Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

St. Hans-feiring

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 23-06-05, 09:16   #1
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

St. Hans-feiring

Hvor og hvordan feirer du St Hans?
Har du spesielle mattradisjoner?

2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 23-06-05, 09:25   #2
HP
Systemutvikler

HP sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 49
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Her i sogndal er det ingen st hans tradisjoner. Ikke bål, ingenting... Tilflyttere som oss har denne tradsisjonen, men her er ikke noe organisert. Kjedelig. Men det regner idag, så da er det greit nok.

Gammel 23-06-05, 09:25   #3
Albertine
Gjest

Korpset arrangerer fest i fjæra med bål og aktiviteter for barn og unge. Ingen tradisjon foreløpig, men vi håper at det kan bli en.

Svar med sitat
Gammel 23-06-05, 09:44   #4
Anne
Tar i mot hjelp....

Anne sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Jeg har tradisjon for :

Rømmegrøt, spekemat eller grill. Ganske vanlig tror jeg. Litt avhengig av vær og hvor jeg har "feiret" dagen.

Når jeg hadde "småbarn" så var vi ofte på et stort arrangement ved sjøen, med leker, dans, trekkspillmusikk, bading og grilling og sent på kvelden bål.
I noen år var jeg ute i båt.

Så jeg har ofte feiret ved sjøen og synes det er så utrolig kos med bål og vann.

Etter at ungene ble store så har jeg ofte arrangert hageselskap for venner og familie.

I år har jeg ingen planer. Trolig fordi det har vært så mye dårlig vær, men nå har været kommet sommerværet mener jeg. Og jeg har brått behov for å være oppe og ute en sommernatt..........

Så jeg tror jeg får svinge meg fort rund å finne på noe. Om ikke annet en tur på Aker Brygge....Hvis jeg ikke kommer på noe annet sommerlig.

Tenkte jeg kunne få noen tips her jeg da....

Uansett...nyt sommernatten...på Østlandert tror jeg været kommer til å bli nydelig. Godt og varmt i dag.

2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 23-06-05, 09:55   #5
Albertine
Gjest

Øsregn her, så jeg frykter for oppmøtet...

Svar med sitat
Gammel 23-06-05, 10:26   #6
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Etter at "ungen" flytta hjemmefra har vi ikke feiret noe særlig. Skal jo som regel på jobb dagen etter. Er det helg har vi hatt grillparty på terassen med gode venner og naboer....
I år blir det ikkeno' - for polakkene uttafor roter så fælt - og jeg skal på jobb 0655 i morgen tidlig !!

Gammel 23-06-05, 10:32   #7
Gamla
Potius sero, quam numquam

Gamla sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Solskinn og flott vær her idag,- håper det holder til kvelden!(optimistisk)
Her brennes det bål i nesten alle størrelser. Det er grilling og brus(i min barndom var det kokte pølser,brus og Tomkjeks) og lek for barna,- senere på kvelden er det gjerne dans for de voksne ved de store arrangementene. Ha en flott St.Hansaften alle sammen!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 23-06-05, 13:06   #8
Amica
Seniormedlem

Amica sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 40
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Brukte vel være litt bål tenning og grilling av pølser, men det forsvant ganske fort når jeg var rundt 6-7 år..Etter det har det ikke vært noe annet enn en vanlig dag. Hva er man "feirer" forresten?

Skal i år sitte alene.. *saaavne*

noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Grunnen Til At Menn Er Lykkelige Vesener Albertine Livets lyse side 9 23-04-05 11:33

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:19.