Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Feb 2013
![]() |
Fibertilskudd - bra eller ikke?Har alltid hatt en litt treg fordøyelse, og nå enda tregere på lavkarbo. Kjøpte derfor husk på helsekosten, for å øke døbesøkene til litt flere enn et par ganger i uka. Generelt har jeg hørt at det er viktig å få i seg nok fiber for å få ting ut av systemet, og på helsekosten mener de at vektnedgang kan hemmes med dårlig fordøyelse. Andre såkalte eksperter -som for eksempel Skaldeman- mener at fiber bare er til irritasjon for tarmen, og at grunnen til at man går sjeldnere på do er at kroppen rett og slett klarer å nyttegjøre seg bedre av matinntaket ved lavkarbo. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fibertilskudd -bra eller ikke?Alt fra 2 ganger ukentlig til 2ggr daglig regnes som "innenfor normalen". Dersom du ikke har problemer som forøvrig kan kobles til forstoppelse hadde jeg "dretet" i det ...
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2006
Alder: 55
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fibertilskudd -bra eller ikke?Kokosfett kan også hjelpe på, - og magnesiumtilskudd. C-vitamin også, i høyere doser. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Medlem siden: Mar 2014
Alder: 41
![]() |
Sv: Fibertilskudd - bra eller ikke?Gammel tråd men skriver her allikevel. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Paleo
![]() |
![]() |
#5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 38
![]() |
Sv: Fibertilskudd - bra eller ikke?Anbefaler ikke fiber, prøv heller magnesium som nevnt lenger opp i tråden |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Tromsø
![]() |
Sv: Fibertilskudd - bra eller ikke?Haha jeg får alt annet enn forstoppelse av høyere fettinntak
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2005
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fibertilskudd - bra eller ikke?Som nevnt over kan type fiber ha mye å si. Fiber fra korn kan være problematisk.
Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fibertilskudd - bra eller ikke?Om jeg spiser råkost av et revet eple + 1-2 revne gulrøtter om kvelden så er det full action neste morgen! Etter 2-3 dobesøk føles det da som jeg er tom fra tolvfingertarmen og ned...
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2005
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fibertilskudd - bra eller ikke?Hvis det er action man vil ha uten karbohydratene så kan man jo alltids ta en teskje natron oppløst i et glass vann innimellom, f.eks. starte dagen med det og vente et kvarters tid før mere mat. Det gir ihvertfall fart på min mage..
Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Vin eller ikke? | hope4me | Spørsmål og svar | 4 | 15-06-11 11:09 |
Hva kan man spise eller ikke? | anny1987 | Spørsmål og svar | 4 | 01-05-11 18:43 |
Bli i ketose eller ikke på 17. mai | raskall | Mer enn 30 kg overvekt | 13 | 15-05-10 22:11 |
Hva er bra eller ikke bra å spise? | Bambolona | Spørsmål og svar | 3 | 18-01-09 00:45 |
Merkelig eller ikke?? | Adriane | Lavkarbo generelt | 0 | 13-12-08 22:13 |