Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Mar 2012
![]() |
Fett i lavkarbodiettHeisann! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomp
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fett i lavkarbodiettEn sultekur som du har gått på kan fungere en kort periode, men er ikke en løsning på lang sikt. Lavkarbo betyr at man bruker fett som drivstoff i stedet for karbohydrater, og om du spiser lite karbo og enda mindre fett tilfører du rett og slett ikke kroppen nok drivstoff! Resultatet er en kropp som vil gå i sparemodus og tilhørende manglende energi. Få opp fettinntaket ditt, så vil du merke at energinivået stiger og vekttapet fortsetter. Proteiner er ikke drivstoff, det er i all hovedsak byggematerialer for vedlikehold av muskulaturen... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fett i lavkarbodiettAt for mye protein i forhold til fett gir vektøkning er ikke sant hvis du må bruke protein for å dekke energibehovet. Det er ved høyt nok proteininntak i tillegg til nok fett for å dekke energibehovet man kan legge på seg. Protein er ikke det beste valg av energikilde, da er fett best. ved å redusere litt protein og erstatte det med litt fett er best. Du legger ikke på deg bare fordi det er fett om kroppen trenger det til sine prosesser.
![]() |
![]() |
#4 |
Nytt Medlem
![]() |
Sv: Fett i lavkarbodiettSultekur kan ikke dietten min akkurat kalles, da jeg spiser og spiser og spiser |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fett i lavkarbodiett
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Fett i lavkarbodiettFørst av alt, gratulerer med vekttapet! Det er jo tydelig at du har gjort noe rett. Å spise slik du gjør nå, går nok greit i korte perioder, men det er hverken det sunneste eller mest effektive kostholdet over tid. Skal du fortsette på lavkarbo må du før eller siden lære deg å spise mer fettrik mat, eller innføre mer karbohydrater i kosten. Er du uansett i energiunderskudd, vil du såklart ikke legge på deg av overflødig protein - men selv i energiunderskudd, vil du med stor sannsynlighet gå raskere ned i vekt dersom en større prosentdel av energiinntaket ditt består av fett, og du holder proteininntaket mer moderat. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fett i lavkarbodiettmen hvor mye fett får du i deg? du spiserr vel ikke bare tørrstekt kyllingfilet og kokt fisk? har du sjekka på diett.no?
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
![]() ![]() ![]() |
Sv: Fett i lavkarbodiettDu sier du spiser og spiser. Det vil jeg tro når du ikke spiser fett som metter godt. Da må du innhente det en plass. Fra maaaasse mat og proteiner. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg)
![]() |
![]() |
#9 |
Nytt Medlem
![]() |
Sv: Fett i lavkarbodietttakk for flere gode svar! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Fett i lavkarbodiett20-80 gram karbo er jo et ganske stort sprang da.. Jeg tenkte snittet da sikkert ligger et sted i midten, men har du regnet ut sånn ca. hva du får i deg i snitt? Hvis du spiser 70 gram karbo per dag i snitt, kan du nok være litt mer gnien på fettet enn hvis du ligger på 30 gram i snitt. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Ny på lavkarbodiett | kitekatt | Spørsmål og svar | 14 | 25-10-11 23:55 |
Lavkarbodiett | Solveig62 | Lavkarbo generelt | 7 | 12-04-11 22:22 |
Karbohydrater på lavkarbodiett | Jaudaa | Spørsmål og svar | 8 | 08-05-10 00:01 |
Lavkarbodiett | Larsen77 | Spørsmål om matvarer og oppskrifter | 2 | 15-12-09 09:49 |
Lavkarbodiett? | annama | Lavkarbo generelt | 16 | 13-07-09 11:22 |