Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Generell diskusjon Ordet er fritt. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: oslo
![]() |
Veik i kroppenHar gått på lavkarbo i omtrent en mnd, max 20 g karbo i døgnet. Men fremdeles føler jeg meg så ... fatigue ... veik ... svekket, liksom, i muskler og kropp. Trodde det skulle gå over etter hvert, men det har det ikke gjort. Jeg blir så fort fysisk sliten i kropp og knær og føtter og hode. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: veik i kroppenDet tar tid for kroppen å omstille seg til fettforbrenning.Jeg merket bedring etter 7 uker eller noe. Ja, den skriker etter karbo, siden den er vant til det. Du kan gi den nok grønnsaker. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: veik i kroppenPrøv å øk på fettet, og husk å drikke masse vann.
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
![]() |
Sv: veik i kroppenJeg er faktisk ikke helt sikker på hvor mye fett jeg spiser, men vi har blant annet fløtesaus/creme fraiche/ rømme til middag ofte, pleier å ha jarlsbergost i salaten til lunsj, spiser egg og bacon til frokost et par-tre ganger i uka, spiser baconsnacks i helgene ... vi er ikke spesielt forsiktig med fettinntaket. Men kan sjekke noen dagers mat på diett.no for å se om fordelingen er grei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
![]() |
Sv: veik i kroppen
Sju uker??? Uff... Får holde ut! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Hvor: Østfold
Alder: 51
Sv: veik i kroppenSjekk at du får i deg nok mat. Hvis ikke - sjekk forholdet mellom fett og protein. Du vil ha nok protein i kosten, men ikke i overflod. Sjekk at du drikker nok vann. Har du manglende tørstefølelse så bruk flasker sånn at du vet du får i deg iallfall et par liter. Om ikke vann så mild, grønn te.
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Ut av lufta? Jeg har holdt på med dette, og vært på forumet, i 7 år. Det er definitivt ikke ut av lufta råd. I overgangsfasen trenger kroppen å vite at den får energi selv om karbohydratene kuttes. Da må man øke på fettet og lære den å brenne det. Og vann er viktig så ikke avfallstoffene hoper seg opp.
Hvis du ikke veier maten vet du ikke når du får i deg 20g.
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Da jeg begynte med lavkarbo første gangen ble jeg faktisk veik, svimmel og uvel fordi jeg spiste for mye fett. Pøste på med alt for mye majones og kokosolje, trodde at jo mer fett jo bedre, og ble bedre når jeg kuttet litt ned på det. Så det kan jo gå begge veier også. Vil anbefale at du skriver ned hvor mye fett du faktisk får i deg, så ser du jo om det kan være for lite eller for mye |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2005
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Veik i kroppenHåper du holder ut og at du føler deg bedre snart! Kokosfett kan være en kilde til rask energi om det nå er slik at du ikke spiser nok fett, men start i det små. Søk evt. på tråder her inne om kokosolje/kokosfett.
Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert
![]() |
![]() |
#11 |
Seniormedlem
Grunnen til at du følte deg veik den gangen kan bunne i den kjente omstillingsprossesen bare. Men enig i at å pøse på med for mye fett ikke hjelper( når kroppen ikke har skjønt å bruke den ennå likevel?). |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Seniormedlem
Hvor: Oslo
Ja, det er mye mulig! Følte meg utrolig syk og svak. Prøver faktisk å øke fettinntaket mitt gradvis selv nå, jeg har nok ligget litt for lavt i det siste i frykt for å bli så dårlig igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
![]() |
Sv: Veik i kroppensmgj: Tusen takk for langt, oppklarende og oppmuntrende svar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2010
Sv: Veik i kroppenPass på at du får i deg nok fett, passe mengde proteiner og nok vann. Karbohydratene dine skal i all hovedsak komme fra varierte grønnsaker.
![]() |
![]() |
#15 |
Seniormedlem
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2011
Sv: Veik i kroppen
Andrine, er det deg?
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Kroppen min | Katepotet | Åpne dagbøker | 0 | 18-05-11 18:13 |
Kroppen er rar | Nussenasse | Lavkarbo generelt | 11 | 04-09-08 19:32 |
Hvor lang tid bruker egentlig kroppen på å brenne ferdig alkoholen i kroppen? | Photobscura | Lavkarbo generelt | 26 | 04-05-08 22:43 |