Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Crossfit

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-05-12, 11:17   #1
Kipp
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 13
Kipp er på en erverdig vei

Crossfit

Er det noen her som driver med crossfit og samtidig lever restriktivt på f.eks Paleo el tilsv?

Kipp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF med lite laktose Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 12:18   #2
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Crossfit

Opprinnelig lagt inn av Kipp, her.

Er det noen her som driver med crossfit og samtidig lever restriktivt på f.eks Paleo el tilsv?

Tror kanskje Nordmørsloppa gjør dette?

  Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 18:37   #3
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Crossfit

Opprinnelig lagt inn av Kipp, her.

Er det noen her som driver med crossfit og samtidig lever restriktivt på f.eks Paleo el tilsv?

Hei!

Ja jeg gjør det men idretten som sådan driver jeg ikke å konkurrerer i..men kjører crossfit øvelser ja

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 21:21   #4
Kipp
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 13
Kipp er på en erverdig vei

Sv: Re: Crossfit

Opprinnelig lagt inn av Nordmørsloppa, her.

Hei!

Ja jeg gjør det men idretten som sådan driver jeg ikke å konkurrerer i..men kjører crossfit øvelser ja

Siden man i utgangspunkt ikke vet hvilken WOD som kommer dagen etter, har du noe slags styring av mengde karbohydrater, eller kjører du samme kost hele tiden uansett?

Lurer litt fordi jeg er rett jeg kommer til å miste "peak performance" om jeg spiser for lite karbo før enkelte økter. Nå har jeg ikke prøvd så veldig mye, men tenkte kanskje det var noen her som hadde erfaringer.

Kipp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF med lite laktose Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 21:28   #5
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Sv: Re: Crossfit

Opprinnelig lagt inn av Kipp, her.

Siden man i utgangspunkt ikke vet hvilken WOD som kommer dagen etter, har du noe slags styring av mengde karbohydrater, eller kjører du samme kost hele tiden uansett?

Lurer litt fordi jeg er rett jeg kommer til å miste "peak performance" om jeg spiser for lite karbo før enkelte økter. Nå har jeg ikke prøvd så veldig mye, men tenkte kanskje det var noen her som hadde erfaringer.

Jeg bryr meg ikke om stort annet en "fatload" i forkant av alle øvelsene..det være seg laaaange gåturer eller hurtige sprintintervaller.
Og guffe på med karbo ser jeg rett og slett ikke fordelene av...men kanskje det funker for andre. Jeg klarer å prestere i rein fettforbrenning, og er inne opptatt om jeg er et sekund seinere på en gitt distanse enn om jeg skulle fylt på glykogenlagrene mine.
Hadde jeg konkurrert innen crossfit, ville jeg kanskje tenkt anderledes

Jeg spiser etter periodisk faste..dvs 2 store måltider om dagen..jeg tar ei morraøkt med ca 65% av maxpuls i 1-2timer hver dag på fastende kropp. Og nei crossfit økt på ettermiddagen...ca 5 timer etter første måltid.

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan jeg trene CROSSFIT med tarmsykdom og på lavkarbo? Jaudaa Trening 13 19-03-12 16:11
Hardtrening/Crossfit på lchf expert1 Trening 17 17-08-11 13:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no