Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Jan 2011
![]() |
Muskler kontra fettHei, har nå gått på lavkarbo siden januar men spist hva jeg vil i helgene. Har gått ned 20 kg. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Muskler kontra fettBruk målebånd! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Muskler kontra fettVannmengden i kroppen varierer og gir utslag på vekta. Ja muskler veier mer enn fett. Jeg bruker å kjenne etter med fingerne i underhuden hvor mye fett jeg har,jeg. Klyper i fettet. Men tall, det er noe med de som fasinerer, ikke sant? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
![]() |
![]() |
#4 |
Gjest
|
Sv: Muskler kontra fett
Muskler vil gi deg vektøkning uten at du ser feitere ut. Så jepp, erstatter du fett med muskler så kan du gå opp i vekt, men det betyr jo ikke at du ser feit ut. De aller fleste som trener jevnlig vil jo etterhvert finne idealvekten sin, men etterhvert som muskelmassen øker vil vekten vise en pil oppover. Men det betyr jo ikke at du er blitt tjukk |
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Muskler kontra fettFlere ganger jeg har blitt veldig overrasket når jeg leser vekta på skikkelig veltrente folk, for de ser jo så utrolig mye slankere ut enn vekta skulle tilsi |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samler kroppen vann pga stress? Har bare hørt den holder på fett, jeg.Mener du fysisk stress, i betydningen belastning, eller psykisk også? Sist redigert av Yrla : 26-11-11 kl 14:46. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg mener alt som øker kortisol, adrenalin og aldosteron produksjon. Så vil tro psykisk stress også kan ha noe samme effekt. Er nok vannet i musklene som kommer direkte pga. belastning som gjør mest utslag på vekta da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Gjest
|
Alt som stimulerer binyrene til overproduksjon, enten i form av psykisk eller fysisk stress eller ytre påvirkninger som gjør at binyrene jobber på høygir, gjør at kroppen binder vann. |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Bør man ligge på 1gr protein pr kg man veier pr dag ? Hva med fett kontra dette ? | TammyTee | Lavkarbo generelt | 2 | 14-07-11 21:15 |
Fett til muskler ... Hvor lang tid før vekttap? | Tiril77 | Lavkarbo generelt | 8 | 17-03-11 12:26 |
Vekt/vann/muskler/fett | R0SA | Generell ernæringsdebatt | 13 | 07-04-10 18:25 |
Muskler forbrenner fett ... | nellie | Spørsmål og svar | 1 | 08-02-08 13:09 |
Forskjell på fett & muskler | Nille | Trening | 11 | 14-09-05 22:11 |