Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Åt ei skive

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 07-01-12, 13:14   #1
svingstangdeluxe
Medlem

svingstangdeluxe sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
svingstangdeluxe er på en erverdig vei
Unhappy

Åt ei skive

..skulle vere "grei" med frokosten i dag (jf at nokon hadde lagt seg i selen og bakt brød), så eg åt ei skive (rugbrød heimebakt, men sjekka den på diett og ser at den gav 12 karb ). Er nettopp i ketolyse igjen og angrar bittert. Blir ikkje noko meir kos i dag

Men; om eg tek ei heeeeftig styrkeøkt (for å "få vekk" dei overflødige karb`ane) vil det hjelpe?

Sjekka og chablis: gir ca 1 karb på 2 dl. det må vel gå an med et glass eller to?
Må nevnast at eg er i startfasen (først ei veke ketolyse, så "ramla" eg utav, men har no tatt meg inn igjen)... Skal lese alkoholtråden, så eg ikkje gjer fleire bommerter en skiva..

svingstangdeluxe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 13:25   #2
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: åt ei skive :-(

Du ramler neppe engang ut av ketose.

Gammel 07-01-12, 13:28   #3
ketoseprinsen
Medlem

Medlem siden: Aug 2011
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av svingstangdeluxe, her.

..skulle vere "grei" med frokosten i dag (jf at nokon hadde lagt seg i selen og bakt brød), så eg åt ei skive (rugbrød heimebakt, men sjekka den på diett og ser at den gav 12 karb ). Er nettopp i ketolyse igjen og angrar bittert. Blir ikkje noko meir kos i dag

Men; om eg tek ei heeeeftig styrkeøkt (for å "få vekk" dei overflødige karb`ane) vil det hjelpe?

Sjekka og chablis: gir ca 1 karb på 2 dl. det må vel gå an med et glass eller to?
Må nevnast at eg er i startfasen (først ei veke ketolyse, så "ramla" eg utav, men har no tatt meg inn igjen)... Skal lese alkoholtråden, så eg ikkje gjer fleire bommerter en skiva..

Ja, en ordentlig styrkeøkt hjelper. Og drikk mye vann.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 13:38   #4
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Det er ikke krise. Så lenge du ikke blir sjuk eller dårlig av den skiva er det ikke noe større problem. Bare forsett der du slapp. Trening forbrenner karber, så du har sikkert klart deg helt supert.

vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 13:39   #5
svingstangdeluxe
Medlem

Opprinnelig lagt inn av ketoseprinsen, her.

Ja, en ordentlig styrkeøkt hjelper. Og drikk mye vann.

You made my day!!!!
Då ber det i gang med knebøy, markløft og ståande roing
Og; etter å ha lese "alkoholtråden" så ser eg at et glass vin "dann og vann" ikkje er krise..

Gammel 07-01-12, 14:21   #6
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

You made my day!!!!
Då ber det i gang med knebøy, markløft og ståande roing
Og; etter å ha lese "alkoholtråden" så ser eg at et glass vin "dann og vann" ikkje er krise..

Hva er stående roing

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 14:23   #7
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Jeg ville gått meg en lang tur. Areob trening bruker litt mer karbohydrater, men trening uansett er jo en god ide.

Gammel 07-01-12, 14:40   #8
svingstangdeluxe
Medlem

Dette er ståande ro. Styrkar rygg (m.a) og gir fin holdning.

Gammel 07-01-12, 14:43   #9
svingstangdeluxe
Medlem

øøøh..kom ikkje bildet med?

Gammel 07-01-12, 14:48   #10
svingstangdeluxe
Medlem

Ståande ro.jpg ta-da..der kom bildet

Tusen takk for oppmuntring, også. Det som var rart var at skiva ikkje smakte godt i det heile tatt. Det brødet har eg alltid elska, men i dag vaks det litt i munnen. Merkelig..men og gledlig sidan det er sjøtt-og-førti karber i det.

Sist redigert av svingstangdeluxe : 07-01-12 kl 14:57. Årsak: meir tekst
Gammel 07-01-12, 14:58   #11
langaard
Seniormedlem

langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Vedlegg 9623 ta-da..der kom bildet

Aaa..da skjønner jeg (skal prøve den) til vanlig bruker jeg romaskin

Gammel 07-01-12, 15:14   #12
svingstangdeluxe
Medlem

Sv: Åt ei skive

Tuuuung vekt så du klarer max 10 repx3. Blir noko anna en maskin. Du får brukt alle stabiliseringsmusklane også..

