Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Spørsmål ang slutting av lavkarbo

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-09-12, 22:09   #1
Joachim1991
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Alder: 32
Innlegg: 5
Joachim1991 er på en erverdig vei

Spørsmål ang slutting av lavkarbo

Hei alle sammen!

Jeg har nå gått på Lavkarbo i snittlig 5 måneder og hatt en vektreduksjon i fra 125 kg til 86 kg og sitter egentlig fast akkurat nå og tror jeg har nådd slutten
Kan se på min kroppsfasong over den overfladiske huden at det er egentlig bare skinn,bein og muskler igjen

Kan jo si litt om hvorfor jeg starta på Lavkarbo:

Det var jo i grunden for og komme meg i form og bruke det som en start for motivasjonen til og gjøre noe med vekta.

Nå som jeg egentlig ikke har noe igjen og forsatt er super motivert så har jeg veldig lyst til og ha en overgang til mere trening (I fra 3-5 1 times gå turer i uka til 2-3 times gå/jogge(når knærne mine er trent opp bedre) turer og 2-3 ganger med 1-2 timer på et trenings studio med venner) samt og endre kostholdet til et relativt sunt norsk kosthold med lite kalorier.

Er det noen som har noen tips ang. hvordan man kan gjøre en slik overgang på sikkrest mulig måte uten og gå opp for mange Kg?

Jeg er vel inneforstått at ved og ha en overgang i fra lavkarbo så vil jeg gå opp 5-10 kg(?) men det er noe jeg fint kan leve med og kan trenes vekk med å trene og spise sunt i form av et regulert norsk kosthold

Joachim1991 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Norge Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 22:38   #2
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.213
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Spørsmål ang slutting av lavkarbo

Var det ikke det gode norske kostholdet som fikk deg opp i 125 kg i første omgang? Hvorfor vil du tilbake til dette, når du har funnet noe som fungerer?

Jeg ville ha økt litt og litt på karbohydratene, og funnet det punktet kroppen trivdes best med. Og vært bevisst på karbohydratene videre også, selv med et friere kostthold. Det er tross alt en grunn til at vi ble overvektige i utgangspunktet, og da er det lurt å tenke langsiktig for å ikke komme opp i samme situasjon igjen om et år eller to...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 22:41   #3
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spørsmål ang slutting av lavkarbo

Lavkarbo er da sunt norsk kosthold?

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 22:46   #4
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Spørsmål ang slutting av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Var det ikke det gode norske kostholdet som fikk deg opp i 125 kg i første omgang? Hvorfor vil du tilbake til dette, når du har funnet noe som fungerer?

Jeg ville ha økt litt og litt på karbohydratene, og funnet det punktet kroppen trivdes best med. Og vært bevisst på karbohydratene videre også, selv med et friere kostthold. Det er tross alt en grunn til at vi ble overvektige i utgangspunktet, og da er det lurt å tenke langsiktig for å ikke komme opp i samme situasjon igjen om et år eller to...

Tenkte samme tanken egentlig Når du har funnet noe som virkelig sunt og godt for korppen din, hvorfor gå tilbake til det som ikke er det? Man kan leve friskt og godt på lavkarbo hele livet! Jeg vil definitvt anbefalle å lese boka "matrevolusjon" av Andreas Eenfeldt som forteller mer om LCHF som livsstil og ikke bare en diet. Etter å ha fått forklart gang på gang på gang hva som er bra for kroppen så ser jeg ingen grunn til å ikke lytte til den

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 23:00   #5
Joachim1991
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Alder: 32
Innlegg: 5
Joachim1991 er på en erverdig vei

Sv: Spørsmål ang slutting av lavkarbo

Grunnen til at jeg vil slutte er at lavkarbo på min alder(21) setter store grenser ovenfor hva jeg kan gjøre i daglig livet til en viss tid som en ung student. har utrolig lyst på et litt friere kosthold og hværdag!!

Grunden til at jeg toppet 125 kg var fordi jeg satt på ræva i 1 år og spiste utrolig mye godteri (200+ kr uka på bare godteri) og har vært overvektig siden min barndom.
Jeg har faktisk aldri hatt et stabilt sunt kosthold eller spist regelmessig.

