Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Belønner dere dere selv etter hvert delmål?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 31-03-12, 11:29   #1
Tessa84
Juniormedlem

Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestfold
Tessa84 er på en erverdig vei
Smile

Belønner dere dere selv etter hvert delmål?

Og hvor "stort" er hvert delmål? (hvor mange kilo, og hvor mange kilo skal du ned?)

Jeg har første delmål på 70 kilo. Det er 3 kilo til. Begynte på 76 kilo.

Tessa84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Laidback LCHF-isch Svar med sitat
Gammel 31-03-12, 11:40   #2
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 59
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Belønner dere dere selv etter hvert delmål?

Nei, jeg belønner ikke meg selv etter oppnådd delmål Har liksom mer fokus på sluttresultatet, og de belønningene som kommer da:
Nye klær fordi alle de gamle er for store, bedre helse, kunne spise det som i dag oppleves som partystoppere (frø, nøtter, kunstig søtning etc) osv.

Men så kommer det an på hva du mener med belønning da ?

Noen belønner seg med en skikkelig høykarboutskeielse, andre med nytt klesplagg, nye sko, noen med spa o.l.
Det ha hendt på min vei nedover at jeg må ha et nytt plagg pga en eller annen anledning, og da kjøper jeg det. Dette kan selvfølgelig sees på som belønning, men for meg er det mer en nødvendighet.
Belønning av utskeielse på høykabo ville jeg aldri gjøre, for meg ville det være en sprekk og ikke en belønning. Vil ikke meg selv så vondt at jeg med vilje spiser høykarbo med de plagene jeg får da. Skulle jeg tryne i sjokoladeskåla eller raide Statoil for nybakte boller, er det definitvt en sprekk *vil ikke, vil ikke, vil ikke*

Gammel 31-03-12, 11:54   #3
Tessa84
Juniormedlem

Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestfold
Tessa84 er på en erverdig vei

Nå er det helt ute av tema, men jeg er jo ganske ny på dette. Er det virkelig "FY" å spise nøtter og frø i starten? Og hva med sukrin? Jeg er en skikkelig søtmums og bruker noe sukrin på diverse. Men jeg har fremdeles gått ned mer enn jeg hadde forventet.

Tessa84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Laidback LCHF-isch Svar med sitat
Gammel 31-03-12, 11:59   #4
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Tessa84, her.

Nå er det helt ute av tema, men jeg er jo ganske ny på dette. Er det virkelig "FY" å spise nøtter og frø i starten? Og hva med sukrin? Jeg er en skikkelig søtmums og bruker noe sukrin på diverse. Men jeg har fremdeles gått ned mer enn jeg hadde forventet.

For de fleste av oss er det ikke "FY", men det er noen som opplever større søtsug ved bruk av kunstig søtning og at nøtter, frø stopper vektnedgangen.

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-03-12, 12:08   #5
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Vi er individuelle .... og kroppen reagerer også forskjellig i ulike faser "underveis".

De fleste som har 10+ kg for mye opplever at de første kiloene går relativt lett. De som er nærmere målet kan være vanskeligere og kreve større finjustering av maten for å slippe.

Om du går greit ned på det kostholdet du har i dag så fortsett sånn. Kom heller tilbake om det begynner å butte.

Gammel 31-03-12, 12:16   #6
Dietta
Seniormedlem

Dietta sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 59
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Slapp av Det er noen av oss som får vektstagnasjon av å spise frø, nøtter og kunstig søtning. Jeg er dessverre en av de, så jeg må la det ligge til jeg skal over på vedlikehold. Jeg legger ikke på meg av det (i normale mengder), men så lenge vekta skal nedover, må jeg ligge unna.
Var ikke meningen å skremme deg Spise som før - og kos deg

Gammel 31-03-12, 18:32   #7
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Jeg har i grunn ikke råd til å belønne meg selv, men det hender jeg hopper opp og ned og klapper i hendene!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 31-03-12, 19:07   #8
timich
Medlem

timich sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 48
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Belønner meg selv med litt nye klær innimellom, men prøver å ikke la det bli for mye - det er jo så lett å "ta av" når man endelig kommer inn i mindre størrelser, men samtidig så vet jeg at også disse blir for store om noen måneder...

Gammel 31-03-12, 20:18   #9
senka
Seniormedlem

senka sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 66
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg har i grunn ikke råd til å belønne meg selv, men det hender jeg hopper opp og ned og klapper i hendene!

Smilte da jeg leste det Photo Egentlig er det,den første reaksjon hos meg også,og den er Cool,den er best Bare at den kommer oftere

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er dere fornøyd med dere selv? Newstart Generell diskusjon 14 16-09-11 08:43
Hvordan spiser dere dagene etter dere har drukket alkohol? Cilie. Ketolysekuren 3 28-08-10 12:26
Feirer dere delmål? vossajinto Generell diskusjon 13 03-03-09 21:37
Mitt delmål! Hva tror dere? tullann Ketolysekuren 4 06-09-07 17:25
Hvor mye fett spiser dere til hvert måltid? nita58 Ketolysekuren 22 15-06-07 10:37

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:27.