Gammel 07-01-12, 15:19   #13
langaard
Seniormedlem

Tuuuung vekt så du klarer max 10 repx3. Blir noko anna en maskin. Du får brukt alle stabiliseringsmusklane også..

Ja, det er sant! Skal nok putte inn denne ja

Gammel 07-01-12, 15:28   #14
Livsnytersken
Juniormedlem

Livsnytersken sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Østfold
Livsnytersken har en fantastisk aura rundt segLivsnytersken har en fantastisk aura rundt seg

Det gjorde jeg også!
Saken er at min mann og en kamerat har 10 hummerteiner og de ble flittig brukt i høst.
Selv var jeg etter en sommer med div. utskeielser nå på streng lavkarbo.
Men det fristet med en liten smakebit, så fredagskvelden ble satt av til festmåltidet.
Jeg velger selv den minste hummeren (lovlig minstemål) og der den ligger til avkjøling på benken oppsto problemet. Jeg var ikke sulten i det hele tatt!
Jeg skulte bort på "beistet" på benken og syntes den hadde vokst til det dobbelte.
Hvordan skulle denne saken løses uten at jeg skulle sitte som en furten unge ved matbordet for å bare pirke i maten?
Gutta hadde vært ute i et møkkavær for å ta opp teinene.
Prøvde først med et glass tørr hvitvin- nytteløst. Men siden far i huset ikke er lavkarbofan, heller motsatt så vanket det jo fersk loff ved siden av.
Ikke noe problem for meg som sliter med lavt blodsukker!
Men en "indre stemme" fikk meg allikevel til å ta en liten skive- godt med smør på mmmmmm. En ca 10 min. senere danset blodsukkeret krigsdans i kroppen og jeg kjente at jeg ble virkelig sulten! Og jeg spiste opp all maten min uten noen nykker.
Men jeg referer til Fedon som skriver i sin bok at den skikken med å servere gjestene f.eks brød med smør/aioli på norske spisesteder er opprinnerlig fra de sydligere deler av Europa.
For at vi skal spise mer og ikke mindre.
Det gikk greit med meg, men vær obs. hvis du er redd for å ramle ut på "galeien."
På den annen side er det vel helt naturlig å la seg friste en gang i blant.

Livsnytersken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo men slurver noen ganger Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 15:38   #15
svingstangdeluxe
Medlem

Seinere når eg er "ferdig" med dei verste kiloane, så skal eg tillate meg ei skive i ny og ne. Men no er eg jo på "under-20-pr-dag"-galeien og då gjorde jo dette særlig mykje utslag.

Men, hummer!!! - då trur eg ikkje matlysta hadde blitt et problem og brødet hadde fått ligge. Det er jo reint snoooop.

Ellers er eg også enig i at det må skeiast ut av og til. (Akkurat no når eg er ny på dette kostholdet, så føles kvar dag som ein einaste utskeielse )

Gammel 07-01-12, 15:54   #16
Livsnytersken
Juniormedlem

Livsnytersken sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Østfold
Livsnytersken har en fantastisk aura rundt segLivsnytersken har en fantastisk aura rundt seg

Når man lever strikt lavkarbo blir man jo mye mindre sulten enn ellers da.
Det var jo det store problemet akkurat den dagen

Livsnytersken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo men slurver noen ganger Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Saftig og fast pizzabunn/pannebrød (kun 1 karb. pr. skive/bit) Biggie Small Bakst 2 18-10-11 04:09
Nytt (generasjon 2) gjærbrød i brødbakemaskin (5 kh pr. skive) Biggie Small Bakst 0 16-11-10 09:32
Hvilket knekkebrød har færrest karbo per skive? lottesdagbok Spørsmål om matvarer og oppskrifter 4 20-09-10 12:28
Vanlig gjæret brød 5 karb pr. skive i brødbakemaskin Biggie Small Bakst 34 02-09-10 18:00
15 kroner for en skive bacon Hillelille Generell diskusjon 4 10-09-09 16:33

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:07.