Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvordan holde motivasjonen når man ikke går ned i cm eller vekt?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 09-05-14, 13:01   #1
Nupsida
Seniormedlem

Nupsida sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 32
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Hvordan holde motivasjonen når man ikke går ned i cm eller vekt?

Jeg har tydeligvis en periode der kroppen hverken vil ned i cm eller vekt og det er veldig demotiverende..

Jeg spiser sunt, men har en periode nå der jeg sliter litt med krystallsyken og derfor blir det noen dager med litt mer karbohydrater enn 15, men de fleste dagene klarer jeg meg greit.

Har også begynt å ri og er i stallen 4 ganger i uka og det er mye arbeid så blir jo en slags trening. Det eneste problemet er at jeg har vært litt dårlig på å spise de dagene, men det har jeg blitt flinkere til denne uken. Spiser et måltid i 2 tiden med mye fett også spiser jeg et lite måltid i 7 tiden når jeg kommer hjem også middag rundt 8 tiden.

Jeg kjenner jeg blir litt lei meg når jeg ikke går ned i hverken cm eller vekt og når jeg sammenligner bilder fra oktober og nå vises det nesten ingen forskjell, men har gått ned 12 kg så henger liksom ikke på greip.

Noen som har noen tips til hvordan man skal holde oppe motivasjonen og humøret i slike situasjoner?

Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 13:05   #2
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan holde motivasjonen når man ikke går ned i cm eller vekt?

Kanskje du finner noe her? http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23811

Gammel 09-05-14, 15:51   #3
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Mener å huske at du skrev at du spiser en atkinsbar om dagen i en tråd, om det stemmer? Gjør du fortsatt det? Jeg vet i alle fall med meg selv at om jeg inntar kunstig søtning på fast basis, så står både vekt og cm bom fast.

Med det sagt vet jeg ALT om lang tids stillstand tross at man gjør alt riktig. For meg har det vært viktig å også fokusere på andre fordeler med lavkarbo, som for min del handlet om langt bedre helse, null allergi eller migrene etc.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-05-14, 21:29   #4
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Nøyaktig hva spiser du?

Jeg står stille og har i grunn gjort det siden juni. Mulig det hadde løsna om jeg ikke klikket i jula og siden av og på hele våren.
Det jeg vet er at jeg ikke kan spise atkinsbarer, ikke frøknekkebrød og nøtter og i hvertfall ikke fløtegrøt o.l.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vanskelig å holde motivasjonen nemi81 Mer enn 30 kg overvekt 8 17-04-11 22:42
Hvordan holde stabil vekt etter endt kur? hoppetussa Spørsmål og svar 10 10-03-10 11:42
Hvilken diett for å holde blodsukkeret stabilt, men ikke gå ned i vekt? krokodillen Spørsmål og svar 2 04-07-09 06:53
Ikke ned i vekt, men i cm, hvordan er det mulig? Nynne Lavkarbo generelt 11 01-04-08 20:07
Trenger tips til å holde motivasjonen oppe Joika Fysisk og mental helse 1 09-01-08 18:46

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:04.