Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

PanSalt

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 04-03-06, 11:58   #1
Fettet
Nytt Medlem

Medlem siden: Feb 2006
Alder: 52
Fettet er på en erverdig vei

PanSalt

Dette spørsmålet har kanskje nikke noe med lavkarbo å gjøre. Men dette er viktig for helsen.

Noen av dere har kanskje hørt om PanSalt. Et salt utviklet i Finland som istedet for natrium inneholder kalium, magnesium og andre nyttige mineraler, og som vistnok skal smake like bra som vanlig salt.

Etter at dette saltet ble tilsatt mer en 1000 vanlige matvarer i Finland på 80-tallet har antallet tilfeller av hjerteattack og slag falt med 60 %.

Såørsmålet er: Får en kjøpt dette i Norge? Kan det event bestilles over nettet? Skulle ikke forundre meg om det ikke er lovlig i Norge, for det er jo bra for helsen!

Fettet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat Svar med sitat
Gammel 04-03-06, 13:00   #2
Skorpia
Seniormedlem

Skorpia sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 65
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Sv: PanSalt

Opprinnelig lagt inn av Fettet

Dette spørsmålet har kanskje nikke noe med lavkarbo å gjøre. Men dette er viktig for helsen.

Noen av dere har kanskje hørt om PanSalt. Et salt utviklet i Finland som istedet for natrium inneholder kalium, magnesium og andre nyttige mineraler, og som vistnok skal smake like bra som vanlig salt.

Etter at dette saltet ble tilsatt mer en 1000 vanlige matvarer i Finland på 80-tallet har antallet tilfeller av hjerteattack og slag falt med 60 %.

Spørsmålet er: Får en kjøpt dette i Norge? Kan det event bestilles over nettet? Skulle ikke forundre meg om det ikke er lovlig i Norge, for det er jo bra for helsen!

har ikke sjekka ,men har ingen anelse om LOsalt og seltin er omtrent det samme????

Gammel 04-03-06, 17:26   #3
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Skorpia har et poeng her. Jeg har ikke hørt om PanSalt eller sett det i butikker her, men jeg bruker Seltin mineralsalt, det inneholder pr 100 gram vare:

20 gram Natrium
21 gram Kalium
1 gram Magnesium
0.5 mg Jod

Til sammenligning har vanlig bordsalt 40 gram Natrium og 0-0.5 gram jod. Ikke noe av det andre....

Gammel 07-03-06, 21:27   #4
Skorpia
Seniormedlem

Skorpia sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 65
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Hmm min nysjerrighet førte meg til
dette.

http://www.mypharmacy.com.sg/ShopFro...dSKU=993480265

Men det er nok sikkert det samme som seltin eller Lo salt,men det gidder jeg ikke sjekke. Selv er jeg tilhenger av Urtesalt(Herbamare) til kjøtt fisk,egg og grønnsaker.

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:37.