Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Monstersult

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 02-01-12, 20:47   #1
Okie
Medlem

Okie sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Okie er ny på veien

Monstersult

Jeg pleier ikke spise mer enn to ganger om dagen. Går lenge mellom hver måltid. Kjenner jo ikke sult på samme måte lenger og har mistenkt at jeg har spist litt lite en stund. Vekten har jo stått stille, untatt nå etter jul da jeg greide å legge på meg en kilo.

Men de siste tre dagene har jeg vært stygg sulten hele dagen. Spiser og passer på å få i meg fett, men jeg eter snart det som ikke løper fortere enn meg (ketolyse mat sef.).

Noen som kjenner igjen dette? Hva kommer det av?

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 21:14   #2
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: monster sult

Det kan jo hende at det er en frobrenning som er i gang? Er du varmere enn vanlig?

Gammel 02-01-12, 21:27   #3
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Monster sult

Er nok svært mange som kjenner igjen den følelsen, ja!
Jeg tenker at det kommer av som du sier at det kan bli litt lite mat i perioder på ketolyse og at kroppen på en måte sier i fra at man må fylle på litt mer!
Verste runden jeg hadde var nemlig etter 4-5 dager med total mangel på matlyst og så brått kunne jeg spise hele døgnet uten å bli skikkelig mett!
Varte også 4-5 dager før sult/mett var som normalt igjen!

Gammel 02-01-12, 23:00   #4
Okie
Medlem

Okie sin avatar

Okie er ny på veien

Takk for svar. Da får jeg bare se hvor lenge det varer. Kan ikke si jeg føler meg varmere. Blir kald når jeg går lenge uten mat. Det pluss kvalme sier meg som regel at jeg må spise. Når jeg tanker opp så blir jeg kjempe varm. Er deilig

Jeg har nok spist for lite i flere måneder nå. Ikke rart kroppen sier ifra kanskje.... men jeg innbilte meg at jeg ikke var mer sulten for kroppen ikke behøvde mer, men jeg har rett og slett ikke fulgt med godt nok.

Men som Kitt sier, jeg blir ikke ordentlig mett. Jeg spiser og spiser.... og for første gang siden jeg var gravid for 4 år siden... mauvla jeg smør... jepp en diger stykke...

Gammel 02-01-12, 23:48   #5
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Okie, her.

og for første gang siden jeg var gravid for 4 år siden... mauvla jeg smør... jepp en diger stykke...

og det kan ikke være årsaken nå?

Gammel 03-01-12, 05:57   #6
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Jeg spiser også som regel bare to måltider om dagen, og en tendens til å spise for lite generelt (ikke "med vilje", jeg spiser så mye jeg orker). Og så kommer sånne ulvesult-dager iblant! Pleier ikke å bekymre meg over det, bare gir kroppen den maten den spør etter, så roer det seg igjen etterhvert.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 09:55   #7
Okie
Medlem

Okie sin avatar

Okie er ny på veien

Sv: Monstersult

Nei er nok ikke gravid.

Mater ovnen jeg så lenge den krever mer mat. Men er rart å være så sulten. godt det er andre som har opplevd det samme og vet hva jeg mener. Så slapper jeg av og ser det an. Fint i grunn om det betydde ting var i gang igjen. Stått stille noen måneder nå...

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:08.