Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Har akkurat fått tilsendt Ketolysekuren og...

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 04-10-05, 08:38   #1
Oda
Medlem

Oda sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Australia
Alder: 42
Oda har en fantastisk aura rundt segOda har en fantastisk aura rundt seg
Question

Har akkurat fått tilsendt Ketolysekuren og...

Har akkurat fått tilsendt Ketolysekuren- boken og jeg lurer på hvorfor det blir presisert flere ganger i boken at det er en kur for de med mer en 10kg og ta av. Hva med de som har mindre enn 10kg og ta av? Og hvorfor passer det ikke for de?

Oda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-10-05, 09:52   #2
guro
Sterk og fri!

guro sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Alder: 60
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: Har akkurat fått tilsendt Ketolysekuren og...

Det er kanskje litt drastisk å gå helt til kestose om du ikke har mer en 10 kg? Kankje det skal mindre justeringer til får å nå et slikt resultat. At man bare justere kostholdet sitt litt, til slik det varig bør være, framfor å gå omveien om en drastisk kur? Bare mitt inspill ...

Gammel 04-10-05, 13:58   #3
Oda
Medlem

Oda sin avatar

Du har kanskje rett... Men det er vel ingen ulemper ved å være i ketose? Eller

Gammel 05-10-05, 08:18   #4
guro
Sterk og fri!

guro sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Alder: 60
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Tror ikke det ..

Gammel 05-10-05, 10:39   #5
Gamla
Potius sero, quam numquam

Gamla sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Hei Oda! Gratulerer med flott valg!
Enig med Guro som skriver;

Sitat:

Det er kanskje litt drastisk å gå helt til kestose om du ikke har mer en 10 kg?Kankje det skal mindre justeringer til får å nå et slikt resultat. At man bare justere kostholdet sitt litt, til slik det varig bør være, framfor å gå omveien om en drastisk kur?

Ketose er en veldig effektiv måte å slanke seg på, men det krever også endel av den som skal gå ned ivekt. En må jo legge om kostholdet ganske betraktelig. Jeg tror at motivasjonen til det er enklere hvis en har mye å ta av enn hvis en bare skal ta av noen få kilo.
Diettbasert ketose er ikke farlig og noen av oss har vært i ketose svært lenge uten noe problem,- tvert imot har f.eks. kolesterolinnholdet i blodet blitt normalisert.
Ønsker deg derfor lykke til med en fantastisk kur!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 05-10-05, 13:59   #6
Oda
Medlem

Oda sin avatar

Jeg har også vært i ketose ganske lenge av gangen selv og har jo bare sett på dette som positivt (jeg har hatt mer enn 10 kg og ta av). Men jeg har bare lest Atkins tidligere og reagerte bare på at i Ketolysekuren blir jo de som har mindre enn 10 kg og ta av så og si frarådet å følge kuren.

Gammel 05-10-05, 15:59   #7
Amica
Seniormedlem

Amica sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 40
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Jeg brukte Ketolysekuren til å gå ned mine kilo, skulle i hovedsak bare ned 5 kilo, så ble målet justert litt til 7 kilo, men vekta stanset ikke når jeg prøvde - så nå har jeg gått ned 14 kilo, og vekta er stabil. Kanskje det er en "ulempe" med å vær ei ketose? Var i ketose når jeg gikk ned, sluttet å teste da..

Lykke til uansett

Lita

noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Jeg har fått gule stafylikokker. Iset Generell diskusjon 17 08-05-04 23:10

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:20.