangspunkt for dressing. Den kan stivne om du helder den over mye kjøleskapskaldt da . Eller lag rømmedressing av creme fraiche, seterrømme, eller en majonesbasert dressing. Olivenolje er heller ikke feil.

Synes en salat med skinke høres bra ut Så lenge du har noe fett i, er salat veldig bra mtp at man oftest har sunne grønnsaker i.

I know. Bruker mye kokosolje.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Salat.. ida petrine Spørsmål og svar 3 20-04-11 09:08
Salat? Paris Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 18-08-09 18:29
Salat HIS Lunsj 2 08-06-08 20:10
Salat nellie Spørsmål og svar 7 23-08-07 17:51
Salat?? Joika Lavkarbo generelt 6 28-05-06 23:55

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:53.