Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Klepp Stasjon
Alder: 42
![]() ![]() |
Uff, havna her igjen, jeg ... Hvordan unngå å falle av?Nå kjører jeg i gang på 3 runde med lavkarbo...
Det begynte vel i jula med julegodt og marsipan.. så kom den til halv pris og da var det ikek lett å slutte så var plutselig påskemarsipanen i butikken og deretter kom den på halv pris... og så var det gjort 17. mai kom og jeg kom selvsagt ikke oppi bunaden ![]() Nå har jeg fått nok... Jeg vil ikke være overvektig jeg vil være slank og fin, og få kommentarer på hvor bra jeg ser ut... ikke motsatt... Går det an å ligge på generell ketose lavkarbo uten å spise store mengder grønnsaker? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: 100-150 karb og 1500-1600kcal
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Uff havna her igjen jeg... Hvordan unngå å falle av?Det er ikke alle blant oss som har så stort behov for eller utbytte av grønnsaker, men om du ønsker, er det jo god plass for grønnsaker i supper, som du nevner at du liker godt. Kremet blomkålsuppe eller tomatsuppe, for eksempel, er jo strålende lavkarbomat, med masse "usynlig" grønt i. Eller mye rart kan "smugles" inn i kjøttgratenger og wokretter osv. Men det er jo forsåvidt ikke det du spør om.
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
![]() ![]() |
Sv: Uff havna her igjen jeg... Hvordan unngå å falle av?
Jeg liker ikke grønnsaker generelt... Det jeg kan spise er stekt løk i bittesmå biter oppi saus eller lignende... Har klart å spise strimler med squash også oppi wok... men spiser ikke paprika, agurk, tomat, erter, blomkål (ok i suppe), brokkoli, mais.. og sånne ting... det eneste jeg liker av grønnsaker er gulrot og det er ikke så lavkarbo... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Gjest
|
Dette blir litt sånn rart i mitt hode. Altså du ønsker slanke deg ved å bruke ketolyse, lavkarbo eller noe slikt fordi det har du hatt gode resultater med før. Vel, så gode resultater kan det ikke ha vært siden du går de opp igjen og du blir en jojoslanker. |
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
![]() ![]() |
Sv: Uff havna her igjen jeg... Hvordan unngå å falle av?Det er jo det jeg sier.. Hvordan unngå å ikke falle av når jeg når 60 kg.. Holde meg i ketose hele tiden? Er flink å være i ketose men så fort jeg prøver å spise mer karber går det galt.. ei jeg jobber med har spist ketogent i ett år etter hun var verdig.. Er det en filosofi som kan passe til meg som spiser minimalt med grønnsaker som jeg kan følge resten av livet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2009
Det er et kjipt svar å få, men det er bare du som vet, eller kan lære, hvilken livsstil som på sikt er forenlig med både dine vekt/sunnhetsideal og dine personlige preferanser angående mat og smak og hverdagsvalg.
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
![]() ![]() |
Sv: Uff havna her igjen jeg... Hvordan unngå å falle av?Ja men jeg elsker jo kjøtt og egg og sånne ting, det eneste er grønnsakene... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2006
|
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Uff, havna her igjen, jeg ... Hvordan unngå å falle av?Jeg vil råde deg til å tenke deg godt om og finne en livsstil som passer deg. Ikke bare for en "kur", men for resten av livet. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
![]() ![]() |
Sv: Uff, havna her igjen, jeg ... Hvordan unngå å falle av?Har prøvd fedon, men det var mye vanskeligere å følge... Jeg trivs best på et strengt kosthold der jeg ikke kan tillate meg noe serlig utskeielser... |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() |
Sv: Uff, havna her igjen, jeg ... Hvordan unngå å falle av?Jeg synes også det høres ut som Skaldeman er det rette for deg. Jeg ville lest bøkene hans "Spis deg ned i vekt" og "GI-null". |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger
![]() |
![]() |
#12 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Sv: Uff, havna her igjen, jeg ... Hvordan unngå å falle av?
