Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Generell diskusjon Ordet er fritt. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Sterk og fri!
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 60
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Til dere som jobber med barnJeg prøver å ta opp problemet med mobbing på skolen til datteren min. Jeg har sent brev til skoleledelsen med beskrivelse av hva min datter observerer. Jeg ønske å ha noen konstruktive ideer å bidra med når dette forhåpentligvis blir tatt opp. Derfor prøver jeg meg her, om noen kanskje kan hjelpe meg.
![]() |
![]() |
#2 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Aug 2005
![]() |
Sv: Til dere som jobber med barnPå barneskolen der ungene mine gikk hadde de noe som het "Olweusprosjektet". Det fungerte veldig bra, jeg synes barna ble tryggere og samholdet ble bedre. De lærte å gjenkjenne mobbing og å stoppe det. Og det var i utgangspunktet et belastet miljø. Se på denne linken: |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 59
Sv: Til dere som jobber med barnLinken virker ikke..
Fjonken Æresmedlem av morovirusforeningen ![]() Medlem av fredagsklubben ![]() Medlem av piskeklubben ![]() Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg ![]() Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg ![]() Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg ![]() ![]() Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg ![]() ![]() ![]() Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg ![]() Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg ![]() ![]() ![]() |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lindberg
![]() |
![]() |
#4 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Aug 2005
![]() |
Sv: Til dere som jobber med barnLinken virket ikke, prøver igjen. Hvis ikke kan du bare søke på "Olweus" så kommer det opp. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger
![]() |
![]() |
#5 |
Gjest
|
Sv: Til dere som jobber med barnHei Guro.... Sist redigert av Aadi : 12-04-10 kl 09:04. |
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Sv: Til dere som jobber med barnDin sønn er heldig som har en mor som stiller opp og gjør noe. Det gjorde ikke mine foreldre. Min barndom var grei hjemme og privat, men et helvete på skolen og ute. Har ennå sår som jeg tror aldri vil bli borte. Det er utrolig hva dumme unger kan forårsake av ødelagte liv og knuste drømmer. Svært mange må bruke hele sitt voksne liv på å finne tilbake til sitt opprinnelige stolte og selvsikre jeg. Mange mislykkes.. Heldigvis er jeg av den typen som aldri gir meg, så på sett og vis har jeg lykkes langt på vei. Men som sagt, mange som aldri greier å sette beina under seg igjen. Derfor er det vi gjør som foreldre for våre barn så utrolig viktig. Man skal ikke ignorere mobbing. Mobbing er en yderst alvorlig sak, både for offeret og for mobberen. Så kjempeflott at du tar tak i det og bruker krefter og energi på noe som er så viktig for din sønns framtid. Skulle bare ønske at alle foreldre var like engasjerte. Da hadde ikke ordet mobbing engang eksistert.
Fjonken Æresmedlem av morovirusforeningen ![]() Medlem av fredagsklubben ![]() Medlem av piskeklubben ![]() Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg ![]() Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg ![]() Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg ![]() ![]() Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg ![]() ![]() ![]() Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg ![]() Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Gjest
|
Sv: Til dere som jobber med barnFjonken.... |
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Sv: Til dere som jobber med barnJeg skulle ønske at du var mor mi.. Sønnen din er utrolig heldig!
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Gjest
|
Sv: Til dere som jobber med barn |
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
Sv: Til dere som jobber med barnSom tidligere mobbeoffer kan jeg si deg at all reaksjon er bedre enn ingen reaksjon. Så følger du hjertet kan du ingenting galt gjøre.. ! Fortsett i den leia du. Du gjør alt riktig!
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Gjest
|
Sv: Til dere som jobber med barnTakk Fjonken |
![]() |
![]() |
#12 |
Seniormedlem
Sv: Til dere som jobber med barnBare hyggelig.. men nå må jeg legge meg.. Natti!
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Sterk og fri!
Sv: Til dere som jobber med barnTusen takk for inspill alle 3. Akkurat hva jeg trengte. Heldigvis står min datter bare på sidelinjen og er hverken offer eller overgriper, men likevel synes jeg ikke vi kan overse problemet. Takk igjen. Og jeg tar gjerne imot enda flere tips ..
![]() |
![]() |
#14 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 38
Sv: Til dere som jobber med barnEr så bra å se at folk prøver å gjøre noe. jeg har blitt mobba hele mitt liv mer eller mindre. På barneskolen prøvde jeg å snakke med en lærer. hun snakka litt med han som mobba meg, og så ble ting bedre for 1 uke. så begynte ting igjen. når vi skulle over på ungdomskolen skulle de dele klassen og vi havna i hver vår klasse. det gjordet tingene bedre der og da. han slutte på skolen etter hvert... eller så mye man kan slutte på ungdomskolen. såg ikke noe til han. trodde ting var over. da kom det en ny. Denne gang en jente. det var ENDA verre. for hun var jo over alt. og aller hverst i garderoben. var ingen som såg det. jeg klarte ikke å sidet til noen denne gangen for ting var gått for lagt. jeg slutta nesten å ha gym. sulteslanka meg osv. jeg overlevde ungdomskolen det er jo "bare" 3 år. håpte ting var over. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse
![]() |
![]() |
#15 |
Gjest
|
Sv: Til dere som jobber med barn |
![]() |
![]() |
#16 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 69
Sv: Til dere som jobber med barnDette er et veldig stort og tungt og vanskelig tema!
![]() |
![]() |
#17 |
Sterk og fri!
Sv: Til dere som jobber med barnTakk, Karin, for at du deler av all din erfaring. Det gjør meg tryggere på at det er riktig å ta opp. Rektor fikk brev av meg i går, med kopi til lærere, trinnkontakter og FAU. Jeg vet trinnkontaktene tar det opp i morgen. Nå er jeg spent på rektors reaksjon. Han er ikke kjent for å være spesielt offensiv ... men vi kan håpe!
![]() |
![]() |
#18 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 69
Sv: Til dere som jobber med barn
Jeg tror du gjør helt rett her, Guro. Veldig bra at du sender brev med kopier! For om ikke rektor gjør noe, må i alle fall noen andre reagere! Kanskje de kan legge et lite press på rektor, hvis han ikke tenker å gjøre noe? I alle fall burde trinnkontakter og FAU være interessert i å støtte dette... Jeg vil jo tro at også lærerne vil det, men en rektors holdninger KAN smitte over.
![]() |
![]() |
#19 |
Sterk og fri!
Sv: Til dere som jobber med barn
Tusen takk for tilbudet. Det kommer nok en PM etterhvert ..
Ja, her møter jeg meg selv litt i døren. Jeg har ikke helse til å ta på meg verv enda, samtidig som jeg er såpass mye bedre at jeg begynner å engasjere meg ...
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
OPTIMAL ERNÆRING basert på Jan Kwasniewskis kostholdsfilosofi | Ziggy | Optimal Ernæring | 408 | 29-06-07 11:56 |
Lavt stoffskifte | MHM | Stoffskifte / hormonproblemer | 64 | 18-03-07 15:58 |
Årstidsbunden viktminskning | ssskaldeman | Lavkarbo generelt | 11 | 04-12-06 19:30 |