Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvordan få til et "glutenfritt", vellykket brød?I går forsøkte jeg meg på å lage "glutenfritt" i allefall glutenredusert, brød uten gjær (brukte bakepulver). |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Hvor: Østfold
Alder: 51
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan få til et "glutenfritt", vellykket brød?Nå har jeg droppet brød helt enn så lenge da, men jeg har iallfall lest at gluten er det som gjør at man får "bobler" i melet. Det gjelder også småboblene. Dermed må glutenfritt brød bakes og behandles helt annerledes enn glutenholdig brød.
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Sv: Hvordan få til et "glutenfritt", vellykket brød?Ja at det oppfører seg anderledes kan man si jeg har erfart... Jeg trodde bare det ville ese av bakepulveret jeg da, at det ville ligne litt på sukkerbrød liksom??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan få til et "glutenfritt", vellykket brød?Har du sett på oppskriftene her inn på brød? Det er jo flere brød her som er uten glutenmel. Jeg har måttet kutte glutenmel da jeg oppdaget at jeg ble dårlig av gluten generelt. Nå er ikke jeg så glad i brød da... Men de er ikke så verst de brødene her inne. De som inneholder kli er jo ikke helt glutenfrie da, men om du er ute etter mindre gluten og ikke glutenfritt, så kanskje de med kli kan brukes? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Sv: Hvordan få til et "glutenfritt", vellykket brød?
Lollypopbrødet er det jeg har bakt hittil, men det er jo sånn typisk lavkarbobrød og de andre her i familien vil helst ha noe å variere med som ikke er så eh.. "eggete"? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan få til et "glutenfritt", vellykket brød?Dette liker jeg: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=48757
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
"Bedre uten brød" - oppsummerings/skravletråd | Iset | Optimal Ernæring | 43 | 03-04-12 13:08 |
Glutenfritt lavkarbo-"mel"? | Nike | Spørsmål om matvarer og oppskrifter | 5 | 15-05-08 13:31 |
"Bedre uten brød" - inntil 6 BE daglig?? | Iset | Lavkarbo generelt | 9 | 12-12-05 12:39 |
Jippi nå har jeg kjøpt boka "Bedre uten brød" | Iset | Lavkarbo generelt | 5 | 28-11-05 22:23 |