Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Dreamfields bøtlagt for karbe-juks

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 17-04-14, 02:31   #1
StineK
Seniormedlem

StineK sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Utenfor Bergen
StineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastiskStineK er bare helt fantastisk

Dreamfields bøtlagt for karbe-juks

http://www.law360.com/articles/52823...-labeling-deal

Sitat:

New York (April 15, 2014, 12:39 PM ET) -- Post Holdings Inc. unit Dakota Growers Pasta Co. has agreed to spend $7.9 million and change the labeling on its Dreamfields Pasta to settle class claims that it falsely hawked the brand as containing fewer digestible carbohydrates than traditional pasta, according to settlement papers filed Monday.

Consumers will be reimbursed for Dreamfields purchases dating back to February 2004 under the terms of the deal, with overall claims capped at $5 million.

Aner ikke hva dette har å si for oss. Jeg liker denne spaghettien men har vært skeptisk til å spise den for ofte.

DietDoctor har mere info:
http://www.dietdoctor.com/fraud-sett...aker-8-million

Det er alltid hyggelig med besøk i Journalen min - StineK uten sukker, takk!
StineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-04-14, 02:39   #2
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Dreamfields bøtlagt for karbe-juks

Jeg har testet den, og får en sakte blodsukkerstigning over flere timer av denne pastaen. Prøvde fire ganger og hver gang endte jeg opp med blodsukker over 12 noen timer senere.....
Sluttet derfor helt og bruke den og holder meg til squash-pasta

Gammel 17-04-14, 10:38   #3
Ziltoidia
Seniormedlem

Ziltoidia sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 35
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Det overrasker meg ikke det spor. Har ikke tall på hvor mange anekdotiske tilfeller jeg har sett og hørt av folk som har målt blodsukkeret sitt etter å ha spist det og funnet nada forskjell mellom Dreamfields og vanlig pasta.

Godt å se at man ikke slipper unna med slikt nonsense.

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 19-04-14, 12:20   #4
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Jeg husker at Kostdoktorn.se kommenterte på akkurat denne pastaen for noen år siden og godt var det for jeg skulle akkurat til å bestille av den den gangen, men lot vær. Husker også at Kostdoktorn har hatt kommentarer på at man bør være generelt skeptiske til produkter som er merket "total net carbs" og sjekke nøye hva de faktisk inneholder, f.eks så inneholder mange søte Lavkarbo produkter malitol. Nå er det sjelden jeg kjøper pre-fabrikerte lavkarbo produkter for det er så ufattelig mye rart i mange av de og de både smaker og lukter rart. Lager stort sett fra bunn selv, og jeg har et pastaprosjekt på gang der jeg prøver å komme frem til en egnet oppskrift på fersk pasta, men har ikke helt kommet frem til noe som passer min gane ennå.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dreamfields pasta Jabba Spørsmål om matvarer og oppskrifter 12 01-03-11 22:18
Interessant om Dreamfields pasta cillesnuppa Lavkarbo generelt 8 27-08-10 08:12
Hvilken saus(er) bruker du på Dreamfields pasta? Sugarpill Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 09-07-10 23:20
Ketosestix, bare juks? lkm Ketolysekuren 8 06-07-08 21:35

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:38.