Joachim1991 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Norge Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 23:09   #6
Joachim1991
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Alder: 32
Innlegg: 5
Joachim1991 er på en erverdig vei

Sv: Spørsmål ang slutting av lavkarbo

Men i fra min alder av 16 til jeg begynte lavkarbo har jeg lugget på en stabil vekt på 110-115 konstant til min værste til som endte på 125

Joachim1991 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Norge Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 09:54   #7
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Spørsmål ang slutting av lavkarbo

Det er slett ikke alle som ender opp på 125 kilo selv om de sitter på ræva og spiser godis. Du har klart det, og det betyr med 99% sikkerhet at du er insulinresistent.

Denne insulinresistensen kan du holde i sjakk på to måter. Enten (svært) mye fysisk aktivitet, eller et lavkarbokosthold. Eller kanskje begge deler må til.

Nå som du er i mål vektmessig, vil jeg anbefale deg ikke å slippe fokuset på kostholdet. Hvis du ikke skal ytterligere ned i vekt kan du antakelig øke betydelig på karbohydratinntaket uten at du legger på deg igjen (unntatt 2-3 kilo innledningsvis). Det er stor forskjell på å redusere vekten og å holde den stabil. Når resten av gjengen går på McDonalds, så bli med. Sørg bare for at McDonalds er unntaket, ikke en daglig affære.

Du har jo nå funnet ut av hvordan du løser et overvektsproblem. Hvis du gjør ting nogenlunde riktig med kostholdet kan du holde overvekten på armlengdes avstand resten av livet. Hvis du ikke klarer det, har du eventuelt skaffet deg enda en erfaring om hvordan du ikke skal gjøre det.

Lykke til!


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 09:55   #8
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Spørsmål ang slutting av lavkarbo

Sånn som jeg har forstått det på Torkil og Ketolyse, så anbefaler han å gå tilbake til ett kosthold med grovt brød/knekkebrød og alle grønnsaker, men ikke noe sukker.. Han har skrevet en bok om dette som du kan kjøpe på ketolyse.no Den skal jeg følge når jeg er nede i ønsket vekt
Lykke til

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 11:43   #9
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Spørsmål ang slutting av lavkarbo

Signerer Kula helhjertet!

Og hvis det å være student betyr å gå på McDonalds og drikke øl 3 ganger i uka, da har du er seriøst problem, for det er ikke en sunn livsstil.

Lev lavkarbo med flere karber, ikke noe problem å spise 100-150g karbo om dagen og enda spise lavkarbo. Så tar du en tur på McDonalds eller hva dere nå enn gjør, en gang i blandt. Det er lov å nyte et par glass vin også, og ikke bare flytende brød på flaske, det gjør langt mindre skade.

Hva med å lese noen av bøkene til Fedon Lindberg og komme seg inn i den tankegangen? Bøkene finner du på nærmeste bibliotek. Så kan du være den i vennegjengen som kan diske opp med billig og god mat som ikke sender blodsukkeret til himmels.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 12:14   #10
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Spørsmål ang slutting av lavkarbo

Signerer Kula og Imse her!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 17:15   #11
Joachim1991
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Alder: 32
Innlegg: 5
Joachim1991 er på en erverdig vei

Sv: Spørsmål ang slutting av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Signerer Kula helhjertet!

Og hvis det å være student betyr å gå på McDonalds og drikke øl 3 ganger i uka, da har du er seriøst problem, for det er ikke en sunn livsstil.

Lev lavkarbo med flere karber, ikke noe problem å spise 100-150g karbo om dagen og enda spise lavkarbo. Så tar du en tur på McDonalds eller hva dere nå enn gjør, en gang i blandt. Det er lov å nyte et par glass vin også, og ikke bare flytende brød på flaske, det gjør langt mindre skade.

Hva med å lese noen av bøkene til Fedon Lindberg og komme seg inn i den tankegangen? Bøkene finner du på nærmeste bibliotek. Så kan du være den i vennegjengen som kan diske opp med billig og god mat som ikke sender blodsukkeret til himmels.

Jeg har ingen intensjoner om og spise junk food igjen?
Når jeg snakker om og endre kostholdet ut av lavkarbo so var det rettet mot og kunne spise middag hos foreldre, ta et kakestykke i en bursdag, ta en pils på byen en gang i månden, kunne spise ute uten store problemer osv.

Grunden til at jeg nevnte student er fordi jeg bruker 1 times buss tur til skolen med utrolig dårlige bussforbinnelser videre med skolebussen som gjør at jeg drar hjemme i fra kl 07:00 på morgenen og er ikke hjemme før i 5-6 tia som gjør mat et stort dilemma og rett og slett stress for meg.