Tiltredes! Sikkert noen som protesterer høylytt nå, men mange av oss klarer oss helt fint uten de store mengdene grønnsaker. Det er faktisk begrensa hvor mye vitaminer og mineraler det er å hente der. For mitt vedkommende er det en trivselssak framfor noe annet, og jeg passer også på å få i meg litt innmat nå og da, samt at jeg forsåvidt også tar kosttilskudd. Grønnsaker handler for meg mer om matglede og variasjon. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#13 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() |
Sv: Uff, havna her igjen, jeg ... Hvordan unngå å falle av?Fedon er MYE grønnsaker, der sleit selv jeg. 2/3 tallerken grønnt ti hvert måltid... Ville også foreslå skaldemann, men ser flere har sagt det. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH
![]() |
![]() |
#14 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Sv: Uff, havna her igjen, jeg ... Hvordan unngå å falle av?Jeg klarer ikke helt se hvordan Skaldeman er noe for Dolly, når hun ikke klarer å holde seg ketogen.. Ja ok, grønnsakene er et problem, men det er vel EGENTLIG ikke de som er det største problemet? Problemet er at hun stadig hopper på noe hun ikke klarer å holde seg til.. Hjelper ikke å ha det fint på Skaldeman i noen måneder, rase ned også orker man ikke mer ketose og raser opp igjen? Hverken bra for kroppen eller for selvtilliten.
![]() |
![]() |
#15 |
Seniormedlem
![]() ![]() |
Sv: Uff, havna her igjen, jeg ... Hvordan unngå å falle av?Kanskje jeg bare skal spise det jeg har lyst til så lenge det er ketogent.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Medlem
![]() ![]() |
Hun sier jo at hun har det best på ketogent, og at problemet er at hun ikke vet hva hun skal spise når hun er ferdigslanket og tror hun må øke på med karbohydrater igjen - da går det galt. Det høres for meg ut som hun ikke tåler så mye karbohydrater og bør holde seg på et lavt nivå også når hun har nådd ønsket vekt. Og uten så mye grønnsaker heller så begynner det fort å ligne på Skaldeman. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem
![]() ![]() |
Kan være en god ide. Kanskje det går bedre hvis du slutter å stresse med hvor mye grønnsaker du bør spise. Det høres jo ut som du har hatt det bra når du har spist ketogent, og så lenge du ikke får noen plager av noe slag, så er det sikkert greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Ja, da er slankingen fikset, også er det bare til å leve ketogent resten av livet da? Jeg synes på en måte at når man har gjort noe tre ganger så er det kanskje på tide å lete etter en annen løsning.. Synes ikke Skaldeman er en "annen løsning", bortsett fra at det kan føles litt mer greit å kutte ut grønnsaker.. Men det går jo an å prøve.
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem
![]() ![]() |
De andre gangene har hun jo prøvd å øke med karbo og da får hun tydligvis mye sug, så ja, da er det kanskje på tide å prøve noe annet. Det trenger ikke nødvendigvis være ketogent, men de høykarbo-tingene hun ender med å spise er problemet. Går kanskje an å prøve å øke karbonivået med litt nøtter og frø f.eks. + de få grønnsakene hun synes er greie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
Sv: Uff, havna her igjen, jeg ... Hvordan unngå å falle av?Det virker på meg som du bruker lavkarbo via ketolyse som en "kur" og dermed ikke får inn matvaner som du kan leve (& holde ønsket vekt) på.
![]() |
![]() |
#21 |
Seniormedlem
![]() ![]() |
Sv: Uff, havna her igjen, jeg ... Hvordan unngå å falle av?Tusen takk for innspill alle sammen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Gjest
|
Hehe, joda, ser den. Men på samme tid, så hvis noen kunne gitt deg svaret på det du lurer på her, så ville vedkommende vært en rik kvinne/mann og alle dagspresseblader for kvinner kunne lagt inn årene. For hva skulle de skrevet om da, når slanking ikke lenger er et tema? |
![]() |
![]() |
#23 |
Seniormedlem
![]() ![]() |
Sv: Uff, havna her igjen, jeg ... Hvordan unngå å falle av?Har nå funnet ut at jeg skal holde meg til dette kostholdet resten av livet mer eller mindre... |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Sv: Uff, havna her igjen, jeg ... Hvordan unngå å falle av?Hurra! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#25 |
Seniormedlem
Ikke nødvendigvis. De gangene jeg har drukket vin på lavkarbo (ikke så ofte da) har det ikke gitt noe som helst utslag på vekta. Men jeg holder meg til rødvin, og da helst de mindre søte.... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
JBK i risteglass - hvordan unngå klumper? | AntoniaM | Spørsmål og svar | 5 | 19-07-11 21:10 |
Hvordan unngå utskeielse på overnatting? | rst024 | Lavkarbo generelt | 4 | 29-03-11 20:01 |
Høy ph i urin - hvorfor, hvordan unngå, og hva kan det føre til? | mofe | Fysisk og mental helse | 10 | 02-12-09 13:31 |
Hvordan unngå lav forbrenning? | Maja | Lavkarbo generelt | 1 | 30-12-07 15:08 |
Hvordan unngå hengepupper? | Chia | Ketolysekuren | 13 | 02-10-07 21:43 |