Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Medlemsområdet > Min journal > Åpne dagbøker

Min dagbok

Åpne dagbøker Har du lyst å kunne linke til dagboken din fra hjemmesiden din? Da er her plassen! Dagbokforumet ligger ikke synlig for uregistrerte brukere, men en kan ved å følge en direkte lenke lese dem uten registrering. OBS, dagboken kan gi treff via google ;)

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 01-08-05, 15:23   #1
cecilst
Nytt Medlem

Medlem siden: Jul 2005
Alder: 39
cecilst er på en erverdig vei

Min dagbok

Ja, da skal jeg prøve å lage en noenlunde oersikt over hvordan jeg prøver å forandre meg selv og tilværelsen min da.

Tenker dette som en plass hvor jeg legger inn kosthold og trening. Dagene mine er ofte veldig like, så jeg begynner med å skrive ned utgangspunktet for en dag.

FROKOST
2 EGG (prøver å variere med kokte, stekte og omelett)

LUNSJ
0.75 DL COTTAGE CHEESE
0.75 DL CREME FRAICHE
LITT NØTTER SOM SMAKSTILSETNING

(før spiste jeg en salat med kylling, tunfisk eller skinke her, men siden jeg er i siste innspurt nå, ble det for mye karbohydrater i det grønne)

MIDDAG
CA 250G KJØTT ELLER FISK
VARIERER MED TIL TIDER Å BRUKE BULJONGBASERTE SAUSER
HAR OFTE LITT LØK ELLER KÅL TIL

KVELDS
DET SAMME SOM TIL LUNSJ

(dette måltidet faller ofte ut, kommer veldig ann på når dagen startet. Men jeg spiser ikke etter klokken 20.00 uansett)

TRENING
Jeg trener 1 time cardio hver dag, hvor jeg springer opp på fjellet.

Dette er bare opplegget for sommeren. Jeg er i fulltidsjobb nå i sommer, så jeg har ikke tid og krefter til treningsstudio. Når jeg kommer tilbake til studiene blir det bedre ordning på treningen.

cecilst er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 01-08-05, 16:05   #2
mofe
Seniormedlem

mofe sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Velkommen med dagbok!

Gammel 01-08-05, 16:34   #3
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Hei og velkommen med journal

Har bare en bitteliten kommentar jeg - GRØNNSAKER ?? Kjepphesten min dette ser du. De fleste opplever at de tar fortere av om de spiser grønnsaker. I følge Torkil har det noe med enzymer å gjøre. Ville IKKE ha byttet ut den deilige salaten med kylling. Den kan da umulig inneholde SÅ mye karber ?? Du skal jo ha i deg minst 15 karber pr dag og de skal hovedsaklig bestå av grønnsaker (sier Torkil).

Her er noe Torkil svarte i en annen tråd:

Opprinnelig lagt inn av Torkil himself

......når det gjelder problemer med stagnasjon i vekttapet, enkelte opplever det. Jeg har analysert kosten til disse og ser, at det jevnt over er svært lite grønnsaker/salater i kosten, og at den moderate mosjon lider i tidsklemma. Ketose er en kostbar forbrenning, som krever hundreder forskjellige enzymer i kroppen for å fungere. Disse enzymer utgjør den kjemiske " fabrikk" som skaffer oss ketoner fra kroppsfettet. De fleste enzymer inneholder mineraler eller er avhengige av vitaminer for å fungere. Det ser ut som om det er viktig med en variert blanding av grønnsaker forå skaffe seg alle slike vitaminer og mineraler.
Les i boken Slank med ketolysekuren, rundt i dette forum og sikkert i Atkins for å skaffe deg inspirasjon.
Nå er det grilltid her i Arendal. Skivet aubergine / squash penslet med grillolje og grillet ved høy varme kan være et godt avbrekk fra brokoli og blomkål. Fløtestuet spinat er fint til lyst kjøtt etc.

Håper du tilgir meg at jeg blander meg oppi her. Hvis du IKKE vil ha kommentarer, så bare gi beskjed. Da lover jeg å IKKE mase

Lykke til videre

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Min kostholds ,trenings dagbok Hyperion85 Åpne dagbøker 14 13-06-05 18:21

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:34.