Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Stevia ... Hvor mye i kaffen?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 02-12-11, 10:30   #1
tassa69
Medlem

Medlem siden: Feb 2010
tassa69 er ny på veien

Stevia ... Hvor mye i kaffen?

Min snille mor har kjøpt til meg...en hvit boks , med grønn skrift, noe med 90 % stevia.....smaker nesten litt anis syns jeg, men jeg tok i en kopp kaffe, bare bittelitt, men tydeelig for mye....veldig søtt, hvor mye bruker dere i en kopp kaffe???:-)

tassa69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 10:36   #2
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Stevia...hvor mye i kaffen?:-)

Nå bruker ikke jeg søtt i kaffen, men bruker tuppen av ei tesjed i teen min

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 15:25   #3
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Jeg har Stevia fra Sunn Stevia...den er 95 % ren og smaker ikke av noenting...har bare en litt bitter ettersmak som en fort venner seg til...jeg bruker en kvart teskje i en tekopp som tar 3 dl......

Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 16:30   #4
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Jeg bruker stevia til omtrent alt annet, men ikke i kaffen. Der er det noe som skurrer med smaken, for mine smaksløker i alle fall.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 16:43   #5
Bestemamma
Seniormedlem

Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Jeg bruker stevia til omtrent alt annet, men ikke i kaffen. Der er det noe som skurrer med smaken, for mine smaksløker i alle fall.

Om en bruker Stevia i kaffe og te er det veldig godt med Cocosa pure og en skvett fløte i tillegg til Steviaen...det blir en rund og god smak av det, syns jeg...

Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 20:32   #6
tassa69
Medlem

tassa69 er ny på veien

Hmmm, men jeg skaffet det for å ha det i kaffen...har cocosa...men kan ikke bruke fløte, går på eurodiett, bruker skummet melk...hva annet kan jeg bruke det i da??

Gammel 02-12-11, 21:52   #7
Bestemamma
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av tassa69, her.

Hmmm, men jeg skaffet det for å ha det i kaffen...har cocosa...men kan ikke bruke fløte, går på eurodiett, bruker skummet melk...hva annet kan jeg bruke det i da??

Lage lemonade....

Gammel 04-12-11, 01:51   #8
sylwester
Seniormedlem

sylwester sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Stevia ... hvor mye i kaffen?

Jeg bruker fremdeles suketter (natreen) når jeg trenger søtt i drikke. Dog har jeg sluttet helt å ha sukker i svart kaffe og grønn te. Jeg smaker sødmen i teen selv om den ikke er der.

Jeg kjøpte stevia med 600 brukerdoser ala 1,5ts sukker hvor jeg fikk måleskje som rommet 45mg (1/10-dels ts). Jeg bruker denne sammen med flytende natreen når jeg skal lage noe som har søtsmak som f.eks. kaker og ikke trenger bulk (da bruker jeg sukrin).

Jeg har snakka med noen som blander stevia med vann og dermed lager flytende søtning for så å bruke det i oppskrifter ol. Hvis du ikke har måleskje så kan jo det være en løsning?

Gammel 04-12-11, 09:28   #9
tassa69
Medlem

tassa69 er ny på veien

Sv: Stevia ... hvor mye i kaffen?

Jo:_)....men jeg lager liksom ikke så mye søt mat...vil egentlig bare ha den til kaffe:-)))))))))) sukk, prøver med litt cocsa senere i dag:-)

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor får jeg tak i Steviasuketter? Roadie Spørsmål og svar 10 29-09-12 00:16
Hvor kjøper man stevia? Dolly Spørsmål og svar 0 04-07-10 21:06
Hvor kan en kjøpe en stevia plante? Ferskenbeinet Lavkarbo generelt 2 05-05-10 16:16
Hvor kjøper dere stevia? Kan denne brukes i te? Jabba Spørsmål om matvarer og oppskrifter 15 16-04-10 08:38
Stevia (hvor får man kjøpt?) Multi Lavkarbo generelt 1 03-02-10 22:45

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:07.