Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Om stevia på nrk1 nå..

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 16-03-06, 19:36   #1
Melania
Seniormedlem

Melania sin avatar

Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 48
Melania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snill

Om stevia på nrk1 nå..

Dette må vi se på!!

Mål for 2007: tilbake til Match vekt 68kg og holde meg der, bli MILF, bli glad i meg selv og gripe alle muligheter!
Melania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-03-06, 20:00   #2
jankph
Seniormedlem

jankph sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 61
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Om stevia på nrk1 nå..

Spennende...er det noen som vet hvor jeg kan få tak i en Stevia-plante?

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 17-03-06, 02:38   #3
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Så det på nett-tv nå (Schrødingers katt). Bra reportasje!! Riktignok med Kaare Norum og Christian Drevon...

Det er nettmøte med Norum på NRK i morgen om stevia... tror det var kl 11, men er ikke sikker.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 17-03-06, 10:16   #4
nøtta
Seniormedlem

nøtta sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Alder: 38
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

jeg skulle se det paa nett tv naa, men det staar bare direktesending ferdig .... kan man bare se det direkte hva er vitsen med web tv da

hm ....

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 17-03-06, 10:28   #5
Trolljenta
Seniormedlem

Trolljenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 43
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av jankph

Spennende...er det noen som vet hvor jeg kan få tak i en Stevia-plante?

Her kan du kjøpe frø.. Tror jeg ihvertfall, har ærlig talt ikke peiling på Stevia.. heh

http://www.leuthens.no/VisItm.HTML?ID=1430

Gammel 17-03-06, 10:30   #6
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av nøtta

jeg skulle se det paa nett tv naa, men det staar bare direktesending ferdig .... kan man bare se det direkte hva er vitsen med web tv da

hm ....

Da skal da gå det... Gå inn på http://www.nrk.no/programmer/tv/schr...t/5560770.html

og "Se video: sukker og stevja"

Og så går programmmet i reprise mandag 11.00, men det hjelper vel ikke deg, da...

Gammel 17-03-06, 10:31   #7
nøtta
Seniormedlem

nøtta sin avatar

nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

wooowsaa stilig !! min egen stevia plante

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 17-03-06, 11:27   #8
jankph
Seniormedlem

jankph sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta

Her kan du kjøpe frø.. Tror jeg ihvertfall, har ærlig talt ikke peiling på Stevia.. heh

http://www.leuthens.no/VisItm.HTML?ID=1430

Bestilt. Jaja, dette blir spennende...!!
Jan.

Gammel 17-03-06, 11:38   #9
Trolljenta
Seniormedlem

Trolljenta sin avatar

Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

jankph, hold oss oppdatert om hvordan det går da

Går det an å lage ekstrakt selv av disse plantene eller må vi bruke hele planten som med krydderplanter liksom?

Gammel 17-03-06, 11:39   #10
nøtta
Seniormedlem

nøtta sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Scilla

Da skal da gå det... Gå inn på http://www.nrk.no/programmer/tv/schr...t/5560770.html

og "Se video: sukker og stevja"

Og så går programmmet i reprise mandag 11.00, men det hjelper vel ikke deg, da...

Takk Scilla !!!

oj hun dama paa helsekosten har jeg handlet hos maaange ganger

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
Gammel 17-03-06, 12:56   #11
jankph
Seniormedlem

jankph sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta

jankph, hold oss oppdatert om hvordan det går da

Går det an å lage ekstrakt selv av disse plantene eller må vi bruke hele planten som med krydderplanter liksom?

Såvidt jeg har lest meg til er det beste å tørke bladene etter at du har høstet dem sent på året. Oppbevares lufttett. Knuses som de er når du skal bruke dem i matlagingen, alternativt kan du lage pulver ut av bladene.

Gammel 17-03-06, 21:58   #12
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Les gjerne svarene til Norum i nettmøtet, mannen gir gode svar han

Og så er det opplysninger fra andre også... bl a om at det produseres Steviaplanter for salg som blomster

Artig at det er så mye positiv blest rundt Stevia fra "The Establishment"!

Gammel 02-04-06, 02:46   #13
Trolljenta
Seniormedlem

Trolljenta sin avatar

Ja, jeg tenkte jeg skulle reise å kjøpe meg en Stevia-plante til uken en gang hvis jeg får tid.. Vet ikke om de har de inne eller om jeg må bestille. Skal selvsagt bare ha planten til pynt i vinduskarmen

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Stevia Summer Spørsmål om matvarer og oppskrifter 17 07-05-11 03:12
Nå får dere kjøpt STEVIA i Norge igjen!!! Iset Lavkarbo generelt 15 04-05-06 10:09
Stevia?? Nett Spørsmål og svar 1 22-02-06 22:14
Hvordan bruke Stevia? burberry Spørsmål og svar 4 23-01-06 12:21
Stevia er plutselig forbudt....... Jeannie Lavkarbo generelt 6 06-03-05 20:35

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:09.