Kosthold messig er jo planen og spise regelmessig og sunt!

Joachim1991 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Norge Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 17:19   #12
Joachim1991
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Alder: 32
Innlegg: 5
Joachim1991 er på en erverdig vei

Sv: Spørsmål ang slutting av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Det er slett ikke alle som ender opp på 125 kilo selv om de sitter på ræva og spiser godis. Du har klart det, og det betyr med 99% sikkerhet at du er insulinresistent.

Denne insulinresistensen kan du holde i sjakk på to måter. Enten (svært) mye fysisk aktivitet, eller et lavkarbokosthold. Eller kanskje begge deler må til.

Nå som du er i mål vektmessig, vil jeg anbefale deg ikke å slippe fokuset på kostholdet. Hvis du ikke skal ytterligere ned i vekt kan du antakelig øke betydelig på karbohydratinntaket uten at du legger på deg igjen (unntatt 2-3 kilo innledningsvis). Det er stor forskjell på å redusere vekten og å holde den stabil. Når resten av gjengen går på McDonalds, så bli med. Sørg bare for at McDonalds er unntaket, ikke en daglig affære.

Du har jo nå funnet ut av hvordan du løser et overvektsproblem. Hvis du gjør ting nogenlunde riktig med kostholdet kan du holde overvekten på armlengdes avstand resten av livet. Hvis du ikke klarer det, har du eventuelt skaffet deg enda en erfaring om hvordan du ikke skal gjøre det.

Lykke til!


-

Tusen takk!
Regner med jeg bare må øke karbo inntaket gradevis over et par månders periode og holde med aktiv med treningen

Joachim1991 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Norge Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 17:25   #13
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Spørsmål ang slutting av lavkarbo

Tenk om folk kunne svart på det folk lurer på, isteden for å sette i gang med dommedagsprofetier og "Halleluja, Lavkarbo lever!"-opplegg? Men det hadde vel vært synd om "vi" ikke lenge hadde blitt sett på som en sekt..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 17:28   #14
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Spørsmål ang slutting av lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Joachim1991, her.

Jeg har ingen intensjoner om og spise junk food igjen?
Når jeg snakker om og endre kostholdet ut av lavkarbo so var det rettet mot og kunne spise middag hos foreldre, ta et kakestykke i en bursdag, ta en pils på byen en gang i månden, kunne spise ute uten store problemer osv.

Grunden til at jeg nevnte student er fordi jeg bruker 1 times buss tur til skolen med utrolig dårlige bussforbinnelser videre med skolebussen som gjør at jeg drar hjemme i fra kl 07:00 på morgenen og er ikke hjemme før i 5-6 tia som gjør mat et stort dilemma og rett og slett stress for meg.

Kosthold messig er jo planen og spise regelmessig og sunt!

Ja, men hvorfor skulle ikke et kakestykke og en pils i måneden la seg kombinere med vanlig lavkarbokost? Da er det jo ikke kakestykke som ødelegger om du legger om, men heller brød og potet til en insulinresistent kropp hver eneste dag, da blir det plutselig hverdagsmaten som er et problem, og ikke utskeielsene.

Lavkarbomatpakka er i allefall null problem, men det kan være lurt å lete etter inspirasjon om man begynner å bli lei det vanlige.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 22:47   #15
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Spørsmål ang slutting av lavkarbo

Gratulerer med vektnedgang! Jeg ville lest hva Fedon Lindberg skriver. Han har en haug med artikler på nettet med anbefalinger av hvordan spise sunt. http://www.fedon.no/Dr.+Fedon+Lindbe...s.9UFRjG1S.ips

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-09-12, 23:59   #16
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Spørsmål ang slutting av lavkarbo

Anbefales Fedon kosthold

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spørsmål ang lavkarbo Lulla84 Spørsmål og svar 8 18-06-11 23:06
Spørsmål om lavkarbo Stinemoor Spørsmål og svar 10 27-04-11 15:01
Noen spørsmål om lavkarbo Diwa Lavkarbo generelt 5 19-01-11 15:35
Lavkarbo-spørsmål gnomen Spørsmål og svar 7 03-03-10 15:49
2 spørsmål om mat på lavkarbo Mettek Spørsmål og svar 6 01-12-09 17:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no