Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Juniormedlem
Medlem siden: Oct 2012
![]() |
Lavkarbo uten melk og glutenHar levd litt til og fra på lavkarbo i flere år, og har ikke noe problemer med det i forhold til fravær av gluten. I dag fikk jeg svar på matintoleransetest som viste at også melk og melkeprodukter må ut av kosten.. og jeg som har brukt en god del ost, yoghurt, smør, fløte etc. Tanken på å leve uten dette føles litt tøft.. Leter etter alternativer, og finnes jo blant annet soyafløte, soyaost etc. Men er det slik at dette er helt ok, eller er dette skadelig på noen måte? Mener å ha vært borti det, at det ikke er så sunt.. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lavkarbo uten melk og glutenSoya er ikke så greit i store mengder (les: daglig bruk) på grunn av den ganske sterke østrogenhermende virkningen til soya. Havrefløte og rismelk/mandelmelk/kokosmelk er bedre alternativer selv om noen av dem har noe høyere karbohydratinnhold. Og kanskje du kan tåle geit-, fåre- eller bøffelost?
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Oppskrifter på mat uten melk, gluten og nøtter | yoga | Annen mat | 4 | 07-04-12 18:54 |
ADHD - Uten melk, gluten og sukker | hope10 | Andre dietter | 2 | 18-02-11 14:35 |
God kake, uten melk, sukker, gluten, egg og hvetestivelse | Pinnekjøtt | Kake/dessert og snacks | 2 | 20-10-10 08:44 |
Oppskrifter uten sukker, melk og gluten | Summer | Oppskrifter | 2 | 04-11-09 08:49 |
Eplekake uten sukker, melk og gluten | Heidilla | Kake/dessert og snacks | 6 | 20-10-09 06:24 |